Jueves con mi padres - Reisverslag uit Palafolls, Spanje van Annemieke Drok - WaarBenJij.nu Jueves con mi padres - Reisverslag uit Palafolls, Spanje van Annemieke Drok - WaarBenJij.nu

Jueves con mi padres

Door: Annemieke

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

21 Juni 2012 | Spanje, Palafolls

Vanmorgen weer begonnen in de keuken, we waren alleen wat aan de late kant omdat we het huisje een beetje hebben opgeruimd.

We hebben wat vis gesorteerd en gelatine gesneden, daarna op supertempo met Viktor en Veronique de keuken schoon gemaakt.

Ik ben daarna begonnen met de vloer schoonmaken van het gebouw van het filtratiesysteem, ik heb deze keer ook echt alle moeilijke hoekjes meegenomen.
Daarna was het tijd voor het socialize ontbijt en heb ik gekeken hoe Sergi de pinguins heeft gevoerd.

Daarna ben ik boven met Veronique de bassins gaan controleren. Er waren weer aardig wat mensen die niet goed wilden luisteren.. Ik ben er nog best druk mee geweest.
Ik ben hiermee door gegaan tot ik de poorten open moest doen voor het publiek, ze wilden niet wachten terwijl ik bezig was en ik ben bijna overlopen door de mensen. Wat was het belachelijk druk vandaag! Je kan merken dat morgen het hoogseizoen begint!
En daarnaast waren er nog 1000 kinderen met schoolreisje..

Ik heb daarna Núria geholpen met de tickets voor de foto's, gewone ritme weer. Het was behoorlijk druk, maar alles ging wel goed en de mensen waren niet echt vervelend. De schoolklas echter die voor onze neus zat was wel vervelend, maargoed.

Na beide shows: paar rolstoelen, wat kinderen van het pad afgestuurd, niets bijzonders; hebben we eerst nog wat vis gesorteerd en zijn we gaan lunchen.

We kregen vandaag weer tortellini!! Lekker bord vol scheppen en dikke laag geraspte kaas er overheen, heerlijk! Ik heb ook best veel gegeten.
Als toetje meloen, ook lekker.

Núria kwam ook rond die tijd lunchen (ipv paar uur later) en ik ben toen nog even blijven zitten om wat te kletsen. De overheid en uitkeringen ed zijn daar net zo slecht geregeld als bij ons...
In de siësta heb ik Silva gevraagd om mijn assessment voor Anna uit te printen en heb ik die daarheen gebracht (ze was er allene niet, dus heb ik hem op het bureau neergelegd).

Daarna hebben we weer de koeling schoongemaakt. Emmers naar boven, vullen met ijs, emmers voor pinguins in de keuken laten, rekken eruit, koelkast schoon, rekken schoon, alles schoon spoelen en weer naar binnen.

We hebben hierna nog van Viktor te horen gekregen dat we met vragen of als we iets willen doen altijd naar hem of naar Monica moeten gaan. Het gebeurt vaak dat we dingen anders uitgelegd krijgen van andere mensen of dat we van hot naar her gestuurd worden omdat iedereen wil dat we iets anders doen. Dus vanaf nu mogen we alleen nog naar hen twee luisteren.
Ook hebben we te horen gekregen dat we vanaf vandaag elke dag om 16 uur klaar zijn. Dit omdat we met te veel mensen zijn en er na 16 uur niet veel meer te doen is.

We hebben nog meegeholpen met de dolphin encounter, ik heb met Viktor nog een tijdje staan kletsen over het trainen van de dolfijnen bij het poeltje waar de mensen onder water kijken en hij boven water staat met een emmer vis.
Daarna hebben we de keukenvloer (na de mensen) weer schoon gemaakt en de zooi opgeruimd van het randje (transportdoek, snijplanken, messen, targetsticks, stethoscoop ed.
Ik ben nog even op zoek geweest naar Sergi, aangezien Viktor hem nodig had en ben daarna de laatste dingen gaan opruimen van de dolphin encounter..


Ik ben even beneden wat gaan drinken en daarna boven alle spullen klaar gelegd voor de foto's (nog zo'n 15 minuten) en het poeltje in de gaten gehouden in de tussentijd.
Bij de foto's was het vrij rustig, wel was er een stel met een klein kindje dat niet per sé op de foto wou maar Silva wou van wel. Ze hebben een dolphin encounter foto gemaakt met shirt aan, deze mensen zagen er goed uit en het kindje schattig. Deze foto's willen ze gebruiken voor de reclame.

Daarna (ik was het alweer vergeten) mochten we gaan douchen en omkleden.
We zijn nog naar de shows gaan kijken aangezien Veronique graag het stukje van Silva in de dolfijnenshow wou filmen.

Toen we thuis aangekomen waren, waren mn ouders er nog niet. We zijn binnen gaan zitten en later bleken ze tegen de deur aan te zitten (ze hadden niet aangebeld, maar naar binnen gescheeuwd terwijl er lawaai boven was).

We hebben even wat gedronken en zijn toen (met z'n 3en) naar Malgrat gereden voor de foot fish spa, dit hebben mn moeder en ik allebei een half uur gedaan.
Daarna zijn we nog even over de boulevard van Malgrat de Mar/Santa Susanna gelopen om winkels te kijken en hebben daar een ijsje gegeten. Toen was het alweer laat zat om naar huis te gaan, ook weer wat gedronken voor het slapen gaan.

Welterusten! Het is laat zat en morgen weer een dagje werken!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemieke

Actief sinds 31 Maart 2012
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 47740

Voorgaande reizen:

20 Februari 2014 - 01 Maart 2014

Weekje Jordanië

15 Juli 2013 - 22 Juli 2013

Weekje fietsvakantie

05 Januari 2013 - 03 Maart 2013

Stage AWF Tenerife

11 Mei 2012 - 03 Juli 2012

Stage Marineland Catalunya

Landen bezocht: