Back in the big city - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Annemieke Drok - WaarBenJij.nu Back in the big city - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Annemieke Drok - WaarBenJij.nu

Back in the big city

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

18 Juli 2013 | Ierland, Dublin

We zijn weer terug in Dublin, iets eerder dan gepland.

Na een goede nacht (van mij althans) zijn we weer weggefietst uit Killarney. Tot nu toe echt wel het leukste stadje waar we geweest zijn.

Het fietsen wordt wel met de dag zwaarder, word moeier en de afstanden worden ook steeds langer.
Voor vandaag stond er 85km naar Cork gepland. Na een tijdje werd het erg zwaar en begon de 85 naar Cork wel erg ver te lijken.. De heuvel waar we overheen moesten hielp niet mee en de stroom die het niet goed deed ook niet.
Uiteindelijk hebben we in Millstreet (35km gehad) besloten om toch de trein vast naar Dublin te pakken en vanuit daar dagjes te doen.

De omgeving was hartstikke mooi, dus dat is wel jammer. Maar buiten Dublin stad is vast ook wat te zien.

Het kostte wat moeite om de trein in te komen aangezien we niet via internet kaartjes konden kopen (internet lag eruit) en het bleek dat het ook niet zeker was dat de fietsen mee konden. Uiteindelijk kregen we de fietsen gratis mee als goedmakertje voor het niet via internet kunnen kopen. De man was heel aardig en behulpzaam en baalde dat het allemaal niet zo werkte. Maar uiteindelijk zaten we toch nog rond 1en op de trein richting Mallow en daar overstappen naar Dublin.

In de trein heb ik naar b&b's gezocht in Dublin.. Nergens konden we een goede vinden die nog plaats had voor 4 nachten. Uiteindelijk hebben we er eentje geboekt voro zaterdag en zondag en dan daarheen fietsen en vragen of we er eerder terecht kunnen en dan verhuizen.

In de trein nog even zitten slapen en toen waren we al vrij snel in Dublin.
We zijn over een hele drukke weg gefietst langs het water. Na een tijdje links en toen waren we er al. Spire bed & breakfast. Het is de grootste waar we zijn geweest met veel gemixte kamers en vooral jongeren (later blijkt veel uit Spanje).

Bij de b&b aangekomen was het geen probleem om er twee nachten voor te plakken als we zaterdag verhuizen van kamer.
We hebben betaald, onze bedden opgemaakt en alles klaar gezet voor de nacht.

Toen was het tijd voor de boodschappen en wat rond te lopen in de stad. We wilden eigenlijk nog wel naar naar de national library, maar deze bleek net 5 minuten dicht te zijn toen we daar aankwamen.
Op de terugweg zijn we langs een supermarkt gekomen en hebben we avondeten gehaald. In de keuken het eten bereid en daarna buiten opgegeten terwijl we plannen zijn gaan maken voor de komende dagen. Waar willen we heen, wat kan er, wat kan wanneer.

De rest van de avond hebben we rustig aan gedaan, even bijkomen van een paar drukke dagen.
Ik heb nog een plek gevonden waar ik evt een 2-urige workshop Ierse dans (niet te duur) kan doen, dat lijkt me wel erg leuk en ga daar morgen even naar navragen hoe dat zit.