Delfines dia dos - Reisverslag uit Palafolls, Spanje van Annemieke Drok - WaarBenJij.nu Delfines dia dos - Reisverslag uit Palafolls, Spanje van Annemieke Drok - WaarBenJij.nu

Delfines dia dos

Door: Annemieke

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

12 Juni 2012 | Spanje, Palafolls

Het was vanmorgen dag 2 voor bij de dolfijnen!
Op tijd opstaan, ontbijten, Corneel de weg naar het treinstation uitleggen (die vertrok vandaag weer naar Nederland)

We zijn wilden vanmorgen onze laarzen aandoen en toen we onze voeten erin stopten werden ze zeiknat. Ohjah, het had gisteravond even geregend en ze stonden buiten te drogen... OFtewel, er stond water in de laarzen.
Ik ben dus maar begonnen in mn nieuwe waterschoenen die ik gisteravond gekocht heb.

Ik ben weer begonnen in de viskeuken met vis sorteren, vandaag hoefden we minder weg te gooien als gister dat was wel fijn.
Ik vroeg waar de vis vandaan kwam, dat schijnt Nederland te zijn.
Ik heb na het vis sorteren alle jelly-blokjes gaan snijden. De drie metalen bakken zijn vrij makkelijk, maar het stuk uit de emmer is best lastig. Ik kreeg hem er in eerste instantie niet uit (dit moet gaan zoals een pudding, maar het werkte niet echt mee), met hulp van Veronique is het uiteindelijk gelukt en heb ik het hele ding in stukjes genseden.

Na het jelly snijden was ik begonnen met de keuken schoonmaken, maar ik werd snel door Monica opgehaald en moest me gehaast omkleden.
Want... het bleek pauze te zijn en anders waren de koekjes op.. :P. Socializing is belangrijk bij het dolfinarium hier.

Na de pauze heb ik met Sergi de keuken schoon gemaakt, ondertussen bleven er emmers binnen komen die nog weer schoon gemaakt moesten worden.
Ik heb de container nog weggebracht en schoongemaakt en alle deuren in het stuk met kleedkamers aan beide kanten schoon gemaakt met een speciale spray en wat papier.
Verder heb ik Laura nog geholpen met planten uit de zijrand van een weg (achter de schermen) te trekken die bij de pinguüns in het verblijf moeten zodat de mensen niet gaan proberen de pinguïns (pingu's in spaans) te aaien (de plant is nogal prikkelig).

Daarna moesten we ons haasten om op tijd te zijn bij het foto's maken.
Núria had alles al klaar gezet maar het duurde vrij lang voordat het op gang kwam en heel veel was het ook niet vandaag. Het was niet zo druk in het park.
Met het opruimen van de foto's moet je beide anti-slipmatjes die je gebruikt schrobben met zeep en schoonzpuiten en de voetenbak en desinfecterende spray terugzetten.

Na de foto's was het weer tijd voor de show, ik ben weer bij het hek aan de linkerkant van het bassin gaan staan om op het publiek te letten.
Hier heb ik nog even met Monica staan kletsen.
Silva deed vandaag in beide shows mee. De zeeleeuwenshow was vrijwel het zelfde als altijd, maar de dolfijnenshow is hele anders als Monica hem doet.
Silva heeft als laatste ding nog dat hij surft op Jordi, hij gaat dan op het hoofd staan en wordt zo door het water gedragen. Dit zag er heel gaaf uit en mag waarschijnlijk hij als enige doen.

Na de show hebben we wat geholpen met opruimen en een paar emmers schoon gemaakt. Daarna was het tijd om te lunchen.

Met de lunch hebben we de tafel gedekt voor iedereen behalve Silva (die eet op een ander tijdstip). We aten vandaag rijst met erwtjes, ik heb maar een extra bord frites erbij gehaald. Het toetje was wel lekker, yoghurtjes. Het schema waar op staat wat we wanneer eten klopt ook echt voor geen meter meer.
Toen we klaar waren met eten zijn we weer buiten bij de office gaan zitten, ik heb hier een hele tijd zitten suffen. Heerlijk, iedereen dacht ook dat ik sliep (al scheelde dat niet veel).
We wachten meestal tot ons gezegd wordt dat we weer aan het werk moeten, dit is vaak rond 2 uur/half 3.

We moesten helpen met emmers vis naar boven brengen en in het speel hok zetten (dit is het hok waar alles voor de shows en dergelijke bewaard wordt) daarne heb ik bij het dolfijnenpoeltje op wacht gestaan om te kijken of er geen kinderen in springen (of vervelend doen).
Tussendoor heb ik met de dolphin encounter nog even de emmer met vis opgehaald die ze daarbij gebruiken en toen ben ik er weer gaan staan.

Met het foto's maken heb ik met Núria weer bij de tickets gestaan. Núria was heel vrolijk en actief, ze hadden een mop gekregen op de office van de dolphin encounter! Ze zou een feestje gaan geven als ze nog een keer een stoffer en een bezem krijgen.

Na het foto's maken heb ik weer op wacht gestaan en bij de show stond ik er ook. Na de show hebben we wat dingen van de show opgeruimd en wat ememrs schoongemaakt. Toen mochten we gaan douchen en naar huis.

Tijdens de show was er ineens een samenkomst van zwaluwen boven het bassin, die bleven echt op één plek hangen heel bizar.

Toen ik net klaar was met douchen was het zachtjes gaan regenen, we zijn hierdoor naar huis gelopen en daar op de bank geploft. Tijd om op tijd naar bed te gaan, ik ben op!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemieke

Actief sinds 31 Maart 2012
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 47731

Voorgaande reizen:

20 Februari 2014 - 01 Maart 2014

Weekje Jordanië

15 Juli 2013 - 22 Juli 2013

Weekje fietsvakantie

05 Januari 2013 - 03 Maart 2013

Stage AWF Tenerife

11 Mei 2012 - 03 Juli 2012

Stage Marineland Catalunya

Landen bezocht: