El penúltima viernes - Reisverslag uit Palafolls, Spanje van Annemieke Drok - WaarBenJij.nu El penúltima viernes - Reisverslag uit Palafolls, Spanje van Annemieke Drok - WaarBenJij.nu

El penúltima viernes

Door: Annemieke

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

22 Juni 2012 | Spanje, Palafolls

Vanmorgen waren we weer begonnen in de viskeuken, sprot sorteren, haring sorteren, keuken schoonmaken, nieuwe vis in de bakken doen.
Het sorteren ging wat lastiger aangezien een deel van de haringen nog aan elkaar gevroren zat.

Toen we met alles klaar waren heb ik de vloeren van alle kleedkamers en wc en t hele gebouwtje gedweild, ook het kantoortje meegenomen.

Daarna heb ik met Veronique bij het dolfijnenbassin (en de zeeleeuwen) staan controleren. Er is niet veel bijzonders gebeurd, behalve 1 klein meisje dat gestoken was door een bij.. arm kind, snel naar de médico.

Toen het tijd was voor de foto's heb ik weer met Núria bij de tickets gestaan, mn moeder heeft er ook bij gestaan om een beetje te praten en te kijken wat ik nou doe dagelijks.
De shows begonnen, beide shows gingen goed op het punt na dat chicho weer niet zo'n zin had om te luisteren.

Na de shows heb ik weer het podium opgeruimd en daarna heb ik mn ouders rondgeleid achter de schermen bij het dolfinarium. De stroopwafels en speculaas achter gelaten daar en kennis laten maken met Silva. Filtratiesysteem uitgelegd, viskeuken en koelkast laten zien ed (verder is er niet echt iets bijzonders).
Daarna naar de papegaaien gelopen en daar stroopwafels en speculaas afgeleverd. Daar ook even een stukje achter de schermen laten zien en voorgesteld aan de mensen daar. Ze mochten nog even op de foto met Nancy en ik heb mn assesment teruggekregen, straight A's :D.

Daarna eten opgehaald in de kantine en op het terras van het restaurant met mn ouders zitten eten.
Terug bij het dolfinarium (eigenlijk rond de tijd dat we normaal weer beginnen) hoefde ik nog niks te doen en hebben we nog een hele tijd stil gezeten.
Silva vind het geweldig om ons te plagen en begon over de ontoereikendheid van Spaanse jongens en dat we daar niet aan moesten beginnen als we meer wilden xD.
Verder wilde hij me woorden in het Spaans leren, dus heeft hij me Visca el Barça geleerd (Vrij vertaald: Go FC Barcelona!). Daarna Visca yo (go me!). Hij lag helemaal dubbel elke keer dat ie me dat liet zeggen :P. En ik heb het nagevraagd, het betekende niet iets anders.

Tijdens de dolphin encounter zijn we weer gaan werken, de vriezer was al gedaan door David en Laura. We hebben de vloer geschrobt van de keuken nadat de mensen daar binnen zijn geweest en daarna boven de spullen opgeruimd.

Toen mochten we ons al omkleden en gaan. Lekker bikini aan doen, want t was een mooie dag en mn ouders waren er.
Hele tijd lopen zoeken waar ze zaten, elk grasveldje bij t zwembad af, hele park met paden, onder bij t raam bij de pinguins, aviarium, dolfinarium. Uiteindelijk bleken ze bij de middagshow van de papegaaienshow te zitten (waar ik begonnen was, maar daar waren ze toen nog niet).
We hebben dus die show bekeken, daarna even naar Núria gegaan om haar een delfts-blauw schort te geven (waar ze al veel lol mee heeft gehad hoorde ik later) en daarna lekker het water in.

Ben met mn vader de rode glijbaan af gegaan, daarna de zwarte glijbaan en daarna nog tegelijk de slalom (mn vader was hier iets sneller). Mn moeder heeft foto's van ons gemaakt terwijl we de glijbanen uit kwamen.
Daarna nog even lekker rond gedobberd in het gewone zwembad.

Na in het zonnetje te hebben opgedroogd nog even Núria opgezocht om wat te vragen over Blanes, waar ze woont, voor het parkeren. We wilden daar vanavond nog heen. Toen zijn we naar huis gegaan.

Thuis even wat gedronken en toen weer de auto in gestapt om naar Blanes te rijden. Eerst zijn we naar het kasteel/de ruïne gereden bovenop de top van Blanes (wou ik graag heen). Het uitzicht was daar echt super en de ruïne was ook wel mooi ^^. Veel foto's gemaakt!

Daarna zijn we weer naar beneden gereden en hebben naast het centrum gratis geparkeerd (daar kan dat nog).
We zijn bij Sa Palomere (het rotsblok waarvan ik de naam nu weet en onthoud) weer even omhoog gelopen en ik heb beneden ook wat foto's van t water gemaakt.
Ook nog even door het centrum gelopen, het kerkje bekeken en de sfeer geproefd. We zijn nog in het centrum langs de Caprabo gelopen, dat bleek voor sommige dingen die we wilden hebben toch in prijs tegen te vallen dus hebben we de helft van de boodschappen daar gehaald.

Op de terugweg naar de auto kwamen we de duikshop tegen waar ik eigenlijk nog naar op zoek was (moest 'ergens' tegenover Sa Palomera zijn). Ik wou kijken naar duikschoenen, maar ze hadden daar helemaal geen schoenen dus dat werd hem niet.
Wel altijd leuk om te kijken wat ze wel hebben.

Bij de auto aangekomen hebben we de spullen erin gezet en zijn we naar de Aldi in Malgrat de Mar gereden (waar wij ook altijd heen lopen) en hebben daar de andere boodschappen gedaan.

Daarna lekker pizza gegeten buiten op het "terrasje" dat we hebben en nog wat gedronken en foto's gekeken van vandaag.

  • 23 Juni 2012 - 09:46

    Gerdi:

    Leuk om de nieuwe foto's te zien. Papa durft wel he, met de papegaai. Timo vindt het er een beetje spannend uitzien :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemieke

Actief sinds 31 Maart 2012
Verslag gelezen: 502
Totaal aantal bezoekers 47748

Voorgaande reizen:

20 Februari 2014 - 01 Maart 2014

Weekje Jordanië

15 Juli 2013 - 22 Juli 2013

Weekje fietsvakantie

05 Januari 2013 - 03 Maart 2013

Stage AWF Tenerife

11 Mei 2012 - 03 Juli 2012

Stage Marineland Catalunya

Landen bezocht: