Mi primer jueves en Espana - Reisverslag uit Palafolls, Spanje van Annemieke Drok - WaarBenJij.nu Mi primer jueves en Espana - Reisverslag uit Palafolls, Spanje van Annemieke Drok - WaarBenJij.nu

Mi primer jueves en Espana

Door: Annemieke

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

17 Mei 2012 | Spanje, Palafolls

Ze hebben hier geen hemelvaar dus vandaag was weer een dagje in Marineland.

Ik zal de indeling van het park en de dag een beetje uitleggen zodat het wat duidelijker wordt.

Marineland bestaat uit 2 delen: een dierenpark-gedeelte en een aqaualand-gedeelte (glijbanen en dergelijke met zwembanden). Het dierenpark-gedeelte bestaat weer uit twee gedeeltes: The Parrot zone en the Delphinarium. Ik werk nu bij de parrot zone, hier horen alle vogels van het park bij behalve de pinguins, dit zijn best wel veel soorten. Bij het delphinarium-gedeelte horen 5 tuimelaars, wat zeeleeuwen, 2 zeehonden en wat pinguins.

Ik vermoedde het al, maar heb het vandaag nagevraagd. Iedere stagair loopt eerst bij de parrot zone stage en daarna bij het delphinarium.

De dag ziet er als volgt uit:
's ochtends gaan alle dieren naar buiten en maak ik het aviarium schoon, daar wordt ook het eten gehaald voor de rest van de dag en wordt er al veel bereid.
Na het schoonmaken en alles buiten zetten is het tijd voor de eerste show, na de eerste show (of tijdens als ie wat later begint) gaan wij naar het delphinarium om te helpen bij het foto's maken.
Na het delphinarium is het tijd om klusjes te doen, dat is elke dag anders. Dit is tot de lunch (rond half 2) en eventueel gaan we erna weer verder. Anders doen we andere klusjes tot kwart voor 4 (dat gaat snel als je tot half 3 pauze hebt). Dan gaan we weer naar het delphinarium om te helpen bij foto's maken en gaan dan snel door om te helpen bij de show van 4 uur.
Na de show is het tijd om het aviarium schoon te maken, de dieren binnen te zetten, de kooien schoon te maken, te harken en al het afval weg te brengen naar de containers.
Dan is het alweer rond 6en en kunnen we gaan.

Vandaag ging het ongeveer hetzelfde als ik net beschreven heb.
Eerst zijn we even naar de winkel gegaan om wc-papier en wasmiddel te halen zodat we dit 's avonds niet konden vergeten.

Als ochtendklusje kregen we het snoeien en harken van het flamingoverblijf, hier moesten we op letten dat we allebei in hetzelfde gedeelte van het verblijf bleven zodat de flamingo's niet te gestresst werden. Daarna hadden we pauze, vandaag kregen we pasta met tomatensaus en een gebakken kaaslaagje erop. Lekker! Als fruit lag er watermeloen. Om nom nom.

In de middag hebben we pinda's gedopt (voor het trainen en in de show als beloning) en meer papegaaienspeeltjes maken (er moeten er nog 5/6 komen hierna).

Bij het foto's maken heb ik met llundria (of zoiets) gesproken, zij woont in Blanes en weet wel wat dansscholen die flamenco-lessen geven daar, die gaat zij voor ons opzoeken en opschrijven! Blanes is erg dichtbij, dus lekker makkelijk.
Ook vertelde zij dat het gewoonte is om stagair(e)s eerst 3 weken op de parrot zone te zetten en dan 3 weken bij het delphinairum (wij zijn er 7 weken, dus ik moet nog even kijken wanneer), dus dat is wel zeker :D.

Na de show hebben we met z'n 2en het aviarium schoon gemaakt, we mochten ook zelf de ibissen voeren.
Tijdens het schoonmaken vond ik een fazantenei dat lag bij de 3 ganzeneieren, leuk!

Na het aviarium schoonmaken hebben we nog even de buitenverblijven schoon gespoten en toen was het alweer tijd om te gaan.

We zijn weer even langs het supermarktje gegaan om ketchup en mayo te halen, we hadden namelijk bssloten om tosti's te bakken bij thuiskomst.

Deze zijn inmiddels op en waren goed gelukt (zonder tosti-ijzer of wat dan ook).
Nu even uitrusten en zo lekker onder de douche springen.
Tor morgen!