Marineland y la playa - Reisverslag uit Palafolls, Spanje van Annemieke Drok - WaarBenJij.nu Marineland y la playa - Reisverslag uit Palafolls, Spanje van Annemieke Drok - WaarBenJij.nu

Marineland y la playa

Door: Annemieke

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

24 Mei 2012 | Spanje, Palafolls

Donderdag alweer, de week is alweer bijna voorbij.

Vandaag ben ik voor de verandering weer eens begonnen bij het aviarium. We hebben daar 2 vrouwtjes fazanten zitten waarvan er eentje zit te broeden (er zijn dus geen mannetje) op 4 van de 6 ganzeneieren. Vreemde dieren die fazanten.
Ik heb de deuren van slot gehaald, de paden schoon gemaakt, de planten schoon gemaakt (water ervan af spuiten), het eten in het verblijf gezet en de grootste zooi weg geharkt.

Net toen we klaar waren in het aviarium kwam er een vrachtlading met groente en fruit binnen. Die hebben we allemaal netjes gesorteerd en de oude moesten natuurlijk bovenop. Dat was nog best wel veel, daarna konden we wel terug naar het exhibitie gebouw.

In het exhibitiegebouw heb ik Anna geholpen met het droog trekken van de vloer in het exhibitiegebouw en toen was het alweer tijd om ons om te kleden, zonnebrand op te doen en bij de show te helpen. We hadden vandaag 205 kleine kinderen van 2 scholen, een klas met oudere jongeren (klas 2 ofzo), een groep met ouderen en nog aardig wat gezinnen, de tribune zat bijna vol! We hoefden alleen vandaag minder te doen dan normaal omdat de mensen uit zichzelf al niet op de trap gingen zitten en er niet heel veel buggy's waren.
Toen het net begonnen was kwam er een rolstoel aan, deze heb ik snel via de zijingang (rolstoelingang) naast de tribune neergezet. Het bleek een ouder echtpaar uit Tiel te zijn, leuke mensen! Vooral die man was gezellig.

Tijdens de show was het alweer tijd om naar de dolfijntjes te gaan om te helpen met foto's maken. Ik heb weer een tijdje met lluria staan kletsen. Ook het Nederlandse echtpaar kwam langs met de rolstoel. Monica (degene die over het dolfinarium gaat) vroeg of ik met ze wou gaan praten om een andere plek te zoeken (iets verderop) aangezien die mensen alleen Nederlands kunnen.
Na een aantal foto's (40 minuten later) begon de show van de dolfijnen en was het voor ons tijd om weer terug te gaan naar de papegaaitjes.

Ik heb eerst Eli geholpen met de papegaaien voor de show op hun plekje buiten te zetten. Ik mocht de ara's Nancy, Tina en Alex verplaatsen en een grijze roodstaart en amazone.
Eli heeft uitgelegd hoe ze het doen met een "present". Je laat eerst je pinda (of bij Alex hazelnoot) zien en houdt dan je hand of de stok voor hen, daar moeten ze op stappen, dan loop je naar hun buitenverblijf (een paar bomen) en zet ze daar neer. Dan zeg je good boy en geef je hen de pinda/hazelnoot.
Ik begon met Nancy, die zit liever op je hand, dus die heb ik op mijn arm gezet. Toen mocht Tina er nog bij (had al een stok in mn hand) die er niet zoveel zin in had, ze beet in mn hand maar gelukkig niet hard.
Daarna was Alex aan de beurt, die had al behoorlijk zin in zijn hazelnoot.
Daarna zijn amazone en grijze roodstaart, die kun je gewoon op je hand meeneemt. Eerst moet je ze nog even trainen. Als je zwaait gaat de amazone fluiten en zegt de grijze roodstaart "ola", daar krijgen ze ook een pinda voor.

Na het buitenzetten van de papegaaien heb ik de kooien binnen voorzien van waterbakken zodat die er in staan als de papegaaien weer binnen komen. Daarna heb ik Verana de baby vlaamse gaai eten geven.
Veronique was ondertussen de ara's voorin hun fruithapje aan het geven. We waren ongeveer tegelijk klaar.

We hebben eerst onze speeltjes bij de ara's voorin opgehangen (inclusief grote schommel) die we gisteren gemaakt hebben.

Daarna mochten we samen een voetpad voor personeel achter het aviarium (mogen geen bezoekers komen) vrij maken van allemaal spul dat uit de boom is komen vallen, klimop die over het stoeprandje heen is gekomen en bamboescheuten ed die overal uit de grond komen zetten. Het moest weer een net voetpad worden.
Eli herinnerde ons er goed aan dat we om half 2 lunchpauze hadden, dat betekent dat het wel even duurt voordat het klaar zou zijn.
Iets voor half 2 zijn we dan ook gestopt en hebben we de eerste 3 volle zakken met afval al weggegooid.

Als lunch kregen we vandaag bonen, spaghetti en evt wordt, het was niet geweldig maar goed genoeg om een groot bord vol te schappen.
Als toetje was er vruchtenyoghurt, die was wel erg lekker!

Na de lunch zijn we verder gegaan met dat opruimen en ik vind dat we na een paar uur al best ver zijn gekomen. We moesten elke dag om kwart voor 4 bij de dolfijnen zijn, dus toen hebben we weer opgeruimd.
Wat wel fijn was om de warmste periode van de dag in de schaduw te werken, het was warm zat en 4x smeren op een dag was nu al nodig.

Bij de foto's maken was het deze middag niet zo heel erg druk, een paar Engelse mensen en dat was het.

We kwamen bij de papegaaienshow binnen toen die nog net niet begonnen was, maar we hoefden er ook niets te doen dus we hebben lekker in de schaduw zittend zitten kijken.

Na de show was het weer tijd om het aviarium schoon te maken. Eerst alle zooi (blaadjes, poep, takjes) bij elkaar harken en in de vuilniszak stoppen en dan alle plantjes water geven. Ondertussen heeft Veronique de afwas gedaan en de keuken geveegd en gedweild.
We hebben vandaag extra snel gewerkt aangezien we graag om 6 uur de bus wilden hebben en we officieel pas om 6 uur klaar zijn.

Bij het exhibitie-gebouw aangekomen mochten we een hok aan de buitenkant gaan schilderen met spul dat hout behandelt. Toen we daarmee klaar waren hebben we ons omgekleed. Bikini aan en eigen kleren er overheen.

We hebben de gratis shuttle bus gepakt naar Malgrat en zijn daar even gaan winkelen, Veronique en ik hebben allebei een rok gekocht, verder waren de leuke dingen een beetje duur helaas.

We zijn nog even op het strand gaan liggen en ik ben nog even kopje onder gegaan in de zee. Het was helaas wel al wat fris aan het worden dus ik ben er niet lang in geweest. Het was wel lekker om even de zee in te gaan.

We zijn na even te hebben gezeten weer terug gaan lopen naar Palafolls, onderweg op zoek naar een kaasschaaf (want plakjes kaas zijn nogal duur), maar die zijn buiten Nederland dus echt niet te vinden ondanks al die Nederlandse toeristen hier.
We zijn via de aldi terug gegaan.

Terug thuis aangekomen ben ik eerst even lekker gaan douchen en heb ik daarna tosti's gemaakt. Zitten! Heerlijk na zo'n lange dag lopen!

Buenos Noches!