Dag 2.1 - Reisverslag uit Palafolls, Spanje van Annemieke Drok - WaarBenJij.nu Dag 2.1 - Reisverslag uit Palafolls, Spanje van Annemieke Drok - WaarBenJij.nu

Dag 2.1

Door: Annemieke

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

21 Mei 2012 | Spanje, Palafolls

Vandaag was het alweer de eerste dag van week 2, wat vliegt die tijd voorbij! Over 6 weken gaan we alweer naar huis!

Vanmorgen waren we wat vroeg in het park dus we konden lekker op tijd beginnen.
Ik begon weer vooraan het park, maar deze keer mocht ik meer doen.
Eerst hebben we de flamingo's schoon gemaakt. Je laat het vijvertje waar het eten in gegooid wordt leeglopen en spuit hem schoon, dan laat je er weer nieuw water inlopen. Ook de grote vijver moet even schoon gespoten worden.
Dan loop je terug naar beneden en haal je voer voor de flamingo's (pellets) en gooit die emmer leeg in het water dat je net verschoond hebt.
Daarna ga je weer naar beneden en zet je de papegaaien buiten, vandaag heb ik de namen geleerd. Er zijn 4 rode ara's.
Chito is een groenvleugelara
Chitwo is een groenvleugelara die wat kaal is op zn kop
Booty is een groenvleugelara die een stukje donkere huid mist op 1 teen.
Sara is en geelvleugelara.
Pep is een Blauwgele ara
Franky is een Soldantenara (argh, de Nederlandse naam klinkt slecht ><).
Je neemt met het buiten zetten ook de waterbakken mee naar binnen en maakt deze schoon om ze schoon met vers water weer terug buiten bij de vogels te zetten.
Dan maak je het binnenverblijf op dezelfde manier schoon zoals eerder en het exhibitiegebouw.
Ik heb met Eli ook nog de transportkist binnen gezet waar een witte zwaan in heeft gezeten, ze heeft laten zien wat voor transportkisten daar nog meer staan en waarvoor die zijn. Er staat ook een kattenvangkooi. In de zomer lopen er katten door het park die restjes van de restauranten opeten, dat is verder geen probleem. Maar in de winter als het park gesloten is gaan ze achter de vogels aan en dat willen ze niet, dus dan worden de katten gevangen.
Na het schoonmaken voorin heb ik de waterbakken weer gevuld en terug gezet en zijn we weer naar boven gegaan en hebben we de voerbakken meegenomen naar boven om het eten in te laten bereiden in de middag.

Boven aangekomen hebben we fruit gesneden voor de ara's en wortel geraspt voor de flamingo's en dit aan hen gegeven. Daarna hebben we nog even staan kletsen en was het alweer tijd voor een stukje show en daarna om naar de dolfijntjes te gaan.

Het duurde even voordat het op gang kwam met de foto's, maar er zijn toch nog een aantal mensen geweest. En ik heb weer lekker staan kletsen over van alles en discussiëren over het in gevangenschap houden van dolfijnen voor educatie of niet.
Bleek ze gisteren jarig te zijn en biologie gestudeerd te hebben, nu leidt ze groepen kinderen rond in een dierentuin.

Na de foto's maken moesten we het riviertje door het park weer schoon scheppen van bladeren en takken ed, dit was vrij snel klaar aangezien we het vorige week ook al grotendeels gedaan hebben en er niet veel is bijgekomen. Uiteindelijk hebben we er toch nog een uur 20 minuten over gedaan.

We waren toch nog voor de lunch klaar. Toen we bij het exhibitie gebouw terug kwamen waren ze Elena en Pipo weer aan het trainen met vliegen en op dat moment was Pipo kwijt. Hij zat uiteindelijk in een boomtopje en had een hele tijd geen zin om er uit te komen.

Lunchtijd! Het was vandaag spaghetti met tomatensaus en ananas, lekker!

Na de lunch was het siësta, nee helaas daar waren we wel aan toe maar was het niet.

Ik heb de ara's voorin nog een middag fruithapje gebracht en alvast het eten voor die avond in de kooien gezet.

Na de lunch mochten we Laura helpen met de vitamines in de vis stoppen, elke vogel krijgt elke dag een een vis met een vitamine pil erin.
Deze stop je in het gat van de kieuwen en duw je dan wat verder naar achter zodat hij er niet uit valt. Dan scheur je de borstvinnen van de vis af zodat je weet in welke vis je de vitamine gedaan hebt.
We mochten daarna ook met Laura meelopen terwijl zij de dieren ging voeren.

Daarna was het alweer tijd om naar de dolfijntjes te gaan. We hebben vandaag de namen van de dolfijnen geleerd, er zijn 3 dominante mannetjes en een moeder met zoon in een ander bassin.
De mannetjes zijn:
Monse: Met een kapotte/witte snuit
Cindy: De donkerste van allemaal
Yordi: Met een litteken op zn rug
De moeder met zoon zijn Marina en Silver.
's Middags zijn er ook maar een paar foto's gemaakt, dus waren we wel vrij snel klaar.

Bij de show van de vogels (direct erna) waren zo weinig mensen dat wij even rond mochten lopen door het park en foto's maken enzo. Dat hebben we dan ook gedaan, we zijn eerst naar de aalscholvers en de ooievaars gedaan, daarna naar het aviarium en we zijn nog even bij de flamingo's, pelikanen en het winkeltje geweest.
Ik had de hele dag al (eerdere dagen niet) leuke big shoppers van marineland gezien met een dolfijn erop, ik wou die eigenlijk wel halen dus heb m opgezocht in t winkeltje. Maar hij lag daar niet, we kwamen onderweg Marina (niet de dolfijn, de vrouw) en lluria tegen. Ik vroeg hen waar ik toevallig die tas kon krijgen, ze zeiden dat ze vorig jaar wel verkocht werden en dat je ze anders waarschijnlijk bij 20 euro krijgt, maar als ik m niet makkelijk kon krijgen zou ze er wel een regelen ^^.

We kwamen precies aan het einde van de show weer terug bij het exhibitie-gebouw. We mochten samen het aviarium doen, schoonmaken en ibissen voeren.

Ik mocht nog helpen met Nancy, Tina en Alex en een amazone- en grijze roodstaart-papegaai binnen zetten. Ik kreeg weer een kusje van Nancy =P.

Nog even de buitenkooien schoon gespoten en naar huis gelopen, we waren zelfs eens een keer om 6 uur thuis!