De terugreis - Reisverslag uit Dronten, Nederland van Annemieke Drok - WaarBenJij.nu De terugreis - Reisverslag uit Dronten, Nederland van Annemieke Drok - WaarBenJij.nu

De terugreis

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

25 Juli 2013 | Nederland, Dronten

Het is al weer 3 dagen terug dat we terug zijn gekeerd vanuit Ierland. Zo veel te doen in Nederland dat het schrijven er niet eens meer van komt..

Maandagochtend vroeg zijn we opgestaan (5 uur op), rond kwart voor 6 moesten we de bus hebben. De onderbuurman van mijn stapelbed was nog steeds wakker...

Ruim op tijd stonden we bij de halte, we kwamen daar al Nederlanders tegen! We hebben in onze hele vakantie nauwelijks Nederlanders gezien/gehoord.
In de wat verlate bus zaten ook al wat Nederlanders en hoe verder we bij het vliegveld kwamen hoe meer het er werden, moesten die allemaal mee op t vliegtuig naar Eindhoven?

Het inchecken ging erg snel en alles zat nèt onder maximum gewicht.
Bij de duane ging ook alles probleemloos. Ik heb deze vakantie voor het eerst niet gepiept op heen- en terugweg!

Bij het tax-free shoppen kwamen we eerst in een boekenwinkel, hebben daar wat rond gelopen. Basterd Irish, bieden ze de game of thrones boekenserie goedkoop EN in de aanbieding aan, maar heb geen ruimte of gewicht over....
Later kwamen we in een camerawinkel, hier even rondgekeken. Wat bleek nou, ze hadden hier een lensdop voor mijn camera voor nog geen 5 euro!! De vorige ligt ergens op de bodem van de oceaan tussen Tenerife en La Gomera. Mijn maat is niet een van de meest verkochtte en vaak waren ze minimaal 10-15 euro. Meteen maar meegenomen dus!

Met het boarden stond er een hele rij. dus wij zijn pas in de rij gestaan toen ie al redelijk opgelost was.
Er was een meisje wiens handbagage koffer niet mee mocht.. hij was net iets te wijd bij de wieltjes. Een andere vrouw had dezelfde koffer en werd wel doorgelaten, heel flauw! Ze kon kiezen tussen achterlaten of 40 tot 50 euro extra betalen. Ze heeft uiteindelijk alles in (van een ander in de rij staande) gekregen vuilniszak gestopt en haar koffer achtergelaten.

Voor vertrek hadden we al een half uur vertraging omdat we in de rij stonden om op te stijgen, ik sliep al bijna voor we de lucht in gingen. Uiteindelijk zijn we maar met 8 minuten vertraging geland, de piloot heeft een short cut genomen.. (op dat stukkie!.

Op het vliegveld werden we opgewacht door Wilma en Joachim die ons met de auto naar huis zouden brengen.
Die nacht even heerlijk wat slaap ingehaald, dat kon geen kwaad.