Último dia de los loros y siesta - Reisverslag uit Palafolls, Spanje van Annemieke Drok - WaarBenJij.nu Último dia de los loros y siesta - Reisverslag uit Palafolls, Spanje van Annemieke Drok - WaarBenJij.nu

Último dia de los loros y siesta

Door: Annemieke

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

08 Juni 2012 | Spanje, Palafolls

Gisteravond heb ik Corneel opgehaald op het station die (netjes volgens planning) aan kwam. Toch was het vrij laat eer we eindelijk weer terug en in bed lagen.

Vanmorgen was ik weer gewoon opgestaan om op tijd naar het park te gaan, laatste dag bij de papegaaitjes! Ik ga ze missen!!

Ik heb vanmorgen de binnenhokken van de 6 ara's voorin weer schoon gemaakt, dit ging lekker vlot. Daarna coco en lucho schoon gemaakt e heb ik in het exhibitiegebouw de afwas gedaan. Toen was het alweer tijd om me om te kleden voor de show.
MAAR Silva is weer langs geweest. Another big boss in the park :S. Dus ik mocht niet helpen bij de show en bij de foto's van de dolfijnen, daarna waarschijnlijk wel.
Ik heb mijn toeristenkleding (gewone kleding) aangetrokken en be via het kantoor van de dolphin encouter gelopen om even te zeggen dat ik er iet zal zij bij de foto's. Daarna heb ik de show zitten bekijken en foto's gemaakt.

Na de show ben ik ons kleine kantoortje weer ingegaan, waar ik te horen kreeg dat ik vrij zeker helemaal niet meer aan het werk mocht die dag. Ik heb Anna nog mijn telefoonnummer gegeven mocht ik wel weer aan de slag kunen, maar ze heeft niet meer gebeld.
We hebben nog even zitten kletsen en ik ben toen naar de zeeleeuwenshow gaan kijken. Daarna ben ik nog even langs de office van de dolphin encouter gelopen omdat Núria er binnen stond.
Het schijnt echt een grote chaos te zijn geweest bij het foto's maken en veel mensen die wel graag wilden konden wegens tijdgebrek niet meer op de foto. Het was vandaag ook erg druk, maar met z'n 2en is het al lastig bij te houden laat staan alleen.
Núria had nog wel een bouwplaat van de thousand sunny meegenomen, dit is een schip uit de anime serie One Piece die ik erg leuk vind (en die zij nu van mij leest).

Daarna ben ik toch maar naar huis gegaan. Hier lag Corneel nog te slapen en ik ben toen ook even gaan slapen, het was gister toch wel laat geworden met het teruglopen enzo er nog bij.
Dus voor het eerst sinds ik in Spanje ben heb ik een echte siësta gehouden.

Halverwege de middag zijn we wakker geworden, hebben we wat gegeten en zijn we richting Malgrat gelopen. We hebben de lange route gelopen door een leuk speeltuinpark, Parc Francesc.

We zijn langs een xocolateria gekomen waar we een stuk taart hebben gegeten en zijn toen doorgelopen naar het strand. Heerlijk in zee gezwommen! De golven waren redelijk hard en de zon was weg, maar hierdoor was het temperatuurverschil met het water minder en was het water ineens heerlijk om in te zwemmen.

Na een hele tijd in het water gelegen te hebben en mn bikini vol verzameld te hebben met kleine steentjes zijn we wat gaan lopen.
We zijn door het toeristenstraatje langs wat restaurantjes naar de winkelstraat gelopen. Hier was een "legowinkel" (lees: speelgoedwinkel met ook lego en een lego-bord buiten), we zijn hier even binnen gaan kijken en het was een mix met vanalles.
We zijn nog een andere winkel binnen gegaan en hebben besloten uiteindelijk toch terug te gaan naar de crêpe-zaak om een crêpe met ijs (after eight ijs en witte chocolade erop gesmolten voor mij) te eten.
Ik ben inmiddels wel gewend aan veel eten als lunch en weinig aan avondeten. Hierdoor is mijn hele eetritme veranderd, ook al heb ik geen lunch gehad, ik had hier toch genoeg aan.
Corneel had nog wel honger, dus we besloten nog even langs het toeristensupermarktje iets verderop te gaan waar ze noodles hebben. Hij mocht alleen niet naar binnen omdat hij geen schoenen aan had, dus toen zijn we weer vertrokken.

Op weg naar huis was alles aan het sluiten, alles sluit om 9 uur ben ik achter gekomen (ook eet-tentjes).
Doorgelopen naar huis en nu zittend op de bank met een glas ijsthee en een laptop. Inmiddels alle steentjes weer uit mn bikini bevrijdt.

Op naar morgen, we gaan waarschijnlijk naar Blanes.

  • 09 Juni 2012 - 20:57

    Frits:

    Hoi Annemieke,
    Wel zwaaien morgen als we voorbij vliegen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemieke

Actief sinds 31 Maart 2012
Verslag gelezen: 627
Totaal aantal bezoekers 47537

Voorgaande reizen:

20 Februari 2014 - 01 Maart 2014

Weekje Jordanië

15 Juli 2013 - 22 Juli 2013

Weekje fietsvakantie

05 Januari 2013 - 03 Maart 2013

Stage AWF Tenerife

11 Mei 2012 - 03 Juli 2012

Stage Marineland Catalunya

Landen bezocht: