A siesta sunday - Reisverslag uit Palafolls, Spanje van Annemieke Drok - WaarBenJij.nu A siesta sunday - Reisverslag uit Palafolls, Spanje van Annemieke Drok - WaarBenJij.nu

A siesta sunday

Door: Annemieke

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

20 Mei 2012 | Spanje, Palafolls

Vanmorgen werd ik wakker van best veel kabaal op straat, zeker voor een zondagochtend. Overal gingen mensen het huis uit, er werd op meerder plaatsen aangebeld en op veel plaatsen gingen er luiken omhoog.
Op dat moment was het ook behoorlijk aan het regenen en voor ik fatsoenlijk wakker kon worden stond ik al buiten, de was moest met spoed naar binnen voordat het helemaal niet meer droog wordt.
Daarna ben ik snel weer in bed gaan liggen, want het was nog veel te vroeg voor uitslapen (half 8 ofzo).

Later op de ochtend heb ik nog even liggen lezen en daarna toch maar gaan opstaan.
Lekker rustig aan ontbeten en na het ontbijt het hele huisje samen schoon gemaakt. Afwas doen, keuken schoon, vloer vegen en dweilen.

Tijdens het schoonmaken hoorde ik een geluid van buiten komen, muziek, alsof er een feest was. Op een gegeven moment herkende ik de deun van "Oh when the saints" en kwam het steeds dichterbij.
Ik ben toen in mn eentje ven naar buiten gegaan (Veronique ging douchen), want ik was toch wel erg benieuwd wat er nou aan de hand was in zo'n klein rustig dorpje.

Er kwam een fanfare door de straat met fluiten, trommels en verklede mensen, er liep een hele stoet met mensen achteraan in blauwe shirts met rode sjaaltjes en witte broeken.
Ik heb wat foto's gemaakt en ben er achteraan gelopen.
Ze liepen naar een grasveldje toe bij de grote hal aan het begin van het dorp. Daar zijn ze nog verder gaan spelen en zijn ze de jig gaan dansen, helaas had ik geen danspartner en kon ik dus niet meedoen.
Verder waren er in de grote hal een heleboel tafels en stoelen klaargezet en stond er bij de ingang een mega pan met eten. Een soort dorpsfeest ofzo?
Ik heb nog even staan kijken en ben toen weer terug gegaan.

Niet veel later zijn we nog een stukje gaan wandelen naar de andere kant van de grote weg om het andere stuk van Palafolls te zien, dit was niet echt boeiend en wat er was dicht ivm zondag en siesta.
Na een paar kilometer kwamen we weer uit bij marineland en zijn we naar huis gelopen. Dat aqua land zag er wel heel erg aantrekkelijk uit hoor met al die mega glijbanen en water-attracties en dat warme weer! Daar moeten we echt nog een keer heen!

Verder was het vooral een zondag van lekker rustig zitten, tv zitten, niks doen.

We hebben nog lekkere pasta gegeten en gaan zometeen lekker op tijd naar bed om morgen weer helemaal klaar te zijn voor een dagje stage.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemieke

Actief sinds 31 Maart 2012
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 47742

Voorgaande reizen:

20 Februari 2014 - 01 Maart 2014

Weekje Jordanië

15 Juli 2013 - 22 Juli 2013

Weekje fietsvakantie

05 Januari 2013 - 03 Maart 2013

Stage AWF Tenerife

11 Mei 2012 - 03 Juli 2012

Stage Marineland Catalunya

Landen bezocht: