Miércoles, con bebé - Reisverslag uit Palafolls, Spanje van Annemieke Drok - WaarBenJij.nu Miércoles, con bebé - Reisverslag uit Palafolls, Spanje van Annemieke Drok - WaarBenJij.nu

Miércoles, con bebé

Door: Annemieke

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

23 Mei 2012 | Spanje, Palafolls

Alweer halverwege week 2! Ik heb nu al geen zin meer om over 5 1/2 week naar huis te gaan!

We waren vandaag met veel mensen (zes in plaats van vijf), dus we konden lekker veel schoonmaken en klusjes doen die anders blijven liggen.

Vanmorgen begon ik met het schoonmaken van Coco en Lucho de heilige ibissen en van Kini de roodpoot seriema.
Kini werkte niet echt mee, ze vond het niet leuk dat ik haar hok aanharkte, ze wilde liever de blaadjes op de grond houden en liep er dan ook weer mee weg xD.

Ik ben daarna naar voren gegaan om de ruimte van de 6 ara's voorin weer schoon te maken.
Ik was daarmee tegelijk klaar als Henry met de flamingo's (die was al wat eerder begonnen).
Na dat schoon gemaakt te hebben zijn we samen terug gelopen naar het exhibitie-gebouw.

Ik moest toen Anna gaan helpen bij de cormoráns schoonmaken, maar toen ik daar aan kwam vonden we ineens een baby vogeltje dat waarschijnlijk uit zijn nest is gevallen. We konden het nest niet vinden dus hebben we het opgepakt. Ik hield hem/haar in mn hand tegen mn buik aan, hij legde meteen zn hoofdje tegen me aan en ging lekker liggen (I'm his mommy now).
We konden het nest niet vinden dus hebben we het meegenomen naar het exhibitie gebouw. We hebben een nest gemaakt van een doos met krantenscheursel.
Daarna hebben we hem gevoerd met een speciaal papje voor jonge vogels en hem laten slapen.

Wij zijn verder gegaan met de show en vrij snel door met foto's maken. Juan kwam aanlopen met de vraag waar ik de koekjes had, ik zei dat ze in mn kluisje lagen en moest ze meteen gaan halen.
Toen ik terug was met de speculaasjes en ze aan m gaf begon ie rond het bassin van t dolfinarium te rennen en riep: YEEY HOLLAND BISCUITS!!
Toen was het tijd om te helpen bij de foto's. lluria geeft ons morgen de adressen van de dansscholen, maar ze moest eerst een paper afmaken, ze solliciteert voor een scholarship in Japan!!

Na de foto's zijn we weer speeltjes gaan maken voor de papegaaien. Eerst hebben we een grote schommel gemaakt en daarna weer wat dingen voor in de kooien.

Met lunchtijd kregen we rijst met groente erdoor gemixt, ook heb ik daar spaghetti bij gedaan en we konden nog brood, worst en kip pakken. Als toetje was er vanille-ijs met karamelstroop eromheen.

Na de lunch (kwart voor 3 alweer) heb ik het verblijf van de aalscholvers geharkt, er lagen heel veel bamboebladeren in. Toen ik daarmee klaar was was het alweer tijd voor de foto's bij de dolfijntjes.
Er zijn nog een aantal foto's gemaakt in de middag, maar de meeste mensen waren al weg. Juan kwam langs om te zeggen dat de koekjes erg lekker waren.

Toen de show begon moesten we de ara's hun fruithapje maken, de rivier eromheen schoonmaken en de flamingo's schoonmaken. Later kwamen we erachter waarom, Juan zat bij de show te kijken. Hij mag dan misschien gek zijn en erg leuk in de omgang, maar hij wil wel dat er netjes gewerkt wordt.

We kwamen terug toen de show net afgelopen was, we moesten het aviarium weer schoon maken. Vandaag ook nog maar een extra keer water gegeven aangezien het zo warm was dat de plantjes dat wel konden gebruiken.
Eli en Henry waren bezig met het verblijf van de eclectors (edelpapegaaien) te verbouwen en daar heb ik nog even bij geholpen.

Ik heb met Eli het afval weg gebracht, en de riviertjes en het pelikanenmeer utigezet.
Toen we terug kwamen hebben we ons gaaitje een naam gegeven. Verana, vernoemd naar Veronique en mij. Vannacht gaat hij met Eli mee naar huis om 's nachts eten te krijgen.

Dat was ons dagje weer. Ik ben benieuwd wat morgen gaat brengen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemieke

Actief sinds 31 Maart 2012
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 47764

Voorgaande reizen:

20 Februari 2014 - 01 Maart 2014

Weekje Jordanië

15 Juli 2013 - 22 Juli 2013

Weekje fietsvakantie

05 Januari 2013 - 03 Maart 2013

Stage AWF Tenerife

11 Mei 2012 - 03 Juli 2012

Stage Marineland Catalunya

Landen bezocht: