Day three - Reisverslag uit Palafolls, Spanje van Annemieke Drok - WaarBenJij.nu Day three - Reisverslag uit Palafolls, Spanje van Annemieke Drok - WaarBenJij.nu

Day three

Door: Annemieke

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

16 Mei 2012 | Spanje, Palafolls

De derde dag in Marineland, de week is al over de helft! Wat gaat de tijt hier vlug!
Wel vreemd (en jammer) om vanavond niet naar dansles te gaan.

Vanmorgen begon als de anderen, er begint zowaar een ritme in de dagen en de klussen te komen.

Ik ben 's ochtends weer begonnen met Henry in het aviarum, het schoonmaken was hetzelfde. Gelukkig hoefde ik nu geen vis en kuikens te knippen, wat betekent dat ik het morgen waarschijnlijk wel weer moet doen.

Na het aviarium was het tijd om de binnenverblijven schoon te maken in de exhibitieruimte zoals op de eerste dag en daarna was de show alweer.
Na de show mochten we weer helpen bij de dolfijntjes, ze waren vrolijk aan t rondspringen vandaag.

Na de show was het tijd voor de wisselende klusjes, vandaag hebben we moeten onkruid wieden en bamboe trekken bij de aalscholvers en het koppeltje ooievaars. Dit was gelukkig niet zoveel werk.
Toen we daarvan terug kwamen waren ze de ara's en een kaketoe aan het trainen en wij mochten kijken. Dit ging niet helemaal goed aangezien ze niet gewend zijn om van een hoog punt naar een hoog punt te vliegen (meestal gaan ze omlaag), ze belandden ook in een boom om vervolgens vrolijk te krijsen en wat verder te vliegen. Uiteindelijk zijn ze wel allemaal weer teruggekomen.

Als lunch kregen we vandaag gekookte aardappels met peulvruchten en we konden er een kip (kluiven) of worst bij pakken (ze zijn hier helemaal gek op de frankfurters).

Zoals altijd was het na de lunch tijd voor klusjes, ik moest de klimop langs het pad bijknippen en het droge stuk rivier om t eiland vegen.
Dat was al vrij snel klaar en toen mocht ik de ara's hun middag-fruithapje geven, ze kregen vandaag partjes peer en banaan. Vooral banaan zijn ze echt gek op! Een stel Fransen voorin vond het zo geweldig om te zien dat ik volgens mij veelvoudig op de foto ben gezet, jammer dat ik ze niet ken ;-).

Toen was het alweer tijd om weer naar de dolfijntjes te gaan en dan snel door naar de middag show van de dolfijntjes.

We hebben het aviarium weer schoon gemaakt en nog even wat dingen geharkt en toen was het al weer tijd om naar huis te gaan.

Als avondeten hebben we lekkere boerenomelet gemaakt op ons ene werkende pitje xD.