Dag 2 - Reisverslag uit Palafolls, Spanje van Annemieke Drok - WaarBenJij.nu Dag 2 - Reisverslag uit Palafolls, Spanje van Annemieke Drok - WaarBenJij.nu

Dag 2

Door: Annemieke

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

15 Mei 2012 | Spanje, Palafolls

Vandaag was de tweede dag in Marineland.
We begonnen vandaag een uurtje eerder, om 9 uur.

Aan het begin van de dag moesten we eerst dingen schoonmaken, ik ging met Henry mee om het aviarium schoon te maken (de paden schoonspoelen van vogelpoep met een tuinslang). Daarna hebben we het eten voor de vogels in het aviarium en de carnivoren klaargemaakt.
Als vegetariër eerst vissen (hele haring) in stukjes knippen en dan kuikentjes in 4en of 6en knippen.. :S Fijn is dat! Tis dat ik weet dat t bij t werk hoort.
Sowieso heb ik besloten om wat meer vlees en vis te eten hier aangezien er geen vervangers en biologische varianten te vinden zijn. En ik wil mezelf toch graag uit bed krijgen.

Na het schoonmaken was het tijd voor de eerste show, Veronique en ik moesten helpen. Ik moest de deur dicht doen aan de zijkant en mensen een andere kant langs sturen.

Na de show zijn we naar het dolfinarium gegaan, we moeten nu dagelijks 2x helpen met op de foto gaan met dolfijnen. We werken dus nog niet MET de dolfijnen, maar wel BIJ de dolfijnen.

Daarna was het tijd om verder te gaan met de dieren verzorgen, we hebben met 2 grote visnetten de vijver van de pelikanen moeten leeghalen van algen en bladgroen. Dat was best een rotwerk en is nooit echt klaar.
Toen we bijna klaar waren was het tijd om te eten, vandaag kregen we paella, typisch Spaans. Deze variant niet geweldig lekker, maar niet slecht en wel lekker vullend.

Na de lunch heb ik het water van de pelikanen afgemaakt en heb ik daarna met Veronique papegaaienspeeltjes gemaakt van touw, dopjes, schelpen en wc-rollen. De speeltjes waren voor de binnenkooien van de ara's.
We zijn maar opgehouden toen het touw op was.

Daarna was het tijd voor tweede ronde helpen bij de dolfijnen en dan snel doorrennen naar de papegaaien show voor het letten op de poort.
Na de show was het tijd voor het dagelijkse werk van schoonmaken van het aviarium, voeren van de ibissen en het schoonmaken van de buiten kooien zodra de vogels binnen zijn.

Toen was het alweer 6 uur en tijd om naar huis te gaan.
We hebben nog eventjes boodschappen gedaan bij de aldi en daarna vrij weinig meer uitgevoerd. Eten is laat, het Spaanse ritme begint al te wennen.

• 15 Mei 2012 - 18:54

Went Snel:

Zo, dat ritme went wel heel erg snel, haha! Super wel toch ;)

• 15 Mei 2012 - 21:05

Bep:

hoi annemieke,leuk om mee te lezen veel plezier en een natuutrlijk ook veel leren daar,groetjes van Bep jeweetwel anne`s moeder