Miercolos - Reisverslag uit Palafolls, Spanje van Annemieke Drok - WaarBenJij.nu Miercolos - Reisverslag uit Palafolls, Spanje van Annemieke Drok - WaarBenJij.nu

Miercolos

Door: Annemieke

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

13 Juni 2012 | Spanje, Palafolls

Vandaag weer een lekker dagje bij de dolfijnen gehad.

Toen we vanmorgen (ruim op tijd) aankwamen waren ze al klaar met het vis sorteren.
Ik ben toen begonnen met het zeeleeuwenverblijf schoonmaken met Sergi.
Sergi is absoluut niet goed in Engels en was blij dat ik zijn zinnen kon afmaken tijdens de uitleg xD.
Eerst hebben we het "buitenverblijf" schoongemaakt. Dit is het verblijf waar ze zichtbaar zijn voor publiek. Verder hebben ze ook nog een "binnenverblijf" dat is een verblijf waar ze 's nachts zitten uit het zicht zijn en onder een rieten schaduwdakje zitten. Alles is gewoon buiten, daarom de aanhalingstekens.

Eerst ga je met een schepnet aan een hele lange stok over de bodem van het water heen om alle poep ed eruit te halen.
Daarna ga je met een borstel aan een net zo lange stok over de bodem om alle vlekken los te schrobben. Deze hoef je er verder niet meer uit te halen, dat doet het filtratiesysteem wel. Om dat te stimuleren moet je ze wel richting het putje vegen.
Deze beide handelingen zijn nogal lastig als het wat verder weg is en je heel vreemd boven het water moet hangen.

Als dat schoon is maak je de deur en de vloer van het verblijf schoon met een emmer vol zeepsop, dit schrob je nog extra goed in met een bezem en spuit dit uiteindelijk weg met de tuinslang, daarmee moet je proberen zo min mogelijk zeep in het zwemwater te krijgen.

Als dit verblijf klaar is zorg je dat de zeeleeuwen daar naar binnen gaan en doe je de tussendeur dicht en maak je het "binnenverblijf" schoon. Hier doe je alleen de stappen met zeepsop en de tuinslang, hierbij moet je wel de muren met de bezem meenemen en de spijlen van de deur met een schuursponsje.

Toen dit klaar was hebben we beneden pauze gehouden en ontbeten. Of njah, voor de tweede keer ontbeten maar nu om te socializen. Veronika had een taart gemaakt en chocoladebroodjes, lekker waren die!

Na de pauze heb ik een paar emmers schoon gemaakt en ben ik Veronique gaan helpen met het schoonmaken van de vloer binnen bij het filtratiesysteem.
Na een paar minuten werd ik er al weggeroepen, ik moest de wacht houden bij het dolfijnenpoeltje. Er liepen best veel mensen rond en ze waren de kinderen wel erg hoog bij t hek aan t optillen (wat niet mag) en dergelijke. Als er iemand bij staat doen ze dat al minder en je kan er meteen wat van zeggen.

Toen iedereen daar weg was ben ik even beneden wat gaan drinken en ben ik weer terug gegaan. Het was tijd voor de foto's.
Núria was er vandaag niet, die had een advanced English examen, dus Marina stond 's ochtends en 's middags bij de foto's.
Het ging vandaag wel lekker snel, het kwam snel op gang en liep redelijk door.

Direct na de foto's door met de beide shows. Daar ging vanmorgen wat fout bij een stuk dat Andrea moest doen, daar had ze nogal de pest in en er ontstond een kleine ruzie.
Dus wij zijn even snel wat emmers gaan schoonmaken en gaat eten, na het eten was alles weer goed.
We hebben nog een tijd buiten in de zon zitten kletsen (as usual).
De lunch vandaag was weer die lasagne waar ik vorige keer ziek van ben geworden, dus ik heb maar friet en salade gegeten.

Na de pauze hebben we de koeling weer schoon gemaakt met een sopje en een paar emmer schoon gemaakt. Daarna heb ik water gehaald bij het kraantje voorin bij de office van het park.

Daarna hebben we de plaats de plaats schoon gemaakt. Veronique heeft met water de zooi aan de kant gespoten en ik met de bezem er achteraan om de restjes weg te vegen.

Daarna hebben we gekeken hoe de zeehonden en pinguins gevoerd werden. De zeehonden worden tijdens het voeren getraind op een paar commando's en handelingen die handig zijn als de dierenarts een keer moet komen.
Bij de pinguins wil eentje al een week lang niet eten. Deze moest met de hand opgepakt worden en moest de vis naar binnen geduwd worden. Die pinguin is ook in de rui en dus kaal op de rug, hij werd dus ook nog ingesmeerd met zonnebrand.

Daarna hebben we nog even gezeten en gekletst tot het weer tijd was om voor de show klaar te gaan staan.
Tijdens de show werkte zeeleeuw chicho niet echt mee, hij luisterde niet goed naar Silva maar uiteindelijk ging het nog wel goed.

Ook was er een jongetje bij de dolfijnen die boven het bassin ging hangen en seinen, net op een moment niet keek. Toen ik die kant op liep rende hij snel weg.

Na beide shows zijn we snel alles gaan opruimen en emmers schoonmaken en toen was het tijd om te douchen en naar huis te gaan.

Thuis hebben we eerst gegeten en daarna heb ik geprobeerd om de wedstrijd Nederland - Duitsland te kijken, dit is min of meer gelukt.
De eerste helft heb ik via skype via mn zus gekeken en de tweede helft hier op tv op mute en geluid van NL radio 1, de radio liep echter een halve minuut achter op het beeld dat ik had dus dat was best apart.
De livestreams deden het allemaal niet hier of niet gratis, dus daar moet ik het mee doen. Misschien toch zondag maar naar het café :P.

Nu snel slapen, want het is een lange avond geworden.