Dia uno - el viaje de ida - Reisverslag uit Arona, Spanje van Annemieke Drok - WaarBenJij.nu Dia uno - el viaje de ida - Reisverslag uit Arona, Spanje van Annemieke Drok - WaarBenJij.nu

Dia uno - el viaje de ida

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

05 Januari 2013 | Spanje, Arona

Het is zover! We gingen vliegen!
Vanmorgen vroeg (kwart voor 4 's ochtends) opgestaan na een nacht niet slapen om Jette op te halen en te vertrekken naar Schiphol. Mijn ouders reden, dat was wel heel erg fijn :).

Ruim op tijd waren we op Schiphol en we konden direct inchecken. Niet veel later waren we de doane door, daar werd het wachten bij de gate. Gebakje eten, kletsen en drie kwartier voor t vliegtuig gaat boarden.
Het eerste vliegtuig ging naar Madrid, het was een rustge vlucht en we hebben heerlijk in t warme zonnetje liggen slapen. Het vliegtuig was ook maar half vol.

Op Madrid hadden we een uur overstaptijd (de wc's daar ruiken naar sauna) om één gate verder op weer te gaan zitten, lekker makkelijk.

Na weer ongeveer een uurtje wachten met heerlijke yoghurt mochten we boarden. Helaas waren hier wel irritante kinderen aan boord (waaronder een schattig jochie dat stewie na deed) en t vliegtuig zat vol. Maar ook hier heb ik het grootste deel van de tijd geslapen.
Toen de Canarische eilanden in zicht kwamen werden we wakker en hebben we de Teide bekeken en de kliffen van Los Gigantes en Los Cristianos ed vanuit het vliegtuig.

Eenmaal geland hebben we onze koffers opgewacht en zijn we naar buiten gelopen. Buiten stonden Sarah en Belle (van het AWF) op ons te wachten met de auto om ons naar het huis te brengen. Dit is zo ongeveer 20 minuutjes rijden (Vento, Arona)

In het huis aangekomen hebben we eerst onze koffers in de dicht sbijzijnde slaapkamer neergezet en heb ik een rondleiding gehad door het huis. Het is echt een heel tof huis met allemaal kamertjes, hoekjes, verhogingetjes, scheve trapjes en alles. Het is veel groter dan het lijkt en overal achter zit wel een nieuw hoekje of kamertje verstopt.

Ed, de baas van de organisatie, kwam binnen en legde ons uit dat het momenteel (deze week) heel erg druk is in het huis. Daarom krijgen we nog geen vaste slaap plaats, we worden één nacht ergens tussen gepropt en gaan dan voor een week met een paar Nederlanders in appartementen in Puerto Colón (waar ook de uitvalshaven ligt). Dit is wel een mazzeltje, want het is daar een stuk rustiger en ook wel wat netter. We worden heen en weer gereden voor het eten en het werk.

Het was een beetje een raar weekend (aangezien het druk was, mensen aan t werk zijn ipv weekend houden) en aangezien we halverwege de dag aan kwamen konden we ook niet veel doen.

Daarom heeft Jette me de omgeving een beetje laten zien en zijn we met de bus naar Los Cristianos gegaan. Het dichtsbijzijnde en goed bereikbare havenplaatsje met leuke winkeltjes, terrasjes en STRAND!
We hebben een stukje door de stad gelopen, langs een snoepwinkel met onder ander ook wat oud-hollands snoep en verder nog veeel meer. Daar kom ik zeker nog eens terug.

Daarna zijn we doorgelopen langs de boulevard en een stukje over t strand, heerlijk even pootje gebaden in de oceaan en toen weer terug lopen.
Op de terugweg nog een schepijsje gehaald en naar de supermarkt gegaan.
Toen was het weer tijd om terug te gaan met de bus.

In het huis is het momenteel nog veel te druk, dus we zijn even buiten gaan zitten. Het eten gaat deze week ook door die grote groep in twee rondes van ongeveer 40 man. Teresa red het anders niet met klaar maken, wat ook te begrijpen is.

Dus in de tussentijd hebben we wat zitten kletsen, hebben we met Engelsen voetbal gekeken (twee Engelse teams) en om hun hele meelevende reacties gelachen terwijl we probeerden onze ogen open te houden.
Eindelijk was het etenstijd en hebben we snel een bord naar binnen gewerkt.

Zo maar eens lekker mn bedje op zoeken (waarvan zo waar nog geen 5 minuten bekend is waar ik slaap) en lekker slapen.
Wachten wat morgen gaat brengen. We gaan naar Puerto Colón, maar we weten niet hoe laat. We weten niet of we kunnen uit slapen en waarschijnlijk heb ik nog een gesprek met Ed en moeten we formulieren ondertekenen, maar wanneer die er is is ook nog maar de vraag.

Welterusten iedereen!

• 05 Januari 2013 - 23:52

Annet Vermeulen:

Hee!

Ik ben net terug van een weekje tenerife!
    Wij zaten in jardin caleta. In la caleta.
    Veel plezier daar!

Gr Annet

• 06 Januari 2013 - 10:27

Egitte:

Hoi Annemieke,

Heb net je verslag zitten lezen en was jij je toch altijd geweldig aan. Geen gezeur, gewoon aanpakken. Echt mooi om te lezen. Ben benieuwd naar je verdere ervaringen. Zal ze met plezier lezen. Fijne tijd daar!!!!
    Greets uit Oss,
    Egitte. (en pootjes en knuffels van alle hondjes)