Martes, morgen weekend. - Reisverslag uit Palafolls, Spanje van Annemieke Drok - WaarBenJij.nu Martes, morgen weekend. - Reisverslag uit Palafolls, Spanje van Annemieke Drok - WaarBenJij.nu

Martes, morgen weekend.

Door: Annemieke

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

05 Juni 2012 | Spanje, Palafolls

Vanmorgen was ik door mijn wekker heen geslapan, ik was gisteren vergeten mn geluid aan te zetten en van een beetje trillen wordt ik niet wakker.
Gelukkig was ik nog wel op tijd, ik werd om 20 over 8 wakker, normaal gaan we rond half 9 de deur uit. Snel aangekleed dus, twee broodjes naar binnen proppen, glas sinaasappelsap en een banaan in mn tas. Haren in een staart, klaar!

Ik ben vanmorgen weer begonnen met de flamingo's schoonmaken. Eerst het water laten weglopen, ondertussen de grote vijver schoon spuiten, dan de kleine bak schoon spuiten, die weer vol laten lopen en dan de grote vijver leeg geschept met het net aangezien er best veel in dreef. Dan het eten geven.

Daarna heb ik de waterbakken van buiten van de ara's mee naar beneden genomen, het afval van het scheppen van de vijver ook. De bakken afgewassen, de zak weggegooid. Beneden verder nog het binnenverblijf van de ara's schoon gemaakt op dezelfde manier als altijd.
Het blik van de stoffer en blik (njah..bezem en zo'n blik met een stok eraan) was verdwenen, bleek een van de jongens van maintenance hem geleend te hebben en niet terug gehangen.

Toen ik daar allemaal mee klaar was ben ik de verblijven van Coco, Lucho en Kini schoon gaan maken, daarna heb ik de exhibitie klaar gezet. Ik ben me gaan omkleden en ben weer gaan crowd controllen, het ging vanmorgen vrij soepel ondanks de hoeveelheid mensen.

Tijdens de show zijn we weer gaan helpen met foto's maken. Het duurde even voordat het op gang kwam, maar toen de eerste geweest was ging het wel lekker. Nog was het niet echt druk.
Er was wel een man die Duits sprak en ik dus heb geholpen, hij vroeg zich af of ik ook Russisch kon want dat was voor hem makkelijker. Nou nee, dat wordt het dan toch niet...

Na de foto's hebben we het verblijf van de flamingo's gesnoeid. Achter de vijver stonden heel veel (ik denk) papyrus-planten. Deze moesten weg zodat het er wat netter uit zag.
Dit waren er best veel en waren we dan ook niet voor de lunch mee klaar.

Als lunch hadden we vandaag rijst en een aardappel-peul combinatie, ook waren er weer frankfurters. In de kantine hebben we met de tsjechishc-spaanse veronica zitten kletsen. Zij loopt stage bij het dolfinarium waar wij volgende week ook heen gaan.

Na de pauze hebben we even in het exhibitie-gebouw om de pauze vol te maken. Eli riep ons om te kijken naar het trainen van Sire de toekan en Turie de toerako.
Eli kreeg nog een telefoontje van Silva, morgen komt er een andere big boss dus zijn we weer vrij. Tijd voor het strand!

We zijn daarna weer verder gegaan met snoeien. Het was nog best veel werk en we zijn der dan ook nog wel even mee bezig geweest.
Toen we eindelijk klaar waren (zak 2, voor de pauze zak 1) was de overvol gepropt maar het paste.
Ik ging de zak wegbrengen en net buiten het verblijf scheurde hij halverwege open, toch te vol dus.
Veronique is twee nieuwe zakken gaan halen en ik werd keihard uitgelachen door Juanito (we stonden midden voor de ingang). Toen ze met de zakken terug kwam kwam Juanito ook met een zak aan, eentje voor zo'n wc-prullenbakje:
"No problem, here, use this!". xD
We hebben het in twee zakken gedaan en naar beneden gebracht.

Daarna hebben we even gezeten en nog snel wat dingen geharkt, toen moesten we weer helpen bij het foto's maken. Vanmiddag waren er geen mensen die op de foto wilden dus zijn we na even wachten weer gaan opruimen.

We hebben de middagshow gekeken bij de vogeltjes en zijn naar het aviarium gegaan om schoon te maken.
Ik heb weer hetzelfde gedaan als gister: bakken afwassen, keuken vegen en dweilen, deuren afsluiten en nu heb ik het vuilnis nog weg gebracht.
Bij het exhibitie-gebouw heb ik eerst geholpen met de papegaaien binnen zetten, ik heb Nancy en Alex binnen gezet.
Ik heb nog de buitenverblijven schoon gemaakt met de tuinslang en een schrobber.

Voor Veronique was het vandaag de laatste dag bij de papegaaitjes, die vertrekt donderdag voor een paar dagen naar Nederland.
Ik ga donderdag en vrijdag nog helpen.
Eli kwam ons nog vertellen dat we volgende week niet naar het dolfinarium mogen gaan omdat ze het veel te leuk vind om met ons samen te werken, dus vonden wij dat ze maar mee moest gaan xD.

Als laatste nog lekker gedouched en we zijn naar huis gegaan.

Morgen lekker naar het strand en misschien nog even naar Santa Susanna. Ik heb ook weer een nieuw shopdoel: een leuke jurk voor de bruiloft van mn zus.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemieke

Actief sinds 31 Maart 2012
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 47766

Voorgaande reizen:

20 Februari 2014 - 01 Maart 2014

Weekje Jordanië

15 Juli 2013 - 22 Juli 2013

Weekje fietsvakantie

05 Januari 2013 - 03 Maart 2013

Stage AWF Tenerife

11 Mei 2012 - 03 Juli 2012

Stage Marineland Catalunya

Landen bezocht: