Week 3 met nieuwe soorten! - Reisverslag uit Arona, Spanje van Annemieke Drok - WaarBenJij.nu Week 3 met nieuwe soorten! - Reisverslag uit Arona, Spanje van Annemieke Drok - WaarBenJij.nu

Week 3 met nieuwe soorten!

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

24 Januari 2013 | Spanje, Arona

Zondag en maandag had ik weer een dag in het huis. Ik heb de dag aan mijn project/onderzoek gewerkt en we zijn gaan lunchen bij de bakkerij. Bijna alle gebakjes (hoe vullend ook) voor 1 euro vind ik echt niet erg!

Dinsdag ben ik met Cherry op de maxicat geweest. We begonnen met een trip van 3 uur en hebben daarin pilot whales gezien., Het was een hele aparte interactie want ze waren de helft van de tijd onderwater, dus we twijfelden steeds of de interactie nou wel of niet was afgelopen (we moeten eindtijd en gps noteren). Uiteindelijk is het best een lange interactie geweest voordat we weer terug gingen.
Het was die dag vrij koud en hebben daarom ook koffie en thee geserveerd op de boot (wat er anders niet is).
Eenmaal terug in de haven bleek dat er voor de volgende trip maar 3 kaartjes verkocht waren en we dus niet uit gingen.

We waren erg vroeg klaar dus die dag en we wilden net bij Royal Beach gaan lunchen toen we te horen kregen dat Sarah al onderweg was om ons op te halen. Dat werd m dus niet, toch maar weer terug naar Victoria's om daar op Sarah te wachten.
Terug in het huis heb ik gedouched en nog wat zitten werken.
's Avonds wilden Jette en ik de film van Tenacious D gaan kijken. Maar de meiden gingen Grease kijken en dat is ook altijd leuk, dus zijn we met een groep meiden die film gaan kijken.

Woensdag zou ik met Evalina op de Royal Delfin gaan, Joren is uiteindelijk ook mee gegaan omdat zijn boot niet uit ging die dag.
Vrij snel nadat we de haven uit waren gevaren kwamen we dolfijnen tegen, dit bleken Atlantic Spotted Dolphins! Een groep van honderden individuen! Ze waren heel snel en actief! Constant aan het springen, bowriden, echt heel tof! En erg lastig om op de foto te krijgen.
Net toen na een hele tijd de groep wat afstand van de boot nam kwamen we pilot whales tegen, de interacties gingen dus echt in elkaar door!
Uiteindelijk zijn we door gegaan en hebben we nog lekker gezwommen in de pauze.

De middag excursie ging naar Masca bay, we hadden nog mazzel dat we op het einde pilot whales gezien hadden, want we zagen de rest van de tocht niets.
Terug in de haven kregen we een ijsje van de crew omdat we zo goed geholpen hadden.
's Avonds heb ik besloten dat ik donderdag mee ging met de vogelexcursie op de flanken van de Teide en in het Laurel Forest (ik zou een dag in het huis zijn).

Donderdagochtend eerst met z'n allen het huis schoonmaken, dat was zo klaar en daarna gaan aankleden, ontbijten en spullen pakken. Ik had een verrekijker geleend van Sarah omdat de mijne in Nederland ligt.
Om 10 uur zouden we vertrekken, dat werd wat later.

Wat over 10en stapten we in de auto om eerst richting Corona Forestal natuurpark.
Na een stukje te hebben gereden kwamen we aan in het bos en hebben we een zijstraatje ingereden en we hebben daar de auto achter gelaten.
We hebben daar een stukje rond gelopen en vogels gekeken (blue tit, canary, great spotted woodpecker en blue chaffin).
We zijn een stuk van het pad over een rotsstuk naar boven geklommen en daarna weer door een kloof naar beneden waar we nog wat leuke plantjes vonden.
Het was een leuke route met vooral veel rotsen overal en een dikke laag dennenaalden om over uit te glijden. Het laatste stukje terug naar het pad heb ik gegleden, naderhand zat mn broek wel vol naalden...
We werden gebeld dat we eerder terug moesten zijn, ze hadden de auto op tijd nodig, helaas, als we weer bij het begin van het pad waren moesten we weer terug. Geen Laurel forest.

Terug in het huis hadden we even een pauze en ben ik daarna met Lewis de datasheets gaan invullen van de dieren die we gezien hebben en hebben we de foto's bekeken.
Nu maar even douchen, want t was er nogal stoffig en mn been is open gegaan door de doornen. Lekker schoon!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemieke

Actief sinds 31 Maart 2012
Verslag gelezen: 293
Totaal aantal bezoekers 47537

Voorgaande reizen:

20 Februari 2014 - 01 Maart 2014

Weekje Jordanië

15 Juli 2013 - 22 Juli 2013

Weekje fietsvakantie

05 Januari 2013 - 03 Maart 2013

Stage AWF Tenerife

11 Mei 2012 - 03 Juli 2012

Stage Marineland Catalunya

Landen bezocht: