Week 5 is voorbij - Reisverslag uit Arona, Spanje van Annemieke Drok - WaarBenJij.nu Week 5 is voorbij - Reisverslag uit Arona, Spanje van Annemieke Drok - WaarBenJij.nu

Week 5 is voorbij

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

10 Februari 2013 | Spanje, Arona

De meeting maandag is niet door gegaan, de rota is maar beneden neergelegd, het werd te laat.

Dinsdag zat ik in het huis, ik ben die dag voornamelijk bezig geweest met artikelen zoeken over gedrag in gevangenschap in het liefst Marineland, zodat ik dat er ook in kan verwerken. Maar er is weinig over te vinden (minder specifiek wel veel). Deze natuurlijk lezen en mogelijk nuttige informatie uithalen.

Woensdag mocht ik weer op de boot, op de Royal Delfin met Katie, er gingen echter een heel stel boten niet uit dus is Kat ook mee gekomen. We wilden er voor zorgen dat ze in ieder geval op haar eerste dag op de boot zat.
Gelukkig was het geen probleem en vond de crew het alleen maar gezellig om drie meiden mee op de boot te hebben.
We hebben die dag echt een super dag gehad!
We hebben twee interacties met pilot whales gehad en twee hele actieve interacties met tuimelaars, met kalfjes en springend! Echt super leuk!
Verder zijn we op de middagtrip naar de kliffen van Los Gigantes gegaan, wat nog lang niet verveeld.
De crew was heel gezellig en we kregen aan het eind van de dag de flessen frisdrank die over was mee naar huis. Verder was het met de twee meiden ook erg gezellig :) (een Duitse, Engelse en Nederlandse samen :P)
's Avonds was ik dan ook kapot.

De rest van de week heb ik weer in het huis gezeten en gewerkt aan mijn verslag en het uitwerken van gedragingen in het wild.

Zaterdag was het tijd voor mijn laatste duik van de cursus, een diepe duik (voor mijn doen). Ik ben met Jette met de taxi naar Puerto Colón gegaan (de bussen rijden niet echt voor half 9 's ochtends en we moesten er om half 9 zijn). De taxi was wat laat, maar we waren maar 10 minuten te laat.

We zijn met de RIB naar Pal Mar gegaan waar we een plateau-duik gemaakt hebben. Wat betekend dat de boot voor anker ligt boven een plateau dat ongeveer 7m diep ligt en dat het naast het plateau kliffen naar beneden zijn tot 18m diep in dit geval.
Het was wat vreemd om te duiken in een omgeving die ik nog niet kende aangezien dat ik nog niet eerder had gedaan, maar het was echt heel tof! Mega scholen vis tegen gekomen, trompetvissen zien eten en een shitload aan zee egels gezien.

Na een ruim half uur waren we weer boven water en zijn we weer terug gevaren, op de terugweg kwamen we nog een dolfijn tegen die vrolijk aan het springen was. Leuk! :D

In de duikschool aangekomen moest Johanna (mijn instructrice) vrij snel weer weg voor een volgende duik, dus ik zou mijn theorie daarna gaan doen. We zijn eerst gaan lunchen bij Royal Beach, de ober was zo vriendelijk om te zeggen dat drinken aan de overkant bij de supermarkt de helft van de prijs was en dat we dat ook mochten doen.

Na lekker te hebben geluncht (duiken maakt hongerig, net als dansen :P) hadden we nog bijna 2 uur over en zijn we verder langs de boulevard gelopen op weg naar een foot fish spa, dat moesten we nog een keer samen doen. Onderweg kwamen we een kraampje tegen die aparte jurkjes verkocht, daar hebben we even gekeken en we kregen uitgelegd van een vrouw hoe het werkte en wat we er allemaal mee kunnen. In principe is het een lap elastische stof met een hoofdgat erin die je op allemaal verschillende manier kom je heen kunt slaan en dicht knopen. Ze waren erg leuk en niet duur, dus die hebben we maar meegenomen (Jette en ik zullen eens niet met exact hetzelfde kledingstuk thuis komen als we samen op stap zijn xD).

Bij de foot fish spa zijn we daar 20 minuten blijven zitten. Jette had het nog nooit eerder gedaan en lach helemaal dubbel omdat ze het zo vond kietelen, waardoor de Nederlanders die achter ons zaten ook in de lach schoten.

Na de 20 minuten *ahum*.. Mevrouw lette niet op de tijd en na 30 minuten zijn we er zelf maar uit gegaan voordat we dubbel moesten gaan betalen (wat niet gebeurde gelukkig) zijn we weer langzaam richting duikshop terug gelopen.
We waren nog wat aan de vroege kant, dus zijn we nog naar de boekenwinkel gegaan er boven die tweede hands boeken inkoopt en verkoopt (eigenlijk zowat alles in het engels). Jette heeft daar wat boeken gehaald en toen was het wel tijd om naar beneden te gaan.

Jette is buiten gaan zitten, ik ben eerst de laatste oefenopgaven gaan maken en daarna heb ik die met Johanna nagekeken en besproken. Toen was het tijd voor mn examen. Toen ik daar mee klaar was is die direct nagekeken en hebben we de fouten besproken. Ik heb het behaald miet 92%!!!! =D Ik ben officieel Open Water Scuba Diver!
Daarna heeft ze nog wat dingen uitgelegd die nergens in voor kwamen en wat papierwerk geregeld.
We kregen nog een, nja twee, bonbons van Johanna om het te vieren :).
Ik vind het wel jammer dat ik nu niet meer wekelijks ga duiken. Ach, waarschijnlijk nog twee losse duiken komende weken. Eentje met m'n ouders en nog eentje naar de wrakken waar we in eerste instantie dachten heen te gaan.

Daarna zijn we toch maar weer terug gelopen naar de bushalte, het was alweer het einde van de middag.
In Arona wilden we even langs de bakker gegaan om gebakjes te gaan. Bij de bushalte zat een oudere vrouw (die later uit Schotland bleek te komen) die in haar eentje de Roque del Conde (achter ons huis) had gelopen. Ze vroeg ons wanneer de bus kwam, dit zou nog ruim een uur duren. Ze is dus met ons naar de bakker gegaan om wat lekkers te eten, we hebben wat gekletst over wat voor werk we hier doen en dergelijke. Ze vond het heel interessant en vroeg ook veel.
Ze ging wat eerder weg dan ons omdat ze dacht dat de bus eraan kwam, wat naderhand niet zo bleek te zijn. Toen we wilden afrekenen kregen we te horen dat zij dat al voor ons had gedaan, dat was zo lief!
Toen we haar alsnog buiten tegenkwamen hebben we haar er nog voor bedankt, maar ze wimpelde het af en negeerde het alsof het de normaalste zaak van de wereld was.

Eenmaal terug in het huis zijn we even lekker gaan uitrusten. Want het was een super dag geweest, maar wel druk!
's Avonds heb ik gezellig met een aantal op het middle terrace gezeten en veel gelachen.

Zondag heb ik tot laat uitgeslapen en hebben we de dag rustig aan gedaan, boekje gelezen en dergelijke. Er was een conventie in Nederland waar ik heel graag heen had gewild, het was ook de eerste keer dat ik het echt jammer vind dat ik iets mis. Maar er was live streaming van een aantal evenementen die ik dan ook gekeken heb. En waar twee vrienden nog vriendelijk naar me gezwaaid hebben (wetend dat ik zat te kijken). :)

We zijn nu aan het wachten tot de BBQ klaar is om te gaan eten, en het is alweer kwart voor 9.. Het wordt weer laat. Vannacht lekker slapen en de nieuwe werkweek in.
Dit was toch wel de beste week tot nu toe die ik gehad heb!! (op het feit na dat Amy en Faye zijn vertrokken)

Volgende week komen mijn ouders hier aan voor een 10daagse vakantie, we gaan dat weekend met de groep carnaval vieren waar zij zitten en er staan al wat leuke dingen gepland om samen te doen. Ik heb er zin in!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemieke

Actief sinds 31 Maart 2012
Verslag gelezen: 1466
Totaal aantal bezoekers 47528

Voorgaande reizen:

20 Februari 2014 - 01 Maart 2014

Weekje Jordanië

15 Juli 2013 - 22 Juli 2013

Weekje fietsvakantie

05 Januari 2013 - 03 Maart 2013

Stage AWF Tenerife

11 Mei 2012 - 03 Juli 2012

Stage Marineland Catalunya

Landen bezocht: