Gearriveerd - Reisverslag uit Tralee, Ierland van Annemieke Drok - WaarBenJij.nu Gearriveerd - Reisverslag uit Tralee, Ierland van Annemieke Drok - WaarBenJij.nu

Gearriveerd

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

15 Juli 2013 | Ierland, Tralee

Dit blog mag dan annemiekeinspanje heten, ik zit nu niet Spanje.

Vanmorgen ben ik vertrokken richting Ierland, een weekje fietsvakantie met mn vader.
Rond 6en zijn we opgestaan om om 7 uur in de auto in gestapt op weg naar vliegveld Eindhoven. Alles was al ingepakt en stond klaar.

Rond 9en waren we bij t vliegveld en waren we ruim op tijd.
Ingecheckt (ryanair, 2x handbagage en 1x ruimbagage) en door de duane heen gegaan.
Na de duane hadden we nog ruim een uur voor het boarden/vliegen en het was een klein vliegveldje dus veel kon je er niet doen. Tijdschrift gekocht en gelezen en wat gegeten.

De vlucht ging zonder enige problemen en netjes op tijd landde we in Dublin.
In Dublin begon de zoektocht. We hadden fietsen gereserveerd om te huren en die moesten opgehaald worden in een uithoek van de stad (industrieterrein).
Eerst met een airport bus naar min of meer het centrum van Dublin waar we (door de hele vriendelijke buschauffeur) op de halte werden afgezet waar we de volgende bus moesten hebben. De volgende bus ging naar langs het industrieterrein, hier hebben we zo'n 50 minuten in gezeten. De chauffeur snapte al niet wat toeristen daar moesten tot we uitlegden dat er een 'fietsenfabriek' is.

Na een stukje lopen helemaal in het uiteinde van het business park de fietsenboer gevonden. Ze wisten dat we zouden komen en de fietsen stonden al klaar, verder waren ze wat minder voorbereid. De fietsen bleken niet eens een slot te hebben en deze moesten we erbij KOPEN aangezien ze niks hadden liggen...

Na alles overgepakt te hebben in onze fietstassen hebben we de koffers daar achter gelaten voor de terugweg.

Het stuk weer met de fiets terug gefietst (onderweg even basis boodschappen gedaan bij de aldi die langs de weg zat) en na een beetje zoeken aangezien we geen kaart hadden, het station gevonden.

Op het station bleek de trein net een kwartiertje weg te zijn en ze gaan elke 2 uur. De kaartjes bleken ook belachelijk duur te zijn (als je ze per internet bestelde was dat al bijna de helft). Dus wij proberen nog via klein laptopje via internet kaartjes te bestellen (konden daar bij automaat geprint worden), maar internet werkte niet mee en het moest 1 1/2 uur van te voren gebeuren.
Uiteindelijk ben ik naar de ticket office gegaan voor fietskaartjes en heb ik gevraagd hoe dat zit aangezien we al te laat waren voor die 1 1/2 uur van te voren. De mevrouw raadde me aan dat we kaartjes zouden kopen voor de trein van 7 uur en daar gewoon mee de trein van 5 uur in te gaan. Dit hebben we gedaan (via internet) en ging goed.

We hadden nog een uur over en hebben in die tijd even gezeten en eten gehaald.

Eenmaal in de trein zijn we maar ergens gaan zitten (eigenlijk was het plaatsreservering) en hebben de fietsen in de rekken gezet die net wat te klein waren. Dus de fietsen stonden schuin overeind tegen de muur xD.

Die trein hebben we zo'n 4 uur ingezeten. Mn vader heeft gepuzzeld in boekje en uiteindelijk even zn mail bekeken en ik heb heerlijk liggen slapen :P (nacht voor het vliegen slaap ik zelden genoeg).

Iets voor 9en 's avonds kwamen we aan in Tralee, hier hadden we een avond van tevoren een goedkope b&b geboekt.Dit is een kleine schattige b&b met ouderwetse hele comfortabele banken.
We werden verwelkomt met koffie en engelse thee (met melk dus) en onze kamer werd gewezen. Het ontbijt is hetzelfde als op Tenerife en de sfeer is goed. Zou hier zo wat langer kunnen blijven.

Nog even wat te snacken gehaald, een halve avondmaaltijd om 5 uur is toch niet genoeg..
Zo lekker richting bed :).

• 16 Juli 2013 - 12:07

Gerdi:

veel plezier samen, geen lekke banden he?!

• 16 Juli 2013 - 15:45

Mark:

Probeer uit te vinden hoe je een biertje bestelt in t Gaelic :D (wordt gegeven op scholen e.d) wil dat weten:D haha xD