Medio un dia - Reisverslag uit Palafolls, Spanje van Annemieke Drok - WaarBenJij.nu Medio un dia - Reisverslag uit Palafolls, Spanje van Annemieke Drok - WaarBenJij.nu

Medio un dia

Door: Annemieke

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

07 Juni 2012 | Spanje, Palafolls

Vanmorgen vroeg is Veronique vertrokken. Volgens mij heb ik het wel gehoord, maar niet echt bewust meegekregen. Ze zou rond 4 uur in de ochtend opstaan namelijk.

Ikzelf ben weer zoals normaal om kwart voor 8 opgestaan.
Rustig opstaan, insmeren met aftersun, aankleden, ontbijten, droge was afhalen en natte ophangen. Toen was het tijd om naar het park te gaan.

Ik ben begonnen met het aviarium schoonmaken. Eerst heb ik de vis gehaald (moest nog gevuld worden want ze waren gister vergeten de emmer terug te brengen.
Daarna alles van slot halen en de paden schoon spuiten en planten water geven. Ondertussen heeft Eli alles geharkt en hebben we samen de rivier schoon gemaakt.

Gisteren is er een kroonkraanvogel overleden, ze is op een of andere manier vast komen te zitten onder de brug en heeft haar poot gebroken. Het was beter om haar in te laten slapen, kroonkraanvogels met veel stress en een gebroken poot zijn gewoon sneu om te laten leven.

Na het hele aviarium schoon te hebben gemaakt heb ik de eclectors hun eten gegeven en de ibissen vis gevoerd. Daarna was het tijd om naar beneden te gaan.
Ik heb daar alles geveegd, nat gespoten, geschrobt, schoon gespoten en droog getrokken.

Daarna was het tijd om snel om te kleden, zonnebrand op te doen, pet op en om te gaan voor crowd control. Het was vandaag echt belachelijk druk in het park, het stadion zat al meer dan vol. Dat wordt nog wat de komende weken!

De show moest langer deze keer, heeft de boss gisteren gezegd. Dus hebben ze aan het einde Pipo en Elena laten vliegen, dat ging helemaal goed!

Om half 12 (direct na de show) ben ik vertrokken om te helpen met de foto's. Het was vrij snel al belachelijk druk. Ik hoop ook echt dat ik alle mensen het goede ticket terug gegeven heb, het was zo hectisch op een gegeven moment!

Toen ik terug kwam lopen van het foto's maken liep Oscar over de grond (een amazone), hij had geen zin om op de stok te gaan zitten en is in plaats daarvan achter mijn voeten aan gaan jagen. Anna heeft hem op zn stok gezet. Ik heb Viktor toen geholpen met het buiten zetten van Sire de tropical hornbill, dat ging niet makkelijk aangezien de haakjes buiten niet goed zaten.

Nog snel even naar Núria gerend in de dolphin encounter office om de spaanse manga One Piece 1 te geven (ze was wel benieuwd geworden naar de serie) en weer terug gegaan.

Het was weer tijd voor het fruithapje van de ara's voorin, ze kregen vanmorgen appel, de flamingo's kregen hun wortel weer.

Daarna ben ik het meer van de pelikanen weer leeg gaan scheppen van zooi, de zak was echt onmogelijk zwaar aan het einde (zo'n uur bezig geweest) omdat er veel water meekomt met het schuim dat ik probeer weg te krijgen. Mn shirt en broek zaten beide naderhand ook helemaal onder de groene vlekjes.

Rond lunchtijd (half 2) ben ik terug gegaan, ik heb nog even zitten kijken naar het trainen van Ronny en toen ben ik met Viktor gaan eten.

We aten vandaag tortellini! Het was eens een keer echt lekker! :D Als toetje hadden we chocoladeijs met roomijs, om nom nom. David zei ook al toen ik binnen kwam: "Enjoy your meal, and this time it's really good!".

Na de lunch heb ik bij de cormerans geharkt achter het rotsblok. De 3 mannetjes zijn een beetje gay en zitten te baltsen en nesten te bouwen, daarom moeten alle bladeren die daarvoor kunnen dienen weg voordat ze in het water vallen en troep veroorzaken.

Toen ik daar net mee klaar was moest ik eigenlijk de ara's hun fruithapje geven en eten en water klaarzetten in de hokken.
Maar Eli kwam aanlopen naar de cormorans om te zeggen dat ze Silva was tegen gekomen en dat er nog een boss komt en dat ik dus mocht gaan douchen, omkleden en weg kon (om 3 uur ipv rond ten).

Ik ben toen gaan douchen en heb mn gewone kleren weer aangedaan, ik ben naar Eli gegaan en heb gevraagd of ik als toerist mocht rondlopen om wat foto's te maken. Na even te hebben gebeld was dat geen probleem. Morgen moet ik wel weer gewoon komen, maar het is mogelijk dat ik weer eerder weg mag.

Ik heb het hele park een paar keer door gelopen en foto's gemaakt, ik heb de middagshow nog gekeken van de papegaaien (al ken ik die inmiddels uit mn hoofd) om foto's van Eli te maken. De foto's die ik van haar had stond ze zo raar op.

Daarna ben ik langzaam naar huis gegaan.
Nu even iets kleins eten en zometeen richting station lopen. Ik ga vanavond Corneel ophalen op het station, die komt hier een weekendje langs ^^.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemieke

Actief sinds 31 Maart 2012
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 47723

Voorgaande reizen:

20 Februari 2014 - 01 Maart 2014

Weekje Jordanië

15 Juli 2013 - 22 Juli 2013

Weekje fietsvakantie

05 Januari 2013 - 03 Maart 2013

Stage AWF Tenerife

11 Mei 2012 - 03 Juli 2012

Stage Marineland Catalunya

Landen bezocht: