Einde week 2, alweer op een kwart! - Reisverslag uit Arona, Spanje van Annemieke Drok - WaarBenJij.nu Einde week 2, alweer op een kwart! - Reisverslag uit Arona, Spanje van Annemieke Drok - WaarBenJij.nu

Einde week 2, alweer op een kwart!

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

19 Januari 2013 | Spanje, Arona

Donderdagochtend werd ik wat ziekig wachten, maar ik gokte/hoopte dat het wel beter zou worden met de lekkere oceaanwind op de boot.

Aangekomen in de haven ging onze boot niet uit vandaag, dat was een beetje jammer. Dus we hebben ons opgesplitst, Cherry is op de Maxicat mee gegaan en ik met Amy en Faye op de Royal Delfin.

We hebben een paar hele gave interacties gehad en eentje met 3 tuimelaars die maar bleven springen! Dat was echt heel tof!

De ochtendtrip was erg kort en volgeboekt met bejaarden, was een speciaal gereserveerde trip kennelijk. De middag gingen we weer naar Masca Bay, naar de kliffen. We hebben bij het raam waar je onder water kan kijken daar naar de visjes zitten kijken die gevoerd werden door captain Carlos.
Ik heb een tijdje van de middagtrip bij de captain in het huisje gezeten, lekker in de schaduw en overal overheen kijkend.
Ik kwam nog een Nederlands schip tegen, de tecla. Deze blijkt uit Rotterdam te komen en een rondreis om de wereld te maken met een maandje tussenstop bij Tenerife.

Aan het eind van de dag was ik toch nog niet helemaal lekker en wat koortsig, dus ik ben lekker op bed gaan liggen en alleen voor het eten, data processing en de meeting even mn bed uit gekomen.

Ik ben om die reden vrijdag ook maar thuis gebleven, er was genoeg aan school te doen en even wat rustiger aan doen en een dag niet de hele tijd in de zon zitten kon ook geen kwaad.
Ik ben bijna de hele dag aan mn schoolproject bezig geweest, een hoofdstuk helemaal afgeschreven. Vanaf een uur of 4 ben ik begonnen met de duikinstructie-dvd te kijken, ik heb de eerste twee secties gekeken en wat aantekeningen gemaakt. Toen vond ik dat ook wel weer genoeg, en ondertussen was Mariette met de eerste groep thuis gekomen.

's avonds zijn we met de groep bij Bar Mejora gaan eten, altijd lekker daar. We zijn vrij op tijd naar bed gegaan, maar t duurde nog ff voordat we uiteindelijk sliepen.

Zaterdagochtend is de groep coördinators (behalve Dan) 's ochtends vroeg vertrokken met de taxi voor La Gomera. Niet veel daarna ben ik op gestaan om met de bus naar Puerto Colón te gaan. We zouden met z'n 5en gaan duiken.
We waren veel te vroeg aangekomen, dus hebben nog wat ontbeten bij Victoria's en zijn daarna vast eerder binnen gegaan om papierwerk en dergelijke te regelen.
Ik kreeg uitgelegd hoe ik mn apparatuur klaar moet maken en aansluiten, volgende keer moet ik dat zelf doen. Ik heb het nog een paar keer geoefend en toen was de rest ook klaar met omkleden (er gingen nog wat mensen mee).
We zijn met de spullen naar de boot gelopen (een RIB) om naar El Puertito te varen. Iedereen ging van de boot af en ik ging als laatste omdat ik ook nog extra instructies moest krijgen (de rest deden een try-dive of hadden al hun diploma). Eerst hebben we geoefend met masker af doen boven water en zo even rond zwemmen, dit was vrij lastig met zo'n gewicht aan je aangezien t nog best golvig was in de baai.
Het was wel weer even wennen om door een ademautomaat te ademen, zeker in de open zee in plaats van een zwembad (wat ik tot nu toe wel gedaan had).
Maar na afgedaald te zijn zijn we eerst wat rond gaan zwemmen en krijg ik vrij direct al een zeeschildpadpoot tegen mn hoofd aan geduwd. Hij was erg nieuwsgierig en bleef een hele tijd in de buurt hangen (de instructeur was zn kin aan t kriebelen, maar toen ik dat ook wou doen probeerde hij me te bijten dus dat heb ik maar even gelaten). Ik heb er nog bijna letterlijk een staarwedstrijd mee gehad, hij zat op een paar cm van mn masker mij aan te staren en andersom. Op een gegeven moment heb ik hem aan de kant moeten duwen aangezien ik niet kon zien wat de instructeur me probeerde uit te leggen.
We zijn even rond gaan zwemmen en ondertussen kwamen we nog een grote variëteit aan vissen tegen en een zeester die je zo van de steen kon oppakken en weer terug plakken.
We zijn daarna wat oefeningen gaan doen zoals ademautomaat uit de mond en weer terug doen, masker vol laten lopen en dergelijke. Ik moet zeggen, in het zwembad had ik nergens moeite mee, maar hier in de open zee op 12m diepte is het toch wat anders. Maar ik heb het allemaal foutloos gedaan en dat schijnt een hele prestatie te zijn voor de eerste les.
Na nog wat rond gezwommen te hebben (oefenen met je evenwicht vinden in het water) en wat geoefend met veilig naar boven en beneden gaan (in verband met comperessie van de lucht in je longen, oren, masker en vest) zijn we na ongeveer een uur met z'n allen weer uit het water gegaan. Ook deze procedures zijn me meteen aangeleerd.
Toen iedereen aan boord was zijn we terug gaan varen naar de kust. Het was alleen zo hard gaan waaien dat de zee behoorlijk ruw was geworden. En 2 meter hoge golven zijn vanaf een catamaran niet zo erg, maar in een RIB van een paar meter best heftig. We hebben zelfs wat nood maatregelen moeten nemen, maar alles en iedereen is veilig (en zeiknat, het water sloeg heel hard over de randen) aangekomen in de haven.
Op de steiger moesten we onze spullen uit elkaar halen en werden de flessen weer bij gevuld (gok ik, apart weg gebracht).
We zijn ons gaan douchen en hebben alles schoon gemaakt en te drogen gehangen.

Ik heb naderhand nog een evaluatie met mn instructeur(Joanne trouwens) gehad die zeer tevreden was en heb nog wat theorie uitleg gekregen over de compressie van lucht ten opzichte van de diepte onder water.
Iedereen heeft betaald (Elmo heeft de dvd met foto's gekocht, iedereen heeft bijgedragen) en toen zijn we er weer vandoor gegaan (toch van 09.00 tot 15.00 bezig geweest).

We hebben met z'n allen wat gegeten bij de Royal Beach Café (krijgen we korting en het is al niet zo duur) en daarna nog even op het strand gelegen.
Op het strand hebben we besloten om Elmo te veranderen in een zandzeemeermin, hij kon maar niet van zn eigen borsten af blijven....

Ik ben toen wat eerder terug gegaan (wat niet) veel uit maakte, want de bus liet zich lang wachten) om nog wat inkopen te doen in Los Cristianos. Ik zou de carnavals-outfits van mij en Mariette halen en ik wou eigenlijk nog een lange warme broek erbij (zeker sinds ik besloten heb dat ik graag mee wil doen met de Teide beklimmen).
Ik ben er in de winkel waar ik heen ben gegaan wel achter gekomen dat ik wel behoorlijk groot moet zijn, ik heb hier maat 42/44 aka XL/XXL in broeken. Ik dacht dat het standaard Europese maten waren, maar kennelijk dus niet.

Terug bij de bushalte van Los Cristianos kwam ik de rest weer tegen, die hadden kennelijk net de bus gemist en hebben een uur moeten wachten. Ze hadden net zo goed met mij mee kunnen gaan.

In het huis aan gekomen heeft Joren wat jam-sandwiches gemaakt als avondeten en zijn we niks gaan doen (foto's van t duiken gaan kijken ed).
Morgen eens lekker uit rusten! (en ik gok een beetje het huis opruimen, aangezien het een bende is dit weekend.)

  • 20 Januari 2013 - 18:45

    Jette:

    Wow je noemt me bij mn volledige naam O.o
    Maar mooi dat t duiken geslaagd was :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemieke

Actief sinds 31 Maart 2012
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 47578

Voorgaande reizen:

20 Februari 2014 - 01 Maart 2014

Weekje Jordanië

15 Juli 2013 - 22 Juli 2013

Weekje fietsvakantie

05 Januari 2013 - 03 Maart 2013

Stage AWF Tenerife

11 Mei 2012 - 03 Juli 2012

Stage Marineland Catalunya

Landen bezocht: