Week 6, super week, op driekwart nu - Reisverslag uit Arona, Spanje van Annemieke Drok - WaarBenJij.nu Week 6, super week, op driekwart nu - Reisverslag uit Arona, Spanje van Annemieke Drok - WaarBenJij.nu

Week 6, super week, op driekwart nu

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

15 Februari 2013 | Spanje, Arona

Dus, de week is weer voorbij. Weer een geweldige week met nieuwe en leuke dingen, gezellige mensen en dolfijntjes uiteraard. Want daar ben ik hier voor.
En terwijl iedereen thuis vakantie heeft (of bijna krijgt) was het voor mij toch echt wel weer een werkweek, hard aan de bak! (in de zon, op de boot, tussen de dolfijntjes)

Maandag ben ik in het huis gebleven om aan mn project te werken, want ja, dat is ook nog behoorlijk wat werk. Ik heb nog echt wel wat tijd nodig om dat af te krijgen. Ik ben vorige week begonnen met het uren aan data verzamelen en samenvatten naar wat ik nodig heb (en uitzoeken hoe ik dat het beste kan doen), nu moet het nog verwerkt worden en omgezet worden naar grafieken en conclusies.
Maandagavond in de meeting werd het rooster voor de volgende dag bekend gemaakt (zoals elke avond voor een werkdag): 'Tomorrow is gonna be a long day. Driven on 7 o'clock by Teresa is... NO ONE!! Cause we are going to the Carnival in Santa Cruz tomorrow!!!' Santa Cruz de Tenerife heeft het grootste carnaval van Europa, en het een na grootste (na Rio de Janairo) van de wereld.
De rest van de avond werd gespendeerd aan in stemming komen, carnavalskostuum bij elkaar zoeken en passen en gezelligheid.

Dinsdag konden we dus heerlijk uitslapen, want het carnaval begon pas in de middag. Maar omdat we nog even langs de winkels in Los Cristianos wilden (als we ergens heen willen met de bus moeten we eerst naar Los Cristianos en dan door naar waar dan ook, en naast het busstation zitten een goedkope supermarkt en een grote goedkope vanalleswinkel).
Rond half 11 hebben we met z'n allen de bus gepakt, die zat helemaal vol en er zat maar 1 iemand in die niet van ons was.

We zijn daarna in etappes met de bus naar Santa Cruz gegaan, dit is een busrit van 1 a 1 1/2 uur (afhankelijk van welke lijn je pakt). Er wilden veel mensen heen, dus we pasten niet allemaal samen in de bus, na 3 of 4 bussen waren we compleet.
We liepen het station door. waar inmiddels Darren zich had omgekleed tot meisje en iedereen onder geschminkt was van het wachten op de rest (je kon aan me zien dat ik in de laatste bus zat), aan de andere kant konden we vanuit de hal al een reuzenrad en een achtbaan zien.
We zijn eerst bij de kraampjes ervoor wat gaan eten, uiteraard begonnen we met churro's. Want als die er zijn, dan moeten die gegeten worden!

Na het eten zijn we met z'n allen doorgelopen en kwamen we ineens een lege attractie botsauto's tegen. Dat was HET moment om een AWF-bumper car rally te houden. We zijn met ongeveer 10 wagentjes rond gaan rijden. Als het goed is is dat ook nog gefilmd vanuit bijrijderspositie, ik ben erg benieuwd hoe die is geworden.
We hebben daarna toch maar besloten door te lopen naar de plaats waar het allemaal plaats zou gaan vinden. Na een eindje lopen kwamen we op een plein uit en bij een boulevard waar de parade langs zou komen, dit zou echter nog ongeveer 2 1/2 uur duren. We hadden hier geen zin in en zijn in groepjes uit een gegaan omdat iedereen wat anders wou (en een grote groep heel lastig bij elkaar te houden is).

Na een tijdje hebben we een plaatsje gezocht langs de route om naar de parade te kijken, we probeerden eerst de anderen te vinden maar dat was echt onmogelijk in die drukte.
We zaten op betonnen afzetblokken en konden zo precies over de mensen die voor ons op stoelen zaten heen kijken.

Er kwamen een heleboel samba/salsa dansende groepen langs en vrij aan het begin ook al een mega praalwagen met schaars geklede vrouw erop (zoals uit de films), daarvan zijn er meer gekomen. Er waren vooral veel groepen die in formatie liepen met een band er achteraan, vrouwen in weinig kleren uitgedost in felle kleuren. Een aantal random personages er tussen. Er zaten erg veel leuke creaties tussen.
Toch zijn we tijdens de optocht (2 1/2 uur nadat ie begonnen was) toch maar gegaan om wat te eten en omdat we het stil zitten een beetje zat waren.
Die avond raakte iedereen elkaar kwijt, maar uiteindelijk zijn we rond half 9 toch met een aantal terug naar de bus gelopen om naar huis te gaan. Het feest was nog lang niet afgelopen (beter gezegd, kwam net op gang en JUIST het leuke stuk van het feest en parade met lichtjes en vuurwerk was toen pas), maar we waren dood op. Leerpuntje voor de volgende keer, ergens halverwege de middag pas weg gaan.

Vanuit Los Cristianos moesten we met de taxi terug naar het huis aangezien de bus na 9 uur niet meer rijdt, maar als je met een aantal gaat zijn die hier goed betaalbaar (zeg max 5 euro pp als je met 4 in een taxi gaat).

Woensdag was het echter wel weer gewoon een werkdag, dus vroeg op om naar de boot te gaan, ik zat op de Mustcat vandaag met Kat. Deze boot gaat vanuit Las Galletas, Hania had dat alleen niet heel goed begrepen en reed eerst naar de verkeerde (gewone) haven.
We waren alsnog ruim op tijd en hebben een dagje met ze mee gevaren, de crew was erg aardig en het eten op de lange trip was echt heerlijk. Toch vind ik deze boot minder leuk om op te gaan vergeleken met de rest.
Aan het einde van de dag was het ook erg slecht weer (kennelijk standaard daar bij de haven) en hadden we veel wind, hoge golven en geen zon.

Donderdag mocht ik weer op de boot, dit keer zat ik met Kat en Darren op de Royal Delfin.
We zaten in de eerste auto (08:00) naar de haven (terwijl de boot als ongeveer laatste weg ging) en hebben daar eerst een paar uur zitten wachten. Daarna bleek dat we niet met de ochtend trip mee konden omdat de boot vol zat, nog langer wachten dus.
We zijn maar wat gaan eten en een beetje gaan winkelen, wat hoger in het stadje in het winkelcentrum. Camera's kijken en hopen dat er geld uit de lucht komt vallen om ze te kopen, maar helaas.
Om 14:00 mochten we dan toch de boot op en gingen we met een toch naar Masca, we hebben een leuke interactie gehad met tuimelaars en een lange met grienden. Altijd leuk!
Aan het eind van de dag waren we wel erg moe. Maar terug in de haven bleken er nog 4 te zitten wachten op de auto, dus die mochten eerst mee naar het huis (er kunnen 5 mensen inclusief bestuurder in de auto, dus max 4 per keer gebracht en gehaald).
We hebben spelletjes zitten spelen en uiteindelijk mochten ook wij naar huis.

In het huis aangekomen werd en gejuicht toen ze zagen dat wij het waren, wat bleek nou: ze hadden gewacht tot iedereen er was zodat we met z'n allen buiten bij kaarslicht konden eten ter ere van valentijnsdag.
Het leek eerst erg koud, maar dat viel wel mee en het was erg gezellig.
Daarna hebben we tijdens de meeting een valentijns-avond gehouden, iedereen had wat voor iemand anders gemaakt (getrokken via lootjes avond ervoor) en dit werd nu uitgedeeld en voor gelezen. Ik heet kennelijk bij deze Anne Merica, ze hebben nog steeds moeite met mijn naam schrijven.

En ook niet onbelangrijk, donderdag zijn mijn ouders geland op het eiland! Ze zouden sms'en zodra ze geland waren, dus ik heb sinds die tijd mijn telefoon constant in de gaten gehouden. En eindelijk, rond half 7 's avonds kreeg ik een smsje dat ze mijn kant op zouden komen (ik was zelf nog niet thuis).
Even later hadden ze toch besloten niet langs te komen, want ze waren verdwaald in Arona (wat ik niet heel raar vond.. ik zat al te wachten op een berichtje daarover maar die is niet gekomen).
Zaterdag ben ik vrij en gaan we gezellig wat doen.

Vrijdag mocht ik ALWEER op de boot! Gaat goed deze week! Ik mocht zelfs mee naar Los Gigantes (Puerto Santiago, we gaan daar alleen op vrijdagen heen en er mogen er maar 3 per week mee naast Jette en de bestuurder).
In de auto kreeg ik zelfs te horen dat ik op de Flipper Uno mocht, DE boot waar iedereen op wil. Het is een piratenschip waar de gedragingen daar ook naar zijn. Oftewel gezellige crew in piratenkleding, pirates of the caribbean muziek, zeilen hijsen en niet te missen: rum! Honingrum!
Ik zat op deze boot met Jette en Rachel.

In de ochtendtrip hadden we een groep pilot whales/grienden die aan het breachen (springen) waren! Dit zag er echt heel tof uit en had ik ook nog niet eerder gezien!
Ik zat in de kapiteinshut te observeren, ik mocht hier tijdens de interactie niet weg van de kapitein. Hij vond het wel gezellig en we hebben wat (geprobeerd) te praten in het Spaans, het gaat steeds beter. Ik heb zijn facebook nog op een papiertje mee gekregen :P.
Na de interactie zijn we gaan eten, we kregen paella, de lekkerste die ik tot nu toe ooit gehad heb!

Na het eten was het zwemtijd, we lagen voor anker bij in de baai van Masca. Op de boot hebben ze een swing, oftewel trapeze, waarmee je vanaf de boot het water in kan zwaaien. Heerlijk door de lucht suizen en van een paar meter hoog het water in springen.

Na het zwemmen gingen ze rond met een honingrum rond achtige mix met als achtergrondmuziek: what shall we do with the drunken sailor, wild rover en a pirates live for me. Deze drank werd uit een waterzak met tuitdop in de mond van de mensen gespoten, ik kreeg als eerste en ze keken niet zo uit (expres) en zat daarna helemaal onder.
Na nog een stukje langs de kliffen te zijn gevaren waren we weer terug in de haven.

De tweede trip was heel erg rustig, we twijfelden nog of we zouden blijven of niet (het zou laat worden en wij hadden de enige auto momenteel hier geparkeerd staan). Maar ze haalden ons over om toch nog te blijven.

De tweede trip begon hetzelfde, zeilen hijsen, de haven uit en verder de zee op op zoek naar walvissen en dolfijnen.
We vroegen net aan Diana (een Nederlander die op het schip werkt en het woord voert) wat we gingen zien toen we dolfijnen tegen kwamen.
Het was een vrij lange erg leuke actieve interactie. Ze hebben veel bij de boeg gezwommen en aan de achterkant gesprongen en ik heb echt hele toffe foto's kunnen maken!

Ook nu kregen we weer paella na de interactie, lekker! Met de zwempauze hebben we deze keer staan kletsen met de crew en hebben we Spaans geleerd en heb ik wat vertaald van de kapitein voor de andere twee meiden. We hadden t op een gegeven moment over Spaanse woorden die Rachel wist, toen kwamen we uit op dingen als rum en rum con cola.
Toen zei ik: Rum con miel es mejor (honingrum is beter), waarop de kapitein naar de bar liep een fles pakte en 3 forse bekers honingrum voor ons in schonk.

Op de terugweg naar de haven zijn we weer langs de kliffen gevaren, Diana had nog een leuke verspreken toen ze haar verhaal deed in het Engels. Ze had het over de meeuwen voeren wat ze aan het doen waren, maar ze zei sea eagles in plaats van seagulls. Als je snel praat klinkt het bijna hetzelfde, maar oeps, toch wel behoorlijk verschil.

Terug in de haven kwamen we de anderen tegen en zijn we weer naar huis gereden.

Morgen ga ik met mijn ouders op stap, waarschijnlijk naar het Laurel Forest. Ben benieuwd en heb er zin in!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemieke

Actief sinds 31 Maart 2012
Verslag gelezen: 536
Totaal aantal bezoekers 47532

Voorgaande reizen:

20 Februari 2014 - 01 Maart 2014

Weekje Jordanië

15 Juli 2013 - 22 Juli 2013

Weekje fietsvakantie

05 Januari 2013 - 03 Maart 2013

Stage AWF Tenerife

11 Mei 2012 - 03 Juli 2012

Stage Marineland Catalunya

Landen bezocht: