Only two weeks left - Reisverslag uit Palafolls, Spanje van Annemieke Drok - WaarBenJij.nu Only two weeks left - Reisverslag uit Palafolls, Spanje van Annemieke Drok - WaarBenJij.nu

Only two weeks left

Door: Annemieke

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

16 Juni 2012 | Spanje, Palafolls

's Ochtends ben ik weer begonnen bij de zeehonden en pinguins. Viktor zei gisteren dat ik het alleen moest doen, maar ik was ingeroosterd met Veronika. Ze was er nog niet, dus ik ben alvast begonnen.
Eerst weer de vijver leeg vissen van poep, daarna alles natspuiten (en schoon voor zover dat met water lukt), daarna alles met zeep schrobben. Toen ik daar bijna mee klaar was kwam Veronika aanlopen. Zij heeft toen de laatste vlekken schoon gemaakt en alles schoon gespoten.
Ik heb het zandstukje nog gehartk en de "schilden" schoon gemaakt. Daarna nog even de ramen schoonmaken en terug lopen en alles opruimen.

Ik heb vervolgens de kleedkamers, wc, gangetje en alles gedweild. Toen was het tijd om te ontbijten. Ik kreeg een chocoladebroodje in mn hand geduwd en die was lekker! :P Verder werden de frosties weer aangebroken, de jongens (en een deel van de meiden) zijn echt gek op frosties (gesuikerde corn flakes). Ze eten deze dan ook zo uit de doos. Ik vind het geen ontbijt, maar ze zijn best lekker zoet.

Na het ontbijt hebben we eerst even geholpen met de toy-kamer leeg te halen, die is Laura daarna gaan schoonmaken. Daarna op wacht staan bij poeltje 2, er waren weer mensen die zich niet gedraagden.
Ik heb daar gestaan tot iets voor het foto's maken. Toen heb ik de hekken van slot gedaan en ben ik voor de ingang gaan staan zodat de mensen nog niet binnen konden komen.

Daarna begon het foto's maken. Dat ging vandaag echt helemaal niet lekker, er is 's ochtends geen enkele foto gemaakt. Núria en ik kwamen met het idee dat we iemand moesten hebben van het park dat toerist zou spelen en op de foto gaan met dolfijn en/of zeeleeuw. Aangezien als de eerste geweest is het lekkerder loopt. Dit hebben ze dan ook na de show met de zeeleeuwen gedaan, Marina stond ineens in gewone kleding.

Tijdens de show kwam er een vrouw naar me toe die graag op de foto met een dolfijn wou, ze hadden bij de entree tegen haar gezegd dat dat om half 1 was in plaats van half 12, dus die is 's middags terug gekomen.

De show ging vanmorgen bij David niet zo lekker, hij kwam de lucht niet in en viel ook naast het podium ipv er op terecht te komen na de lancering.
Na de show hebben we het podium opgeruimd en klaargelegd voor de zeeleeuwenshow van 's middags. Een stel emmers schoon gemaakt en toen zijn we gaan lunchen.

De lunch was (en ik zeg dit absoluut niet snel) echt smerig. Ze hadden pasta met een soort roomsaus die echt niet lekker was. Volgens Núria was het een mislukte carbonera-saus en hebben ze die vorig jaar vaker gemaakt.
Na de lunch hebben we weer lekker in de zon gezeten voor de rest van de pauze.

Na de pauze hebben we eerst de vriezer schoon gemaakt met zeepsop. Daarna heb ik bij de dolphin encounter op wacht gestaan bij het poeltje terwijl de dolfijnen opdrachten op volgten.
Ondertussen kwamen David en Viktor nog langs om de ballen waar de dolfijnen tegenaan springen weer goed te hangen (het touw zat wat gedraait). Dit deden ze met een bezem aan een lange stok die je gebruikt om een bodem schoon te maken. Ze duwde met deze bezem tegen de bal en m zo weg duwen. De eerste keer ging nogal fout, toen belandde de andere kant van de stok in zn geovelige delen xD. Iedereen (die er bij was) lag echt dubbel XD.
Daarna was het tijd voor de dolphin encounter en niet veel daarna weer voor de foto's. 's Middags kwamen er 9 mensen op af, meer dan gemiddeld. Gelukkig dus toch nog wel wat foto's.

Na de foto's ben ik even bij Monica en Laura in het kantoortje gaan zitten, zij heeft me uitgelegd hoe zij werken met voeren en waar ze op letten. Wat voor tests er gedaan worden op de voedingsstoffen in de vis en hoe vaak ed. Ze heeft me een mapje met uitslagen gegeven en het aan de hand daarvan uitgelegd. Was best interessant om te horen.
Monica had alleen moeite met het uitleggen van ruw as (stond er in t spaans en ze wist engelse woord niet): that when you born.. eeh.. burn xD. Ik moest uitleggen dat born, geboren is.. Dat is best lastig als je geen ander woord ervoor weet, dus.. als je uit je moeder komt.

Toen was het ineens 2 minuten voor half 5, oeps de show begint over 2 minuten laat ik maar snel naar boven gaan.
De show 's middags ging erg goed, beide shows verliepen prima.

Na de shows heb ik weer meegeholpen met alles opruimen en nog een paar emmers schoon gemaakt, toen was het tijd om bikini aan te trekken en te gaan.

We zijn met de marineland bus naar Malgrat de Mar gegaan. We wilden nog even de zee in, maar helaas is het weer erg verminderd toen we daar aan kwamen. We zijn dus meteen naar de pedicure gegaan, we wilden die garra ruffa voetvisjes wel eens doen.
Eerst werden je voeten helemaal schoon gewassen, daarna mocht je op een stoel gaan zitten en hebben we 30 minuten met onze voeten tussen de visjes gezeten. Dit voelde best grappig en in t begin kietelde het behoorlijk. Maar tis best lekker.

Na die 30 minuten worden je voeten nog afgedroogd en ingesmeerd met een zeep/crème. Ze vond dat ik mn gat in mn voet moest insmeren met vaseline, daar had ik nou nooit aan gedacht.

Nadat we bij de pedicure zijn geweest zijn we naar Di Angelo gegaan een tapas restaurant vlakbij het station.
Ik heb daar zelfgemaakte kroketjes gehad (niet geweldig, maar best lekker), een russische salade (was benieuwd wat dat inhield en champignons gebakken in knoflooksaus. Hm.. het was lekker en veel! We hebben echt goed gegeten daar, wie weet komen we er nog wel terug ;-).

We zijn uiteindelijk terug gelopen via de supermarkt, de caprabo had kennelijk wel bladerdeeg (wel wat anders dan bij ons). Dus ik heb daar spullen voor appelflappen gehaald om maandag als ontbijt mee naar stage te nemen.

Eenmaal thuis hebben we de hele avond geen trek meer gehad en zijn we lekker gaan slapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemieke

Actief sinds 31 Maart 2012
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 47755

Voorgaande reizen:

20 Februari 2014 - 01 Maart 2014

Weekje Jordanië

15 Juli 2013 - 22 Juli 2013

Weekje fietsvakantie

05 Januari 2013 - 03 Maart 2013

Stage AWF Tenerife

11 Mei 2012 - 03 Juli 2012

Stage Marineland Catalunya

Landen bezocht: