Second tuesday - Reisverslag uit Palafolls, Spanje van Annemieke Drok - WaarBenJij.nu Second tuesday - Reisverslag uit Palafolls, Spanje van Annemieke Drok - WaarBenJij.nu

Second tuesday

Door: Annemieke

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

22 Mei 2012 | Spanje, Palafolls

Vanmorgen was het alweer dinsdag, ik was kennelijk niet helemaal bij in de ochtend want ik was mn sandalen EN mn water vergeten ><.

Mijn kleren waren vandaag echt onvindbaar, dus ik heb een XL shirt (normaal M) van Anna wat me nog aardig past ook en een broek van Eli aan gehad. Misschien dat ze in de was zijn verdwenen

Ik ben vandaag weer begonnen bij de ara's voorin. Ik heb in mijn eentje
de ruimte helemaal mogen schoonmaken, Laura ging ondertussen de flamingo's schoonmaken en voeren.
Toen ik daarmee klaar was heb ik Anna geholpen met het schoonmaken van het exhibitiegebouw, daar was het vandaag echt een bende onder de kooien.
[i]Lovely, the smell of fresh birdpoo in the morning...[/i]

Toen was het alweer half 11 en was het tijd om de eerste show voor te bereidenn en op te letten dat iedereen goed gaat zitten enzo.
Het was vandaag erg rustig in het park, het was dus niet zo lastig. Later heb ik van lluria gehoord dat dat kwam omdat alle leraren aan het staken waren (was ook maar 1 school ipv normaal zo'n 6), ook van uni, middelbaar ed.

Vlak voor het einde van de show was het weer tijd om naar de dolfijntjes te gaan, er werden weer wat meerdere foto's gemaakt en ik heb weer met lluria staan kletsen. ze vertelde dat de 3 dominante dolfijnen die bij elkaar zitten een mannetje en 2 vrouwtjes, Monse en Cindy zijn dus wel vrouwtjes. Dan was David vorige week niet duidelijk.
Ook Juan kwam naar het foto's maken, hij wil graag stroopwafels dus die komen nog uit Nederland voor hem. That biscuit from Holland with sweet between. Hij zei ook dat wij wel naar Aqualand mochten, gratis. Maar dat moesten we wel van te voren even mailen naar hem, dan stuurt hij dat door naar de office en kunnen wij zo naar binnen. Dat gaan we dus zeker nog eens doen!

Na een stuk of 8 foto's later waren we klaar en zijn we weer terug gegaan naar het exhibitie-gebouw. We mochten de fruithapjes voor de ara's en de wortelrasp voor de flamingo's klaarmaken en geven. Ze waren blij met de peer die ze kregen.

Daarna mochten we pinda's gaan pellen, ze gebruiken die om te trainen en voor de show en ze hadden er meer nodig. We hebben een mega bak met pinda's gepeld en in bakjes gedaan. We zijn daar uiteindelijk nog ruim een uur mee bezig geweest. Toen was de bak klaar.

Lunchtijd! We kregen vandaag rijst met erwten, niet zo heel lekker maar wel gepakt om wat vitamines binnen te krijgen. Daarna nog een bordje frietjes gehaald.
We hebben tijdens de lunch zitten kletsen met David en Andrea. Zitten grappen over Davids hetero geaardheid en zijn reisje naar Amsterdams red light district.
Hij vroeg zich af waarom wij geen vriend hadden, of dat we liever een vriendin wilden xD.
Ook Juan zat er bij met de lunch deze keer, ik zei hem dat ik ook nog typisch Nederlandse koekjes in mijn appartement had liggen (speculaas), nu moet ik die morgen meenemen. Hij wil ze proeven.

Na de lunch heb ik de pelikanenvijver weer leeg proberen te scheppen met een schepnet. Dit heb ik gedaan tot het tijd was om weer naar de dolfijnen te gaan.

Daar was lluria weer, Marina kwam vandaag niet. Er zijn een paar foto's gemaakt en toen zijn we weer door gegaan naar de show bij de parrots.
Het was daar erg rustig (8 koppels), dus we hoefden niks te doen.
We hebben daarna het aviarium weer schoon gemaakt en de ibissen vis gevoerd.
Ik heb vriendjes gemaakt met een fazant. Die voer ik vaak uit de hand wat brokjes 's avonds en vandaag begon zij de hele tijd achter me aan te lopen, het was echt schattig. Als ik dan op mn hurken ging zitten en mn hand uitstak keek ie aan alle kanten of er niet toevallig wat eetbaars op lag.
Vandaag kregen de ibissen weer stukjes vis, er waren alleen geen handschoenen dus we moesten het met onze blote handen voeren. Niet echt lekker fris, maargoed handen wassen helpt.
Als laatste (van het aviarium) hebben we het afval weggebracht naar beneden en zijn we via het dolfinarium weer terug gelopen waar op dat moment de dolfijnenshow bezig was. Juan was met de show bezig, maar begon midden in de show tussendoor naar ons te roepen: "Ola! Don't forget the biscuits tomorrow!". Niemand snapte er iets van. En toen ging ie weer verder met z'n show.

We hebben nog even de buitenverblijven schoon gespoten en zijn toen naar huis gegaan.
Thuis aangekomen zijn we eerst naar de aldi gegaan om boodschappen te doen en daarna zijn we gaan afwassen. Nu is het tijd om lekker te relaxen en te eten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemieke

Actief sinds 31 Maart 2012
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 47744

Voorgaande reizen:

20 Februari 2014 - 01 Maart 2014

Weekje Jordanië

15 Juli 2013 - 22 Juli 2013

Weekje fietsvakantie

05 Januari 2013 - 03 Maart 2013

Stage AWF Tenerife

11 Mei 2012 - 03 Juli 2012

Stage Marineland Catalunya

Landen bezocht: