Jueves y PINGU - Reisverslag uit Palafolls, Spanje van Annemieke Drok - WaarBenJij.nu Jueves y PINGU - Reisverslag uit Palafolls, Spanje van Annemieke Drok - WaarBenJij.nu

Jueves y PINGU

Door: Annemieke

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

14 Juni 2012 | Spanje, Palafolls

Na een helaas niet al te lange nacht vanmorgen toch weer enigzins fris opgestaan.

Ik ben vanmorgen met Viktor begonnen bij de 2 zeehonden en de 7 pinguins, morgen moet ik dat zelf doen.

Eerst pak je een schapnet aan een lange stok (zoals bij de zeeleeuwen) en haal je alle poep van de bodem, deze poep stinkt echt heel erg! De poep leg je op de grond, die ruim je later op. Vervolgens spuit je de hele vloer nat, daarna ga je met een bezem en een bak zeepsop over de vloer heen om alle pinguinpoep weg te schrobben, de stukken die niet meteen weg gaan doe je met een harde borstel.
Zodra alle vogelpoep weg is (ook tussen de steentjes vandaan) spuit je alles weer schoon en zeeploos.
Vervolgens ga je met diezelfde harde borstel langs de buitenkant van de overdekte hokken die eruit zien als schildpad schilden. Hierbij moet je uitkijken dat je niet met je voet voor de ingang gaat staan, dan wordt je namelijk in je voeten gepikt door een pinguin.
Verder moet het stukje zand ook nog even geharkt worden om alle poep en blaadjes weg te halen.
Zodra je hiermee klaar bent pak je een spuitflesje met zeep en een groot stuk papier en ga je de 6 raampjes boven water aan de buiten- en binnenkant schoonmaken.
Als dat klaar is ben je klaar met het verblijf.

Ik ben met Laura nog planten gaan planten aan de buitenkant van het pinguinverblijf. Er is daar een klein perkje waar geen mensen mogen komen, maar het toch doen en zo de pinguins nogal veel stress bezorgen en zelf gebeten kunnen worden.
Na 5 prikplanten te hebben geplant zou dat wel goed moeten zijn, we hebben ook bijna de waterleiding gemold (die lag in de weg tijdens het gat maken xD).

Ik ben nog even Veronique gaan helpen in de keuken met het schoonmaken van de keuken, zij was nog bezig met het snijden van de grote emmer-jelly.

Toen was het tijd voor breakfast, maar er was niet veel dus zij gingen op zoek en Veronique en ik hebben even (was deze keer niet zo lang) de wacht gehouden bij het dolfijnenpoeltje.

Toen was het tijd voor het socialize-ontbijt, ze hadden soya-melk en simpele corn flakes. Toen wij kwamen was de melk al op en was er alleen nog maar corn flakes om te eten :P.

Na het ontbijt hebben we even rustig gezeten en daarna de vloer van het gebouw bij het filtratiesysteem schoon gemaakt. Veronique heeft het nat gemaakt en ik heb al het water met zooi naar de putjes geveegd met een bezem.

Daarna was het tijd om de muziek aan te zetten en de hekken te openen. Ik heb Andrea op wacht gestaan bij het middenhek en hier even met haar staan kletsen. Ze werkt alleen in de zomer bij marineland en doet in de winter ander werk, ze is afgestudeerd in art maar heeft hier een trainers-course gedaan en vind dit leuker. Afgelopen winter heeft ze weer ander werk gedaan, niet heel leuk maar het betaalde wel goed. Wat ze deze winter gaat doen weet ze nog niet.

Tijdens het foto's maken was het vrij druk en liep het allemaal wel aardig door en het ging over het algemeen wel lekker.

De zeeleeuwenshow ging ook goed op het punt na dat chicho weer even geen zin had om te luisteren toen ze naar de buitenrand gingen.
De dolfijnenshow ging prima en daarna heb ik nog helpen met opruimen van het podium en de spullen voor de zeeleeuwenshow van 's middags weer klaar te leggen.
Daarna was het tijd om te lunchen.

We hadden vandaag een aardappel-kip-groente-mix, best lekker en goed vullend. Als toetje hadden we chocoladevla-toetje!
Na het eten was het weer tijd voor onze siesta, heerlijk. Tot kwart over twee hebben we lekker in t zonnetje gezeten.

Na de lunch heb ik het zeeleeuwenverblijf met Laura schoon genmaakt, maar hier was weinig schoon te maken dus dat was snel klaar. Daarna heb ik de spullen klaargelegd voor de dolphin encounter. Dit zijn de snijplanken met messen, handschoenen en vis, een handdoek en desinfectiespray, een transportdoek voor dolfijnen, targetsticks en nog een koelbak met beloningen (visjes en jellyblokjes).

Toen zijn we beneden gaan wachten tot de mensen van de dolphin encounter langs zouden komen, als die namelijk de keuken uit zijn maak je de vloer van de keuken schoon.
Daarna loop je naar boven en wacht je tot het gedeelte wat je hebt klaargelegd voorbij is en ruim je dat op. Als laatste doe je het hek van het bassin weer op z'n plaats en leg je de laatste dingen terug.

We mochten daarna Andrea helpen in het otterverblijf, er moesten wat boomstronken uit en de voerbak moest eruit en schoongemaakt worden. De otters vonden ons erg interessant en renden ook meteen naar mn schoenen toe om te ruiken, zo schattig!

Daarna heb ik weer geholpen met de foto's, ik heb deze keer de desinfectiespray op handen gespoten en de gezorgd dat alle voeten in de voetenbak terecht kwamen en ze naar boven geholpen (stonden er mar met 3 ipv 4). Daarna heb ik op wacht gestaan bij beide shows.

Het is de hele dag lekker weer geweest, niet te warm, windje erbij, soms wat wolken. Maar sinds het foto's maken was het echt onwijs heet en zonnig!

Ma de shows hebben we de laatste dingen opgeruimd, de laatste emmers schoon gemaakt en was het tijd om te douchen!

Nu zo de tweede helft van de afwas doen en eten maken.