Fietsdag 1 - Reisverslag uit Lispole, Ierland van Annemieke Drok - WaarBenJij.nu Fietsdag 1 - Reisverslag uit Lispole, Ierland van Annemieke Drok - WaarBenJij.nu

Fietsdag 1

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

16 Juli 2013 | Ierland, Lispole

Vanmorgen zijn we vertokken vanuit Tralee op de fiets, iets over 8en zijn we weg gereden.

Tralee uit en de provinciale weg op. Het is toch nog wel even wennen dat we links moeten rijden hoor. Vooral als ik een auto aan hoor komen heb ik het gevoel dat ie aan de andere kant van de weg aan hoort te komen.

Na een aantal kilometers heuvel op en deels af hebben we besloten toch langs annascaul te fietsen en dat was een goede keus want de accu van mn vader hield er al snel mee op. De conelly pass hadden we nooit gered ermee.

Na een heel eind fietsen kwamen we in de buurt, we kwamen langs annascaul, lispode (met de seal sanctuary). Bij de seal sanctuary hebben we een deel van onze tassen gestald angezien Jette er werkt en we er die middag zouden terugkomen voor een bezoek.
Jette meteen daar gezien (ze werd opgeroepen naar voren te komen toen we de bagage van de fietsen af haalden).

Naar Dingle gereden en daar naar de winkel van de AWF gegaan waar Dan zat, hem verrast met de komst.
Rondje gelopen door Dingle, winkeltjes gekeken, bij de haven gezeten en een zeehond in de haven gezien :).

Na een uurtje of anderhalf uit Dingle vertrokken richting de Seal Sanctuary. Daar mochten we gratis naar binnen omdat ik een vriendin ben van Jette. We hadden een stukje gelopen en toen Jette gevonden. Ze heeft ons een rondleiding achter de schermen bij de zeehonden gegeven en daarna nog door de rest van het park.

Het voeren van de zeehondjes mochten we no bij kijken, een aantal werden met een trechter en buis gevoerd, die konden nog niet zelfstandig eten. En zo schattig die zeehondenpuppies <3!

Verder waren er in t park nog eenden, ganzen, uilen, een pauw die los loopt en veel lawaai maakt :P en twee geitjes die steeds ontsnappen. Pygmee goats, ze blijven altijd klein en schattig!

Na daar een tijd te hebben rond gehangen met Jette zijn we naar West Minard gefietst waar het AWF huis Ierland zit en daar gaan we slapen.
Jette woont hier en toen we er waren was het eten al bijna klaar :). Pasta en garlic bread ^^.

Na het eten een b&b geboekt en met de groep comedy gekeken :).
Ik heb mn eerste guinness op en het is best oké!