Martes, dia agatador - Reisverslag uit Palafolls, Spanje van Annemieke Drok - WaarBenJij.nu Martes, dia agatador - Reisverslag uit Palafolls, Spanje van Annemieke Drok - WaarBenJij.nu

Martes, dia agatador

Door: Annemieke

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

19 Juni 2012 | Spanje, Palafolls

Ik heb vannacht echt heel erg slecht geslapen. Er waren de hele nacht door mensen buiten die zin hadden om lawaai te maken, ik heb een paar auto's met muziek op vol volume voorbij horen komen (en hier stil staan), een keer schreeuwende mensen en vanmorgen rond kwart voor 6 stond er een idioot met een bladblazer voor mn raam en kwam er een bezemwagen voorbij..
Ik weet dat Spanje gisteren weer gewonnen heeft maar daarvoor hebben we de rest van de avond al vuurwerk, gejuich en toeters gehad..

Veronique en ik zijn vanmorgen begonnen in de keuken. De haringen hoefden vandaag niet geteld en gesneden te worden.
We hebben vis gesorteerd en daarna de keuken schoon gemaakt.

Na het schoonmaken van de keuken ben ik naar gegaan om het poeltje in de gaten te houden. De eerste toeristen die ik vandaag ben tegen gekomen waren Nederlanders.
Het werd snel erg druk en ik moest constant heen en weer lopen om mensen aan te spreken, op zich ging alles wel goed en luisterden ze goed.
Ik heb daar zo'n 1 1/2 uur gestaan voordat het foto's maken begon. Ik stond daar met Núria en het was onwijs druk, we hebben vandaag het record van het aantal foto's gebroken.
Het was dan ook best chaotisch, maar liep op zich wel redelijk.

Daarna was de zeeleeuwenshow. Sergi was vergeten het hek beneden van slot te doen en er kwam een rolstoel aan (het is de rolstoelingang), dus dat was even rennen.
Verder ging alles goed, ook met de dolfijnenshow zijn er geen problemen geweest.

Na de show weer even opruimen en emmers schoonmaken en toen was het lunchtijd.
We aten vandaag aardappels met peulvruchten, maar volgens mij hebben ze aardappels eerst verdronken want het was wel heel zomping. Ik heb er nog en bord friet bij gehaald.
Wel weer lekker yoghurtjes als toetje.

Toen was het weer siësta, toen was ik echt kapot. De lunch was het eerste punt dat ik even rust had en kon zitten, dat is na 2 1/2 uur lopen en mensen in de gaten houden wel fijn. Maar het is bijna hoogseizoen (begint vrijdag) dus dat is wel nodig.

Na de siesta zijn we weer de vriezer gaan schoonmaken, daarna hebben we sponjes geknipt. De sponsjes zijn vierkante lapjes compleet van het schuur-gedeelte van een schuurspons. Deze komen van een rol wat gewoon 1 lange reep is en in stukjes geknipt moet worden.

Daarna heb ik geholpen bij de dolphin encounter. Ik heb Andrea geholpen bij de vision sub bij Marina en Silver, daarna mee gelopen via de filtratiesystemen. De keuken snel schoonmaken toen ze daar waren geweest en dan boven de rest opruimen.

Toen was het even tijd om te relaxen, Andrea had lekkere chocola gehaald bij de aldi en deelde uit. Verder nog even wat drinken, zitten en kletsen.
Rond kwart voor 4 weer naar boven voor de foto's. 's Middags waren het er niet zo veel, maar toch weer wat.
Daarna weer even relaxen tot we de deuren moesten open doen voor de show.

Tijdens de zeeleeuwenshow gooide Silva (zoals gewoonlijk) een bal naar t bassin die de zeeleeuw dan moet ophalen, hij gooide hem alleen op het hek aan de rand en stuiterde zo het bassin uit. Even snel rennen en m in t water gooien zodat de show door kon gaan.
Daarna kwam het stuk dat iemand in het water gegooid wordt en als ie er weer uit klimt hij neervalt op het podium. Mini moet dan een stetoscoop halen en dan krijgt hij mond op mond van Chicho.
Silva riep mij tijdens dat stuk het podium op, hij wou dat ik Sergi wakker zou kussen. Daar had ik alleen niet zo veel zin in, dus ben ik weer van t podium af gelopen.
Later kreeg ik tijdens de dolfijnenshow nog de vraag van hem waarom ik dat niet wou doen, Sergi wou t zo graag! (grappenmaker)

Na de shows weer alles opruimen en lekker douchen.
We zijn meteen even langs de aldi gelopen voor boodschappen en daarna naar huis.

Ik ga vanavond proberen appelflappen te maken, ben benieuwd of het vreemd gevormde bladerdeeg meewerkt.

  • 20 Juni 2012 - 18:12

    Bep:

    wat een dagje weer, hopen dat je vandaag wat beter slapen kan dat scheelt! verder weer lekker gewerkt lees ik, groetjes van Bep

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemieke

Actief sinds 31 Maart 2012
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 47726

Voorgaande reizen:

20 Februari 2014 - 01 Maart 2014

Weekje Jordanië

15 Juli 2013 - 22 Juli 2013

Weekje fietsvakantie

05 Januari 2013 - 03 Maart 2013

Stage AWF Tenerife

11 Mei 2012 - 03 Juli 2012

Stage Marineland Catalunya

Landen bezocht: