Geen mazzel deze week tot nu toe - Reisverslag uit Arona, Spanje van Annemieke Drok - WaarBenJij.nu Geen mazzel deze week tot nu toe - Reisverslag uit Arona, Spanje van Annemieke Drok - WaarBenJij.nu

Geen mazzel deze week tot nu toe

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

20 Februari 2013 | Spanje, Arona

Zaterdag ben ik met mijn ouders op stap gegaan.
Ze hebben me hier in Arona opgehaald, na even verdwalen hebben we elkaar toch gevonden. Ik heb ze eerst rond geleid in het huis, daarna zijn we gaan rijden.
We zijn via nationaal park de Teide naar het noorden gereden. In het nationaal park hebben we al een paar keer gestopt om foto's te maken, het was een aparte woestijn-omgeving, we zijn zelfs onderweg nog twee fazanten tegen gekomen.
Er waren allemaal vlaktes, heuvels en rotsformaties en het leek alsof het er warm moest zijn, maar het was maar 13 graden (het was ook rond de 2100m hoog).
Na door gereden te zijn, wilden we naar het Laurel Forest (wat niet echt te vinden was... in ieder geval de laurieren die er moeten staan niet). Aangezien dit niet duidelijk te vinden was zijn we maar meteen door gereden naar een ander stukje bos, in de heuvels om Santa Cruz heen. Het was hier erg mooi groen en er waren zelfs bloemen! (die zie je niet buiten de tuinen hier in het zuiden van het eiland) Het was erg apart om zo'n andere kant van het eiland te zien.

In een stukje bos hadden ze een pad gemaakt onder de hei-bomen door (ja, heide zo groot als bomen, ze hebben hier ook kool-bomen en dergelijke), dit was een mooi pad door een groen bos.
Na een stuk gelopen te hebben zijn we toch maar weer terug gegaan, het was een paar uur lopen en die tijd hadden we niet meer.
We zijn terug gereden naar beneden en zijn met de snelweg naar Puerto Colón gereden zodat ik ze kon laten zien waar ze heen moeten voor de boot maandag en voor het duiken volgende zaterdag.
Onderweg zijn we nog gestopt bij de Lidl langs de snelweg om wat boodschappen te doen, er was zowaar weer gewoon westers eten!

In Puerto Colón aangekomen hebben we geparkeerd en heb ik hen eerst de duikschool laten zien, nog even gepraat met Chema en daarna naar Royal Beach.
Ik was in de loop van de dag wat ziekig geworden helaas, dus het eten was erg lekker maar ging met moeite.
Na het eten ben ik naar het huis gebracht en ben ik meteen op bed gaan liggen. Helaas minder einde van een goede, leuke dag.

Na een lange nacht ging het zondag gelukkig al weer een stuk beter. Ik heb om kwart over 10 de bus naar Los Cristianos gepakt en ben daar naar de markt gegaan. De markt is daar alleen op zondagochtend en ik wilde daar graag nog eens heen.
Het was een plein afgezet met belachelijk veel kraampjes en nog veel meer mensen, maar het was leuk om eens te zien. Nog wat souvenirtjes gekocht daar en even lekker in de zee pootje gebaad.
Rond lunchtijd ben ik weer met de bus naar boven gegaan, ik wou nog niet in volle zon buiten zijn die dag aangezien het 's ochtends al warm zat was.
Terug in Arona is Jette naar beneden gelopen en hebben we lekker gelunched bij Bar Mejora's.
De rest van de dag hebben we in het huis gezeten en van alles gedaan.

Maandag zou ik weer met de boot uit gaan, de Maxicat doet op de maandag maar 1 trip, die naar Masca bay. Mn ouders zijn vroeg op gestaan om daar op tijd te zijn.
Toen ik in de haven was heb ik eerst de duik geboekt voor zaterdag en ben daarna naar de boot gegaan.
Wat bleek, de boot ging niet uit, het waaide te hard. Oftewel, mn ouders zijn voor niks zo vroeg naar t zuiden gekomen.
We hebben er uiteindelijk maar een dagje rond rijden in zuid van gemaakt. We wilden eerst op zoek naar Park Exotique, na een lange zoektocht hebben we die gevonden (gesloten en verlaten). Toen hebben we besloten om aan de andere kant van de zuidpunt (minder wind) naar het strand gegaan. Dit werd Las Galletas.
We hebben hier een tijdje in de zon gezeten en ik heb nog gesnorkeld (er viel niet veel anders te zien dan zand) en rond gelopen en het apart landschap aanschouwd (je ziet niet vaak cactussen aan zee).
Halverwege de middag was ik weer thuis en zijn zij nog even verder gereden en wat dingen gaan bekijken, ik kon mijn tijd ook goed gebruiken voor mn werk.

Dinsdag heb ik een dagje in het huis zitten werken, het was nog steeds stormig dus we zijn ook maar met 1 boot mee gegaan. De rest ging waarschijnlijk niet uit.
's Avonds hebben we de verjaardag van Hania gevierd met een verassingsfeestje en taart (om nom nom, chocolade taart met marshmallow vulling).
Vroeg naar bed, want het werd vroeg op de volgende dag.

Vandaag zou ik naar de paarden gaan, vroeg op staan en vertrekken. Een stal waar we één maal in de twee weken komen, 's ochtends helpen en daarna een stukje rijden.
We moeten van te voren bellen, maar we kregen haar niet te pakken dus we gingen er gewoon heen.
Na een tijdje rond lopen daar kwam er een vrouw aan die het runde. Ze wist niet dat we kwamen en had ook geen tijd en paarden over voor ons, ze was vol geboekt. Dit was een beetje jammer (het was voor mij de laatste kans om er heen te gaan). We hebben gebeld en na 1 1/2 uur in het zonnetje op een muurtje zitten wachten zijn we weer op gehaald.
Dan maar weer een dagje werken in het huis, kan ook geen kwaad.

Morgen ga ik hopelijk weer de boot op met mijn ouders, een re-try van maandag. Nu hoeven ze alleen niet vroeg op want de trip naar masca gaa pas om 1 uur in plaats van de 10 uur op maandag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemieke

Actief sinds 31 Maart 2012
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 47531

Voorgaande reizen:

20 Februari 2014 - 01 Maart 2014

Weekje Jordanië

15 Juli 2013 - 22 Juli 2013

Weekje fietsvakantie

05 Januari 2013 - 03 Maart 2013

Stage AWF Tenerife

11 Mei 2012 - 03 Juli 2012

Stage Marineland Catalunya

Landen bezocht: