Mi ultima semana - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Annemieke Drok - WaarBenJij.nu Mi ultima semana - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Annemieke Drok - WaarBenJij.nu

Mi ultima semana

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

15 Maart 2013 | Nederland, Nederland

Het is alweer een tijdje geleden dat ik terug ben gekomen van Tenerife. Maar jullie hadden nog 2 blogs van mij te goed, ik zal in mn volgende over de terugweg wel uitleggen waarom hij zo laat is ;-).


Maandag ben ik op de boot geweest met Rachel. Dit was erg gezellig :).

Dinsdag ben ik in het huis gebleven. Het was tijd om nog even keihard te gaan werken aan mijn eindverslag, donderdag moest het ingeleverd worden.
Ik ben die dag voornamelijk bezig geweest met mijn project, data bekijken en proberen uit te werken in goede resultaten. Met de lunch heb ik gegeten bij Bar Mejora, het kan nog! En daarna weer hard aan het werk. Er was die dag een hele fijne werkfeer: gezellig muziekje aan, ondertussen nog wat kletsen en gezellig doen, maar toch opschieten.

Woensdag ging ik weer de boot op, deze keer met Hannah op de Eden, ben k toch nog op de Eden geweest. Toen we in de haven aan kwamen was het echter niet geweldig weer. Het waaide behoorlijk en het regende overal (in de haven en op zee). De boot ging 's ochtends (de boot gaat pas om 11:00 uur) niet uit, daarop hebben we wat gewinkeld voor onderwater camera's. Hannah wilde graag een onderwatercamera (liefst digitaal) voor het duiken. We hebben eerst bij de duikscholen om advies gevraagd en geinformeerd naar die prijs, ze hadden ze sowieso niet op vooraad.
Daarna zijn we rond gaan lopen langs de camerawinkels om te kijken wat er was. Ze wilde één specifieke camera aangezien we daar goed de onderwatercase voor konden krijgen bij de duikwinkel.
Na alle winkels af te zijn gegaan hebben we nog even boven het strand gezeten in de zon (want die was toch echt aan het doorkomen) om in de middag toch nog met de boot mee te kunnen.
We hebben die middag interacties gehad met pilot whales en bottlenosed dolphins (grienden en tuimelaars). De Eden is een vrij kleine catamaran met maximaal 50 mensen aan boord, het is dan ook soms onhandig om overal te komen omdat het wat meer klimwerk is over de toeristen en randjes heen. Verder is de crew wel gezellig en heeft het ook wel weer sfeer om met zo weinig mensen op pad te zijn.
Na de laatste interactie liep ik terug met mijn camera naar de plek waar onze tas stond. Toen stootte het puntje van mijn lensdop tegen de reling van de boot en viel hij eraf. Ik heb hem nog heel mooi naar beneden zien zinken in de oceaan.. Shit! Balen! Gelukkig doet de rest het nog wel, een lensdop is niet zo duur. Oftewel: als iemand daar toevallig in open zee aan het duiken is en een Nikon lensdop vind is die mogelijk van mij (ik weet dat er meer moeten liggen).
Terug in de haven hebben we het huis gebeld om opgehaald te worden. Ze waren echter net weg om iemand van het vliegveld op te halen, dus het kon nog wel een uurtje duren voor ze er waren. Uiteindelijk kwam de auto na 1 1/ 2 uur wachten er eindelijk aan. Veel gewacht die dag..
Er was een nieuw meisje uit Nederland gekomen, Minca, ze komt op onze kamer slapen. Gezellig.
Thuis wou ik heel graag direct aan de slag met mijn verslag om de laatste dingen af te maken en de discussie te schrijven. Ik ben dan ook vrij snel daar mee aan de slag gegaan en heb alleen pauze gehouden voor het avondeten. Ik ben tot laat in de nacht bezig geweest, maar ik was dan ook helemaal klaar (op Jette's stuk na, maar die heeft het ook druk). Morgenochtend maar even snel doorlezen voordat hij om 11:00 ingestuurd moet worden, dat gaat 's avonds laat niet meer lukken.
Als een van de laatsten ben ik gaan slapen.

Donderdag zat ik weer in het huis, ik ben eerst mijn verslag nog even goed door gaan lezen op spel- en grammatica fouten die je toch wel maakt als je tot laat werkt en snel typt. Gelukkig viel het mee en kon ik die er snel uit halen. Mooi op tijd (10:30) heb ik het verslag online gezet, later is nog een nieuwere versie in pdf met Jette''s stuk geupload.
Daarna vond ik dat ik wel even wat rust had verdiend en ben ik even gaan liggen en verder wat voor mezelf op de computer gaan doen. De hele dag kreeg ik op allemaal verschillende manieren berichtjes binnen dat ik niet mocht gaan, geweldige groep! :) De lunch was weer bij Bar Mejora, de laatste keer dat ik daar kon eten. Toch maar weer het zelfde als meestal: sandwich vegetal (kaas, tomaat, sla, ui en avocado) con papas.
Die avond was het tijd voor mijn goodbye tijdens de meeting. Iedereen moet bij hun eerste meeting een hello doen (voorstellen) en bij hun laatste meeting een goodbye (wat je ervan vond). Toen ik begon met dat ik van het weekend zou vertrekken werd er direct gereageerd: NO! Helaas moet ik toch gaan en heb ik dus ook mijn verhaaltje afgemaakt.
Voor vrijdag mocht ik kiezen op welke boot ik wou aangezien het mijn laatste dag was. De Flipper Uno werd hem niet aangezien we niet naar Los Gigantes gingen. De Maxicat werd hem ook niet, die lag voor een week uit het water voor onderhoud. Ik heb voor de Royal Delfin gekozen, ik zou hier op gaan met Minca (het nieuwe Nederlandse meisje). Mijn laaste dag en haar eerste, ik mocht haar inwerken.
Het was die dag best wel fris en ik ben heel erg blij dat ik voor de Royal Delfin heb gekozen, we konden nu lekker warm binnen zitten. We hadden helaas wel maar 1 tocht die dag, gelukkig wel naar Masca en dus de kliffen! Zoals altijd ben ik bij het stukje dat we langs de kliffen varen buiten gaan zitten om de muziek (braveheart muziek) beter te horen en om het beter te kunnen zien. Ik kan geen genoeg van die kliffen van krijgen, prachtig! (en niet in foto vast te leggen)
Op de terugweg van Masca (we hielden zwempauze in spaghetti bay aangezien het in Masca bay te golvig was) kwamen we eindelijk ook dolfijnen tegen. We begonnen met een groep pilot whales, vrij snel daarachter kwamen de bottlenosed dolphins (en één pilot whale).
Het was wel even lastig zo snel achter elkaar, maar ik hoop dat Minca het toch aardig gesnapt heeft (het leek er wel op). Vrij direct hierna kwam de zwem- en eetpauze. Wij hebben wel even gezwommen als een van de enigen. Ik vond dat ik moest ondanks de bewolktheid aangezien het mijn laatste dag was en Minca houdt ook wel van zwemmen dus ging gezellig mee. Verder gingen er nog twee volwassen mannen het water in. De rest van de toeristen stond aan de achterkant van de boot in dikke truien en jassen naar ons te kijken, wel apart. Na het zwemmen was het tijd om te helpen met het ophalen van de borden en daarna zelf wat te eten. Snel daarna de petities nog doen (we wilden dit niet doen voordat we iets gezien hadden en niet tijdens het eten), ondanks de korte tijd die we hadden hebben we toch nog een paar handtekeningen kunnen krijgen. En net zo belangrijk, snapt Minca ook wat ze moet doen.
Aan het eind van de tocht moesten we heel snel van boord, ze wilden een testritje ofzo maken met de heflt van de crew, ik heb dus helaas niet goed afscheid kunnen nemen. Gelukkig wisten we het wel en konden we nog wat heen en weer schreeuwen (wij aan de kant, zij op de boot).

Na de tocht zijn we naar de duikschool gegaan, hier heeft Minca zich ingeschreven voor de Open Water Dive cursus die ik ook heb gedaan, ik heb mogen kiezen naar welke duikspot we zaterdagochtend gaan: De Twin Wrecks!
We zijn opgehaald en terug gegaan naar het huis. 's Avonds was het Helen's (vrouw van een cafe) karaoke en salsa avond. Ik wou graag wel naar de karaoke en ben daar dan ook heen gegaan.
Ik heb een potje pool met Minca gespeeld, beide waren we niet echt geweldig; maar het was gezellig. Verder zijn we helaas wat eerder naar huis moeten gaan, de politie begon moeilijk te doen over het geluid van de karaoke (wat normaal geen probleem is) aangezien ze wel zin hadden in een extra omkoop-zakcentje. Alsnog was het gezellig. We zijn nog even met een groepje in de dojo gaan zitten kletsen en kaartspelletjes spelen. Ik wist dat de komende dagen lang zouden zijn, maar wilde toch ook graag van mijn avond genieten. Toen het eenmaal echt belachelijk hard ging regenen en het scherm van mijn laptop nat werd ben ik maar gaan slapen.

Zaterdag ochtend zijn we op tijd op gestaan om met de taxi (8 uur taxi of half 6 de bus en veel wachten) naar Puerto Colón te gaan voor het duiken. Minca kon vast gaan leren en ontbijten bij Victoria's in de tijd dat ik mijn duik deed.
We hebben ons helemaal voorbereid (we gingen met z'n drieën duiken), maar eenmaal de haven uit gevaren bleek dit toch niet zo makkelijk. De plek waar de Twin Wrecks liggen is vlak buiten de haven en hier was het water niet bepaald rustig. Voor ons voor duiken geen probleem, maar de kans was aanwezig dat als we weer bij het oppervlak zouden zijn de boot weg was. Dit wilden we natuurlijk niet. We probeerden nog naar een andere plaats te gaan om te duiken, maar dit ging ook niet. De golven waren te hoog en sloegen behoorlijk over de rand van het schip heen, we moesten omkeren en terug naar de haven. Helaas geen Twin Wrecks voor mij en geen laatste duik.
Ik heb daarna Minca opgezocht en nog gehoord dat de komende storm zo erg wordt dat ze de haven leeg gaan halen en de boten ergens anders heen gaan brengen.
We zijn even op het strand gaan zitten, ik had om 11 uur afgesproken met Arjen om wat te gaan doen en dat was het nog lang niet.
Toen we op het randje zaten kwam hij er al aan lopen. Ik heb daarna de middag met hem besteed. We zijn naar Los Cristianos gegaan en daar wat gedronken, gezwommen in de zee (hoge golven!) en een ijsje gegeten. Later op de dag weer terug naar het huis gegaan, ik had daar nog aardig wat te regelen. Ik moest nog bij een meeting aanwezig zijn en moest nog wat handtekeningen regelen. Na dit gedaan te hebben heb ik hem rond geleid in het huis. Toen was het tijd om verder te gaan met mijn tas in pakken. Jette en Minca zaten toen ook in de slaapkamer en we hebben nog wat gekletst (uiteraard). Arjen is met de taxi weer weg gegaan omdat de bussen niet echt praktisch reden.
Om half 8 was ik ongeveer klaar met pakken en was het eten bijna klaar. Ze hebben nog geprobeerd mij aan mijn bed vast te knopen met touw (wat erop uit kwam dat we allemaal dubbel lagen van het lachen), ik mocht niet weg.
Nog een beetje gegeten en daarna ook mijn laptop maar in pakken. En van aantal mensen (een aantal gingen met dezelfde bus als ik naar beneden) afscheid genomen. Nooit leuk, maar hoort er helaas ook bij.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemieke

Actief sinds 31 Maart 2012
Verslag gelezen: 517
Totaal aantal bezoekers 47587

Voorgaande reizen:

20 Februari 2014 - 01 Maart 2014

Weekje Jordanië

15 Juli 2013 - 22 Juli 2013

Weekje fietsvakantie

05 Januari 2013 - 03 Maart 2013

Stage AWF Tenerife

11 Mei 2012 - 03 Juli 2012

Stage Marineland Catalunya

Landen bezocht: