Blanes - Reisverslag uit Palafolls, Spanje van Annemieke Drok - WaarBenJij.nu Blanes - Reisverslag uit Palafolls, Spanje van Annemieke Drok - WaarBenJij.nu

Blanes

Door: Annemieke

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

20 Mei 2012 | Spanje, Palafolls

Vandaag was het ons eerste echte vrije weekendje, we zijn van plan alle zaterdagen iets leuks te doen.

Als eerste was het tijd om uit te slapen, heerlijk lang in bedje blijven liggen totdat er iemand in de straat begon te timmeren.

We zijn lekker rustig begonnen met een uitgebreid ontbijtje en toen hebben we onze bikini's aangedaan onder onze kleren en hebben we onze spullen gepakt. Het was tijd om naar Blanes te gaan.

Het is ongeveer een half uur lopen naar station Malgrat de Mar, wat we ook gedaan hebben.
Op het station aangekomen hebben we een kaartje gekocht (4 euro retour is niet zo duur) en zijn we op de trein gaan wachten. Nergens werd er aangegeven welke treinen op welk perron moesten komen. Na een tijdje wachten kwam onze trein aan op een ander perron waardoor we die gemist hebben, we waren een beetje aan het zoeken toen we een ouder Nederlands echtpaar tegenkwamen dat ook naar Blanes moest. Die hadden het net nagevraagd aangezien de trein wel op ons perron moest aankomen (dachten ze) en de volgende kwam in ieder geval wel daar aan volgens de vrouw van de kaartjes.
Dus zijn we bij hen op het bankje gaan zitten en hebben we wat gekletst over vanalles en nog wat. Zij baalden dat het elke dag de halve dag bewolkt was, dat zijn ze niet gewend van Spanje, en dat het pas weer mooier wordt als ze dinsdag vertrekken.
Toen de trein kwam zijn we op verschillende plaatsen gaan zitten en naar Blanes gegaan. Blanes station was ook niet echt duidelijk aangezien de halte volgens de schermen in de trein niet zo heet en we dus eerst dachten dat we er nog niet uit moesten.

In Blanes aangekomen bleken we helemaal niet dichtbij het centrum te zitten, we zijn dus maar gaan lopen. Dat bleek nog een half uurtje lopen te zijn, In dat half uur hebben we met nog een ander ouder echtpaar (mag ik eigenlijk niet zeggen, mijn ouders zijn even oud maar lijken jonger dan hen) gelopen. Deze kwamen ook uit Nederland en zelfs Brabant, ze kwamen uit Rucphen. We zijn met die mensen de rest van de dag door Blanes heen gelopen, dit was wel gezellig.

We zijn deels bordjes volgend en deels gokkend bij het strand uitgekomen en min of meer in het centrum van Blanes.
Daar zijn we even over de boulevard gaan lopen en dingen bekijken. Na ongeveer 3 kwartier zijn we in een restaurantje gaan zitten om een broodje te eten. Het eten en de kleding en schoenen zijn daar best betaalbaar, ongeveer gelijk aan de goedkope dingen in Nederland.

Na de lunch zijn we wat verder het centrum in getrokken, hier kwamen een mooi kerkje tegen en nog wat oude gebouwen. Alles was wel gesloten in verband met siesta, om 5 uur ging het pas weer open. Het was wel een mooi oud stadje om te zien.
We al zigzaggend weer terug naar de kust gelopen, daar hebben Veroique en ik besloten om even het water in te gaan. Eerst gingen we pootje baden om te kijken hoe warm het water is. Dat viel heel erg mee, maar het waren wel erg hoge sterke golven dicht bij de kust. Dus we zijn maar niet gaan zwemmen, wel was het pootje baden erg lekker.

Vanuit het water rees er ook een grote rots omhoog met daar bovenop de Catelaanse vlag, deze rots kon je ook omhoog lopen. Dat hebben we dan ook gedaan, onderweg kwamen we nog een paar mooie huisjes tegen. Het uitzicht vanaf de rots (halverwege en op de top) was erg mooi. We konden het water erg mooi tekeer zien gaan tegen de rotsen en kregen een goed overzicht van de boulevard.
Bovenop hingen er aan een van de stangen van het hekje een heleboel sloten. Op deze sloten stond Te Quiero (wat ik wil betekend) en een datum, verder stonden er soms namen op geschreven of in gegraveerd. Die sloten worden opgehangen als iemand daar ten huwelijk is gevraagd. Wel erg leuk om te zien; en geef ze groot gelijk, het is zo'n onwijs mooi plekje!

Na wat foto's gemaakt op de rots en rond gekeken te hebben was het tijd om terug te gaan, we zijn nog een heel stuk boulevard afgelopen richting Malgrat (het minder drukke deel vol hotels en zonder winkels) en hebben we een ijsje gekregen van die man waarmee we rondliepen.
Na nog wat verder gelopen te hebben besloten we terug naar het station te gaan, Het was nog best een eind lopen, dus na een tijd hebben we besloten om naar het busstation te lopen en daar de bus naar het station te pakken. Dat was wel ff lekker, zitten!

Op het station hoefde we maar 10 minuten te wachten op de trein, een paar minuten later waren we in Malgrat de Mar aangekomen.
In Malgrat hebben we afscheid genomen van het echtpaar waar we steeds mee rondgelopen hebben en zijn we gaan vragen of de bus nog reed, deze ging om 8 uur pas (het was half 7) en de taxi was ons te duur dus zijn we maar gaan lopen.
Onderweg kwamen we door het centrum van Malgrat en zagen daar een markt en rommelmarkt door elkaar, was leuk om te zien maar iets te slenterig om nog echt te gaan kijken na zo'n lange dag rondlopen.

Ook kwamen we eindelijk langs een geopende winkel van movistar waar ik een Spaanse prepaid Sim-kaart heb kunnen kopen, zo kunnen we toch iets goedkoper bellen/smsen met het park en stagebegeleider.

We zijn nog even langs de aldi gegaan om een extra brood te halen en te kijken voor iets van gebak. Ik wil vrijdag op stage gaan trakteren omdat ik zaterdag jarig ben.

Eenmaal thuis heb ik nog een salade gemaakt en op de bank neergeploft, pff.. dat was me het dagje wel.
Het was leuk, maar erg vermoeiend.

En omg, wat was die vrouw bazerig en een betweter, maar zolang je over iets praatte wat zij interessant vond kon het best gezellig zijn.

Nu maar snel naar bed want het is laat. Morgen lekker uitslapen en wat rommelen in het huis.

• 20 Mei 2012 - 16:57

Kees:

Fijn dat alles goed gaat tot nu toe. Met de gevarieerde werkzaamheden kan je veel leren lijkt mij. Ook over trainingsmethodes. Ben ook benieuwt naar je flamingo presentatie als je terug bent.