Alweer een week verder - Reisverslag uit Arona, Spanje van Annemieke Drok - WaarBenJij.nu Alweer een week verder - Reisverslag uit Arona, Spanje van Annemieke Drok - WaarBenJij.nu

Alweer een week verder

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

04 Februari 2013 | Spanje, Arona

Het is alweer een week geleden dat ik iets geblogd heb, de tijd vliegt en ik heb het onwijs druk gehad.

Dinsdag, woensdag en donderdag heb ik in het huis gezeten. De nieuwe groep moesten allemaal een keer de boot op en dat zijn er toch nog aardig wat.
Ik ben die dagen de hele dag bezig geweest met mijn verslag. Informatie zoeken, artikelen lezen, stukken schrijven, vertalen van Engels naar Nederlands en van Nederlands naar Engels.
Het was niet spectaculair, maar ben wel de hele tijd hard bezig geweest ;-).

Vrijdag mocht ik weer op de boot! Ik zat met Sam op de maxicat, haar laatste dag.
We hadden een leuke dag met een leuke actieve interactie met tuimelaars! Er waren weer twee trips, dus we zijn ook weer naar Masca gegaan (daar met de kliffen van Los Gigantes). Dat verveeld nooit, het was behoorlijk warm en echt heerlijk om tussendoor te kunnen zwemmen.

Tijdens de eerste trip lagen we voor anker in El Puertito aka Turtle Bay, daar lag de RIB van mijn duikschool Zero Gravity met mijn instructrice Johanna in de boot. Dus ik probeerde haar aandacht te trekken. Maar ze snapte het niet, dus terug op de boot heeft Moizes getoeterd en zag ze het wel (je mag niet zwaaien tijdens het snorkelen/duiken aangezien dat het teken is voor ik ben in gevaar, kom me helpen).

Zaterdag ben ik weer gaan duiken en ben ik met de RIB naar El Puertito gegaan (de laatste duik van mn cursus daar, de volgende gaat naar te Twin Wrecks, een diepere duik).
Ik ben met Johanna rond gaan zwemmen, zij maakte die dag ook de foto's dus er zijn hele toffe van mij gemaakt (heb ze alleen nog niet). Ik heb een zeester vast gehad, wat heel apart aan voelt als de armen om je vingers heen vormen. Verder heb ik stukken zonder duikbril rond gezwommen om m daarna weer op te doen (uiteraard allemaal op een paar meter diep), de laatste oefeningen voor mn cursus.
Toen we terug naar de haven vaarden kwamen we de maxicat tegen, toen zijn we daar een beetje heen en weer achterlangs gaan varen zodat ze ons zagen.

Na het duiken ben ik naar het strand gegaan en wat later nog een cocktail gedronken bij Kandi Lounge (waar Chris en Charlie al dronken waren). Daarna zijn we weer met de bus terug gegaan naar Arona, ik was zo kapot dat ik besloten had lekker op bed te blijven zitten en niet mee te gaan stappen.

Zondag heb ik de hele dag besteed aan het lezen en leren van mn duiktheorie, ik ben van 11 uur 's ochtends tot 8 uur 's avonds bezig geweest met allemaal maar lezen en info dvd's kijken en dergelijke. Aan het einde van de dag was ik ook helemaal kapot. Maar ik had alles uit!

Maandag ben ik weer op de boot geweest. Ik zou met Chris op de Freebird 1 gaan, maar die ging niet uit dus het werd weer de Maxicat (we hebben ons opgesplitst).
We hadden maar 1 trip van 5 uur naar Masca en ondertussen hadden we 1 interactie met tuimelaars en 1 met grienden. Het mooiste moment van de dag was nog wel: 'Whale! Look! There!' Everyone watching. 'Oh sorry, it was a Tunafish'. Maar wel een tonijn van 3-4m lang!
Verder kwamen we ook nog een grote zwerm van duizenden Sardientjes tegen die aan het oppervlakte van het water zwommen en een meeuw die daar op af kwam. Dat was ook wel apart om dat te zien.
Terug in de haven hebben we een uur of 2 1/2 moeten wachten voor we werden opgepikt, terug in het huis hebben we direct de data verwerkt.

Het is nu 10 uur 's avonds en de meeting van 8 uur, waar je moet vertellen wat je gezien hebt die dag en waar het rooster van de volgende dag bekend wordt gemaakt, nog steeds niet geweest. Ed is druk bezig met andere meetings van losse projectteams.
Hopelijk komt ie snel, want ik ben doodop en wil slapen. MAAR ik had weer eens tijd om te bloggen ;-).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemieke

Actief sinds 31 Maart 2012
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 47525

Voorgaande reizen:

20 Februari 2014 - 01 Maart 2014

Weekje Jordanië

15 Juli 2013 - 22 Juli 2013

Weekje fietsvakantie

05 Januari 2013 - 03 Maart 2013

Stage AWF Tenerife

11 Mei 2012 - 03 Juli 2012

Stage Marineland Catalunya

Landen bezocht: