Royal Delfin - Reisverslag uit Arona, Spanje van Annemieke Drok - WaarBenJij.nu Royal Delfin - Reisverslag uit Arona, Spanje van Annemieke Drok - WaarBenJij.nu

Royal Delfin

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

10 Januari 2013 | Spanje, Arona

Vandaag (09-01-2013, dus gister in vergelijking met t uploaden) zijn we weer op gehaald om snel via t huis (ontbijt) naar Puerto Colón te gaan. Bij Victoria's zijn we weer afgezet en zijn de mensen over de boten verdeeld, we waren met drie groepjes van drie.

Ik ben vandaag met Faye en Jette met de Royal Delfin mee gegaan. Dit is een vrij luxe catamaran die me qua inrichting een beetje doet denken aan de boot naar terschelling, banken in U-vorm benedendeks en plastic stoeltjes in rijen op t bovendek. Je kon hier alleen ook nog op t voor en achterdek en in de twee laagste stukken was er een groot raam zodat je onderwater kon kijken.

We waren nog maar net de haven uit of we kwamen bij de fish farms tuimelaars tegen. Bij de fish farms worden er zeebrasems en zeebaarsen gekweekt, deze krijgen twee maal per dag te eten. Bij het voeren valt er nog wel eens wat voer tussen de netten door de open zee in, hier komen vissen op af, op deze vissen komen weer tuimelaars af. Dus rond voertijden kun je hier nog wel eens tuimelaars vinden.
Op een afstandje hebben geprobeerd foto's te maken, maar ik weet niet hoe goed dit gelukt is.

Wat later op de tocht hebben we ook weer grienden gezien, een groep van 17 waaronder ook kalven. De kalven waren aan t spyhoppen (met het hoofdje boven water om te kijken wat er gebeurt) en dat zag er zo schattig uit!

We hebben gepauzeerd in een baai waar de mensen konden zwemmen, er werd toen ook lunch geserveerd. Er waren grote bakken met salade, rijst met wat groente, balletjes van kip, broodjes en bananen. We hebben eerst een tijdje liggen zonnebaden op het voordek aangezien iedereen lekker binnen aan het eten was. Er stond muziek aan die me heel erg aan balfolk deed denken, maar dan met Spaanse tekst (achteraf heb ik gevraagd wat het was en heb de naam gekregen, het zou typisch Canarisch emuziek zijn).
Wat later in de pauze zijn we gaan helpen, we moesten namelijk helpen met de borden ophalen en leeggooien en de bekertjes weggooien. Toen dat bijna klaar was en de toeristen en de crew genoeg gegeten hadden mochten we zelf ook eten opscheppen en opeten.

Iets later waren we terug in de haven, het was een 3-uurs trip. Nadat alle mensen van boord zijn gegaan hebben we de bekertjes allemaal weggegooid die overal lagen en de vuilniszakken weggegooid en nieuwe in de vuilnisbakken gedaan.
We moesten eigenlijk buiten de boot wachten om te kijken of we er weer op mochten (waarschijnlijk wel, maar niet als die echt vol zou raken) maar aangezien er al mensen aan boord kwamen ging dat niet meer en mochten we binnen wachten.
We mochten gewoon weer mee en nu zou het een 5-uurs trip zijn naar Masca-bay. We zijn eerst weer naar de fish farms gevaren, maar helaas hebben we hier niets gezien. We zijn nog een stuk verder het water op gevaren en hier kwamen we weer een groep grienden tegen, deze keer een groep van 24, ook hier weer een aantal kalven.
Tijdens het foto's maken en data verzamelen kwamen we veel Nederlanders tegen en heb ik nog wat dingen uitgelegd over de dieren aangezien grienden niet zo bekend zijn in Nederland.

Best een tijdje later zijn we weer door gevaren naar Masca Bay, ook hier was er weer een zwemstop en werd er lunch geserveerd. En ook hier hebben we eerst lekker in de zon gelegen en daarna geholpen met afruimen en hebben we zelf wat gegeten (zelfde eten).
Op de terugweg van Masca Bay kwamen we nog een tuimelaar tegen, het was een mannetje dat alleen was. Hij was de hele tijd een beetje bij de boot aan het zwemmen en heeft een half uur met de boeg mee gevaren. Hij was echt heel leuk en speels en ik heb mooie foto's kunnen maken.

Tijdens de terugweg kwam een van de crew-leden nog langs met een typisch Tenerifse drank, of we die wilden proeven. Het is een soort honing-rum, super lekker! Daar gaat zeker wat van terug naar Nederland!
Later op de terugweg mochten we ook nog een ijsje uit kiezen als bedankje voor het helpen op de boot. De terugweg van Masca Bay terug duurt ongeveer 2 uur en hierin hebben we verder gewoon lekker in de zon gezeten en zijn we nog met de petities langs gegaan. Soms best lastig als mensen alleen Russisch praten of iets dergelijks.

Eenmaal terug in de haven hebben we weer geholpen met de boot opruimen, daarna mochten we gaan.
We hebben weer verzameld bij Victoria's en zijn vanuit daar met twee auto's terug gegaan naar Casa de los Delfines.
We hebben hier gegeten en heel even gezeten en zijn daarna weer terug naar ons appartement verder naar beneden in Arona gebracht.
Hier heb ik nog de data-sheets en petities van vandaag in excel verwerkt zodat we die van t weekend als we in het huis zijn weer kunnen opsturen en ze in de master database kunnen.

De foto's komen nog wel, ik zet ze alleen op de computer zodat ik weer ruimte heb op mn kaartje. In t weekend heb ik daar wel weer tijd voor om ze uit te zoeken.