The beginning of the end - Reisverslag uit Palafolls, Spanje van Annemieke Drok - WaarBenJij.nu The beginning of the end - Reisverslag uit Palafolls, Spanje van Annemieke Drok - WaarBenJij.nu

The beginning of the end

Door: Annemieke

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

25 Juni 2012 | Spanje, Palafolls

Vanmorgen afscheid genomen van mijn ouders, die vertrokken vandaag weer naar Nederland.
We hebben nu ook nog maar één week te gaan tot we weer vertrekken naar Nederland!!

We liepen het park in en naar de kleedkamers van het dolfinarium toen ineens Monica naar ons toe kwam.
We moesten weer terug naar de papegaaien aangezien ze veel te veel mensen hebben. Er kwamen ook weer nieuwe bij binnenkort. Daarom ook dat ze ons nog graag een weekje vrij wilde geven.
Dit was best wel een tegenvaller, maar goed ook de papegaaien zijn wel leuk om te doen.

We zijn vanmorgen met z'n 3en begonnen bij het aviarium, Veronique heeft de paden schoon gemaakt, Enric (Henry) heeft het eten klaar gemaakt en ik heb alles geharkt.
Ik ben toen ik klaar was gaan helpen bij het exhibitie-gebouw met de afwas, daarna met het droog trekken van de vloer.

Toen was het alweer tijd voor de show, we hebben onze gebruikelijke plek weer ingenomen in het stadium en zijn de mensen de goede kant op gaan wijzen.

Na de show zouden we gebruikelijk helpen bij de foto's, dat hoeft vanaf vandaag ook niet meer omdat ze genoeg mensen. We hebben niks zitten doen tot de foto's klaar waren en zijn toen weer gaan werken.
Naderhand bleek het bij de foto's echt een complete chaos te zijn geweest en hebben ze een stagaire die alleen Catelaans kan bij de kaartjes gezet, niet echt handig. Dus ik hoop dat ik morgen weer terug mag komen. Ik heb het voorgesteld om aan Silva te vragen.

Ik ben met Viktor het eiland van de 6 ara's een beetje gaan opknappen. Eerst wat mooie takken gezocht en afgezaagd achter de schermen.
Daarna deze in het verblijf plaatsen en touw ed. Ik heb vooral heen en weer gelopen om dingen te halen.
Ik kwam via het dolphin encounter office elke keer. Núria en Marina snappen niet dat ik weer bij de papegaaien sta, ze vinden het niet kunnen..

Rond 1en mochten we al gaan lunchen, we kregen vandaag pasta met kaas erbij gesmolten, lekker!!! Vooral dat krokante kaaslaagje er bovenop.

Na de lunch heb ik toys gemaakt voor de papegaaien, ik heb er in totaal 7 gemaakt. Ik ben hier ongeveer 2 uur mee bezig geweest.

Na twee uur was het namelijk alweer tijd voor de show, alle spullen opruimen en de show klaar zetten. Ik ben weer het publiek gaan controleren. Tegenwoordig moet ook tijdens de middagshow het hekje dicht, dat was eerst nog niet.

Na de show heb ik met Victor het aviarium schoon gemaakt, oftewel weer alles harken, de afwas, de keuken vegen en dweilen, de emmer wegbrengen en het afval weg brengen.

Daarna heb ik nog wat geharkt bij het exhibitie-gebouw en heb ik de zwanen hun nieuwe bak met eten gegeven. Ik moest eigenlijk de oude bak uit het verblijf halen, maar ze begonnen nogal agressief te doen en dat waag ik toch liever niet.

Daarna ben ik gaan douchen en naar huis gegaan.
Thuis eerst even lekker wat gedronken, niet veel later weer weg (alleen).

Ik moest nog naar Malgrat de Mar om de jurk op te halen die ingenomen moest worden.
Ik ben eerst naar de Mercadona gelopen (deze ligt min of meer op onze route maar waren we nog nooit geweest), nu hebben we in ieder geval weer genoeg wc papier tot het einde.
Bij de winkel (La Fabrica) aangekomen was de jurk al ingenomen (ze hadden al gespeld de vorige keer), ik heb hem gepast en hij valt nu goed. De man van de winkel heeft de kraag nog gestreken (aangezien je de voering kon zien) en daarna de rest ook nog even.
Hij heeft me uitgelegd hoe ik de lap stof (zou bijna sjaaltje zeggen) die erbij zit moet dragen en hoe ik da vast kan maken, ik heb er nog een soort broche bij gekregen om het mee vast te maken.

Thuis aangekomen lekker eten en uitrusten, want ik ben best moe.

Buenos Noches!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemieke

Actief sinds 31 Maart 2012
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 47545

Voorgaande reizen:

20 Februari 2014 - 01 Maart 2014

Weekje Jordanië

15 Juli 2013 - 22 Juli 2013

Weekje fietsvakantie

05 Januari 2013 - 03 Maart 2013

Stage AWF Tenerife

11 Mei 2012 - 03 Juli 2012

Stage Marineland Catalunya

Landen bezocht: