Weekend! - Reisverslag uit Arona, Spanje van Annemieke Drok - WaarBenJij.nu Weekend! - Reisverslag uit Arona, Spanje van Annemieke Drok - WaarBenJij.nu

Weekend!

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

13 Januari 2013 | Spanje, Arona

Donderdag ben ik weer mee gegaan met de Maxicat met Faye en Jette. We hebben twee trips van 3 uur gedaan. Helaas hadden we van te voren geen tijd meer gehad om te ontbijten. We zijn direct naar de haven gebracht en ze waren vrij laat waardoor we ook geen tijd meer hadden om daar iets te halen (gelukkig krijgen we op de boten ook meestal eten).
We hebben op beide trips pilot whales (grienden gezien). Beide trips namen we dezelfde route. De eerste was vrij rustig en konden we mensen nog best wat uitleggen en goed ons werk doen.
Ik ben toen in de pauze in de baai ook lekker het water in gesprongen, de oceaan is echt heerlijk!

Terug in de haven hebben we weer even geholpen met de prullenbakken legen enzo en toen kwam Elmo (een van de Nederlanse jongens) eraan. De boot waar hij op zou was te vol en er moest er eentje weg en op de maxicat zijn we in principe altijd welkom.

In de middag waren we dus met 4 van ons. Dat kon ook geen kwaad want de boot was behoorlijk vol, 70 man die middag. We hebben ongeveer dezelfde trip gehad als de ochtend en ook weer grienden gezien.
Toen we (vrij bijtijds) terug kwamen in de haven hebben weer het dek geschrobt en de prullenbakken weer verschoond. We waren vrij op tijd dus zijn we nog even langs de supermarkt geweest (vrijdagavond is er feestje).
Daarna weer wachten bij Victoria's tot iedereen er is en we opgehaald werden. Victoria's zit naast Zero Gravity Diving Centre (waar wij als vrijwilligers korting kunnen krijgen op alles wat ze aanbieden). Aangezien ik graag mijn duikcertificaat hier wil halen en ik hier korting krijg ben ik daar naar binnen geweest en heb ik een afspraak gemaakt voor volgende week zaterdag. Ik heb meteen het boek mee gekregen wat ik moet leren. Ik ben benieuwd!

's Avonds hebben we in het huis even wat gegeten en toen vrij snel weer vertrokken naar onze appartementen voor de laatste keer.


Vrijdag zouden we ergens in de middag opgehaald worden met onze spullen om te verhuizen naar boven, terug naar het huis. Op een gegeven moment zijn we maar een stuk naar boven gelopen om een supermarkt te zoeken, uiteindelijk kwamen we bij bocadillos uit (het standaard lunchcafé voor de meeste AWF'ers). Daar hebben we een broodje gegeten en wat drinken gehaald bij de supermarkt ernaast (niet degene waar we naar op zoek waren).
We hebben alles ingepakt en een beetje schoon gemaakt en rond 3en zijn we opgehaald.
In het huis heb ik ook helpen schoonmaken, het was echt een onwijs grote zooi, en ik krijg een bed toegewezen, ik slaap bij Jette op de kamer.

De middag ging snel voorbij met dat schoonmaken en dergelijke en 's avonds zijn we met een groep bij Helen's gaan eten.
De jongens zijn naderhand daar nog gaan poolen en wij (de meiden) zijn nog even gebleven om wat te drinken en te kletsen.
Later op de avond zaten we met een groepje op het top terras waar we nog wat hebben zitten kletsen en drinken, het was gezellig.

Zaterdag hebben we wat uitgeslapen en hebben we net de bus gemist van kwart over 10 naar Los Cristianos, dus hadden we de volgende van kwart over 12 weer. In Los Cristianos hebben we wat gegeten bij Goodfella's en zijn we via een grote vanalles winkel terug gelopen naar de bus. In het huis wat aan het werk gegaan met losse dingen die altijd blijven liggen.
Ik heb avond gegeten met Jette bij Dinolandia, een hele goedkope pizzaria, daar hebben we een tijdje gezellig gezeten en halverwege de avond pas weer terug gegaan.
We hebben de avond weer met een groepje op het top terras gespendeerd, kletsen, wat drinken en spelletjes spelen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemieke

Actief sinds 31 Maart 2012
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 47575

Voorgaande reizen:

20 Februari 2014 - 01 Maart 2014

Weekje Jordanië

15 Juli 2013 - 22 Juli 2013

Weekje fietsvakantie

05 Januari 2013 - 03 Maart 2013

Stage AWF Tenerife

11 Mei 2012 - 03 Juli 2012

Stage Marineland Catalunya

Landen bezocht: