Tour du jour - Reisverslag uit Killarney, Ierland van Annemieke Drok - WaarBenJij.nu Tour du jour - Reisverslag uit Killarney, Ierland van Annemieke Drok - WaarBenJij.nu

Tour du jour

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

17 Juli 2013 | Ierland, Killarney

Na een avondje te hebben gespendeerd in het Ierse AWF huis zijn we er ook een nachtje gaan slapen.

's Ochtends moest iedereen al vroeg op en wij waren dat ook van plan. We hadden een lange route naar Killarney gepland.
Jette raadde ons aan om de Inch beach route te nemen, deze was nauwelijks langer en zou heel mooi zijn. Het grootste voordeel voor ons, niet die rotheuvel dezelfde kant op weer op, waar we gisteren heerlijk naar beneden zijn gereden met 45 km/h.

Vlak op weg, na een steile heuvel op waarbij mijn stroom niet werkte dus laatste stukje gelopen heb, kwamen we Castle Minard tegen. Een klein kasteeltje wat een beetje lijkt op een wachttoren.
Bij castle Minard staat een zwart paard, de legende gaat dat dat een pooka (geestesverschijning is) aangezien er altijd een zwart paard heeft gestaan, sinds de middeleeuwen al. Maar het lijkt me onwaarschijnlijk want ik kon hem aaien :P.

Na eventjes te hebben rond gelopen zijn we verder gereden langs de kust, na een klein stukje vielen de heuvels ook wel mee en werd het (voor hier) relatief vlak. We konden dus lekker door fietsen.
Na een tijdje kwamen we langs Inch beach. Hier zijn we even gestopt en heb ik even pootje gebaad. Het water was best lekker!
We kwamen erachter dat ons sinaasappelsap een siroop is aangezien het wel heel erg sterk smaakte.

Weer een heel eind verder gefietst met de volgende echte pauze in Castlemaine (we waren nu al ruim over de helft). Hier hebben we bij een supermarktje ijsjes gehaald (malterser ijsje!) en een broodje en hebben we daar gelunchd.

Weer een heel eind verder gefietst, ik vond het snel gaan, pappa niet; toen waren we al in Killarney. Twee uur te vroeg, we konden pas inchecken om 4 uur. We mochten wel vast onze spullen neerzetten in de gang, dit hebben we dan ook gedaan.
We besloten nog wat rond te fietsen in het stadje, lopen konden we 's avonds ook wel. We zijn eerst een niet-heel-erg-oude-18e-eeuwse kerk in geweest.

Vanuit daar zijn we naar Killarney national park gefietst, dit is een groot gebied met meerdere forse meren en wat ruïnes erin.
Hier zijn we eerst naar Castle Ross gegaan, een kasteeltje dat 3x van eigenaar is gewisseld en verbouwd is voordat het nu is wat het is. Hier hebben we een tijdje aan het meer gezeten met de voetjes in het water. Het was er druk, maar toch leek het relatief rustig. Er was nog een groepje dat hun hoedje in het water had laten vallen, aangezien ik er toch al deels inzat die er maar uitgevist (nee niet zwemmen, tot de knieën diep.

Na daar ongeveer een half uur te hebben rondgelopen en gezeten hebben we het rondje om het kasteel afgemaakt en heb ik nog een boekje met folklores van deze omgeving gekocht.

We zijn weer op de fiets gestapt en besloten dat we de 14km op en neer naar Tosc waterfall er nog wel bij konden nemen. Uiteindelijk bleek dit toch echt wel meer dan zat fietsen en nog wat zoeken.
We zijn er wel geweest, hebben er even rondgekeken (helaas heeft het al even niet geregend en was de waterval redelijk klein).
We zijn terug gefietst naar onze b&b Paddy's Palace en hebben daar onze spullen neergelegd.

Na twee dagen was het ook wel tijd om te douchen en hier hebben we dan ook wel gebruik van gemaakt.
We zijn 's avonds nog de stad in geweest om een fietsslot (was kapot gegaan vanmiddag) te kopen en te eten. Natuurlijk wilden we ook het stadje even zien.
Tot nu toe is dit het gezelligste plaatsje waar we zijn geweest. Het is er levendig, de sfeer is goed en overal vandaan komt muziek (uit pus, van de straat). Na een tijdje te hebben rondgelopen en wat winkeltjes int e zijn gegaan zijn we gaan eten bij Salvadors, een restaurant met vanalles een beetje. Hier hebben we lekker gegeten.

Na het eten zijn we nog wat straatjes afgelopen en hebben we nog bij een pub gestaan waar ze buiten live muziek hadden. 3 mannen op gitaar die 60's en 70's muziek speelde Het was er erg gezellig qua sfeer en grappig dat nu juist de oudere generatie meezong ipv normaal de jongeren.

Uiteindelijk maar weer rustig terug naar de b&b om te gaan slapen.