Marineland como de turista - Reisverslag uit Palafolls, Spanje van Annemieke Drok - WaarBenJij.nu Marineland como de turista - Reisverslag uit Palafolls, Spanje van Annemieke Drok - WaarBenJij.nu

Marineland como de turista

Door: Annemieke

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

10 Juni 2012 | Spanje, Palafolls

Vanmorgen uitgeslapen, maar een beetje op tijd opgestaan.
Rond 10 uur waren we eruit.

We zijn gaan ontbijten en vertrokken naar het park, we wilden op tijd zijn voor de papegaaien-exhibitie. Maar vlak voor onze neus kwam er een bus aanrijden vanuit Malgrat de mar, dus stond er ineens een hele rij.

Ik kon wel gewoon via de office binnen aangezien ze me inmiddels wel kennen.
Ik ben alvast naar Núria gelopen die het vliegticket van Corneel had uitgeprint thuis nadat ik het had gevraagd. Ze had hem in de auto laten liggen, dus ik kreeg de sleutels mee en een uitleg welke auto ik moest hebben. Of ik ook even haar Engels boeken eruit kon halen zodat ze kon studeren.

Toen ik die had gegeven en het ticket had gekregen was Corneel ook ongeveer binnen. Ik hoorde al de stem van Anna voor de papegaaienshow, dus ze waren al begonnen.

We zijn er snel heen gelopen en ze waren net klaar met de verschillen tussen Stitch en Filémon.
Na de show zijn we nog even blijven staan om te kletsen en Nancy erbij te halen.

Daarna zijn we naar de zeeleeuwenshow en dolfijnenshow gegaan. Tussen deze shows door even naar Núria in de dolphin encounter office voor informatie over de dolphin encounter, want Corneel wou dat wel graag doen. Hij kon waarschijnlijk korting krijgen omdat ik er werk en ik kon gratis, dit moest alleen nog wel even nagevraagd worden.

Na de dolfijnenshow is het nagevraagd, eerst bij Monica die wist het niet, toen bij Yordi van kantoor die zij dat hij 25% korting kreeg en ik gewoon mee kon maar dan zonder souvenirs.
Het duurde nog wel even voordat het zou beginnen, dus we zijn eerst door het park gelopen en alles bekeken en hebben wat gegeten.

Om half 3 was het tijd voor de dolphin encouter, we kregen een boekje met informatie over dolfijnen en corneel kreeg een ticket met dingen voor de foto en een fles water en een shirt.

Bij de dolphin encounter kregen we eerst uitleg over hoe de familiestructuur in elkaar zat bij de dolfijnen hier en daarna zijn we in een ander zaaltje gaan zitten om een kleine documentaire te kijken (10 minuten) over dolfijnen in het algemeen.
Daarna zijn we naar de vision sub gegaan, daar stonden Monica en Laura. Monica liet zien dat ze onder water ook commando's opvolgen en hoe sprongen er van onderwater uitzien.
Daarna zijn we naar de filters gegaan en is er uitgelegd hoe dat werkt en hoe ze alles in de gaten houden.
We zijn ook nog in de viskeuken geweest waar alle vis ontdooien en bereiden.

Als laatste zijn we bij het dolfinarium gaan zitten, hier legden ze uit hoe een medisch onderzoek werkt bij dolfijnen, hoe ze ze trainen met target training en dergelijke.
Iedereen mocht nog met een dolfijn op de foto en daarna helpen met seinen geven en ze daarna een blokje jelly geven.
Daarmee was de dolphin encouter afgelopen.en was het tijd om te gaan.

Daarna zijn we eerst een ijsje gaan halen bij de gelataria en die bij de middagshow van de vogels gaan opeten.
Toen deze was afgelopen zijn we toch nog even gaan zwemmen.

De glijbanen allemaal afgegaan en even in het gewone bad gezwommen, lekker!

Daarna weer terug naar huis waarna Veronique niet veel later weer thuis kwam.

Straks nog naar de salsa-avond in Santa Susanna.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemieke

Actief sinds 31 Maart 2012
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 47715

Voorgaande reizen:

20 Februari 2014 - 01 Maart 2014

Weekje Jordanië

15 Juli 2013 - 22 Juli 2013

Weekje fietsvakantie

05 Januari 2013 - 03 Maart 2013

Stage AWF Tenerife

11 Mei 2012 - 03 Juli 2012

Stage Marineland Catalunya

Landen bezocht: