Medio-miércoles - Reisverslag uit Palafolls, Spanje van Annemieke Drok - WaarBenJij.nu Medio-miércoles - Reisverslag uit Palafolls, Spanje van Annemieke Drok - WaarBenJij.nu

Medio-miércoles

Door: Annemieke

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

20 Juni 2012 | Spanje, Palafolls

Gisteren is het behoorlijk laat geworden dankzij de appelflappen. Ik ben tot 2 uur 's nachts doorgegaan (ben rond half 10 begonnen) totdat alles klaar was, 12 appelflappen.
Nee, de spullen die we hier hebben zijn niet perfect. Er konden maar 3 flappen tegelijk in de oven omdat ze anders te dicht bij de achterrand lagen en zouden verbranden, ook moest de oven heel laag (we hebben een open-vuur gasoven die alleen aan de bovenkant werkt) omdat anders de flappen zouden aanbranden. Ik moest er de hele tijd naast zitten om het in de gaten te houden en de flappen halverwege om te draaien.
Verder duurde het vrij lang voordat ze uberhaupt klaar waren.
Niet iets om te herhalen... Thuis maar weer.

Gelukkig was ik niet de enige die rond die tijd nog wakker was en heb ik met muziek aan ondertussen kunnen chatten.

Na een korte nacht ben ik vanmorgen nogal duf opgestaan.

Ik ben met Veronique begonnen met het schoonmaken met het zeehonden en pinguin verblijf schoonmaken.
Ik heb eerst het bassin leeg geschept en daarna de grond grotendeels schoon gemaakt.

Daarna hebben we David geholpen in de keuken. Een vierkante jelly snijden en emmers schoonmaken. Daarna hebben Veronique en ik samen de hele keuken schoon gemaakt.
Ondertussen kwam Monica ons vertellen dat we iets verkeerd gedaan hebben met het schoonmaken van de pinguins en Sergi zou ons laten zien hoe het wel moest.
Blijkt dat we ook met een metalen stevige hark de boel een beetje hadden moeten spitten. Dit was ons beide niet eerder uitgelegd omdat dat dit lang niet dagelijks gedaan hoeft te worden.
Daarna hebben we de keuken afgemaakt.

Met het ontbijt bleek het toch de moeite waard te zijn, de mensen vonden de appelflappen echt lekker!
Ik heb er (voordat ze meteen op waren) ook naar Marina, Núria en Alberto gebracht.

Na het ontbijt ben ik begonnen met het schoonmaken van de vloer bij het filtratiesysteem, ik had net alles natgemaakt en bezig met de slang opruimen toen Veronique naar me toe kwam, ik moest haar aflossen bij het controleren van de mensen bij het poeltje.
Er ware weer veel mensen vandaag, maar ze waren niet zo vervelend als de afgelopen dagen. Ook waren er weer een stel Engelsen die wel zin hadden om een gesprek aan te knopen en dan gaat de tijd lekker voorbij.

Bij de foto's vandaag was het weer onwijs druk, maar alles (op één man die loog over op de foto gaan na) is echt goed gegaan.
Bij de show moest ik de nieuwe meid (of nja.. vrouw) die alleen Spaans kan laten zien hoe alles een beetje in zn gang gaat. Ik heb haar een aantal dingen geprobeerd uit te leggen en verder gewoon laten kijken wat ik doe.

Beide shows gingen erg goed en Silva deed weer wat nieuwe trucjes bij zn big finale, was wel gaaf om te zien.

Na de shows zijn we gaan lunchen. We hadden vandaag rijst met stukjes groente erin, niet geweldig maar wel ok.

Na de lunch/siësta wilden we net weer gaan beginnen met werken toen Monica zei dat we beter de middag vrij konden nemen. We waren met erg veel en er was een kleine ruzie ontstaan, door die sfeer hadden ze liever een kleinere groep.
Dus Veronique, ik en de nieuwe hebben ons omgekleed. We hebben onze bikini aan getrokken, handdoek gepakt, kluisjessleutel gehaald en we zijn lekker gaan zwemmen en zonnen.
Ik heb besloten dat ik zodra ik weer in NL ben meer wil gaan zwemmen, gewoon in t meer en t kan ook best in wetsuit, moet een betere zwemconditie en kracht hebben wil ik ooit zeezoogdieren gaan trainen.

We zijn rond half 4 naar de papegaaien gegaan om daar even te socializen en de show te bekijken, daarna hebben we de zeeleeuwenshow en de dolfijnenshow bekeken. Ik heb daar echt belachelijk veel foto's gemaakt, rond de 370. Ik ga ze later uitzoeken en dan upload ik er nog wel wat.

Vanavond lekker op tijd naar bed, want ben kapot.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemieke

Actief sinds 31 Maart 2012
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 47583

Voorgaande reizen:

20 Februari 2014 - 01 Maart 2014

Weekje Jordanië

15 Juli 2013 - 22 Juli 2013

Weekje fietsvakantie

05 Januari 2013 - 03 Maart 2013

Stage AWF Tenerife

11 Mei 2012 - 03 Juli 2012

Stage Marineland Catalunya

Landen bezocht: