Trabajo en Domingo - Reisverslag uit Palafolls, Spanje van Annemieke Drok - WaarBenJij.nu Trabajo en Domingo - Reisverslag uit Palafolls, Spanje van Annemieke Drok - WaarBenJij.nu

Trabajo en Domingo

Door: Annemieke

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

17 Juni 2012 | Spanje, Palafolls

Vandaag heb ik een extra dagje gewerkt. Gewoon omdat het kan, omdat het leuk is en omdat ik nog maar 2 weken te gaan heb en er zo veel mogelijk van wil maken.

Ik ben begonnen in de keuken vanmorgen. Ik moest de haring door midden snijden en de ingewanden eruit duwen. Dat is best wel smerig werk want met de organen eruit duwen spuit er wel eens bloed mee (tegen de muur ed).
Maargoed, it's part of the job so I'm gonna do it.

Toen ik klaar was met 3 emmers haring doormidden snijden (zo'n 100 stuks) heb ik de grote jelly in blokjes gesneden.
Daarna was het ontbijtpauze. We hadden geen ontbijt vandaag, dus het bleef bij wat drinken.

Na de pauze heb ik de keuken schoon gemaakt en daarna de kleedkamers gedweild.
Daarna heb ik Monica geholpen met de gelatine maken, ook wel leuk om te zien hoe ze dat doen. Ze gebruiken kopjes gelatinepoeder, warm water en koud water.

Daarna was het tijd om bij pool 2 te gaan staan om de mensen in de gaten te houden. Er zaten vandaag echt heel vervelende bij, veel erger dan normaal. Er was een jochie dat ik minimaal 20 keer met zn armen en hoofd onder het hek vandaar heb getrokken omdat hij graag aandacht van een dolfijn wou.. (gelukkig reageerden ze niet).

Uiteindelijk was het tijd om de foto's te gaan maken. Het was vandaag lekker druk voor een zondag (steeds t gevoel dat t maandag is), het liep snel door en best lekker. Ik begin ook het spaanse woord voor wacht even door te krijgen xD (te onthouden dus). Dus dat is wel handig xD.

Na de foto's kwamen de zeeleeuwen en dolfijnenshow, die gingen vanmorgen prima.
Ik heb nog bonnetjes voor het declareren van onze waterschoenen met Silva gemaakt. Weer heeft ie te veel opgeschreven (of nja, meer dan dat het kostte).

Na de show snel alles opruimen en klaar leggen voor de zeeleeuwenshow van 's middags, emmers schoonmaken en lunchen.

De lunch was vandaag pasta met kaas en tomatensaus (kaas erop gesmolten), daar moest natuurlijk nog een laag geraspte kaas overheen xD. Ook hadden ze cordon blue en vlees met champignons gebakken, waarvan ik alleen de champignons heb gepakt.
Als toetje hadden we limoenijs, mjam!

Na het eten met onze "siesta" heb ik de laatste kaarten geschreven en mn ijsje op gegeten. Verder lekker rustig in de zon zitten en kletsen.

Na de lunch heb ik met David de fridge weer schoon gemaakt en daarna heb ik het plein gespoten en binnen bij het filtratiesysteem alles schoongemaakt.

Daarna was het tijd om bij het poeltje te gaan opletten, want het vervelende jochie was weer terug..
Verder waren er ook wel gezellige toeristen daar, ik heb een tijdje met een Duitser half in t Duits en half in t Engels staan praten en met een Catelaan in t Spaans. Hij vond dat ik het goed begreep voor iemand die er net 5 weken zit, terug praten is nog wat lastiger.

Het was weer dolphin encounter tijd, bij de poel gaan ze dan eerst springen en hier komen altijd wel wat mensen op af.
Daarna dolphin encounter opruimen, spullen schoonmaken en even wat drinken. Veronika nam mn wacht bij het poeltje over.

Met het foto's maken ben ik weer terug gekomen naar boven en heb ik vooral gezorgd dat er geen jochies langs renden.
Verder heb ik het nog even met Núria over cosplay gehad en dr wat tips gegeven. Na de foto's ben ik even met haar mee gelopen aangezien ze mijn one piece manga had meegenomen die ze uit had.
Daar nog even staan kletsen en toen weer terug naar het dolfinarium.
Daar heb ik nog even wat water gepakt en toen weer naar boven omdat de hekken open werden gedaan voor de show.

De zeeleeuwenshow ging vandaag niet echt lekker, veel dingen gingen mis.
Bij de dolfijnenshow heeft er een jochie uit het publiek een aantal instructies aan de dolfijnen mogen geven, verder heeft hij de rest van de show op een van de rotsblokken mogen zitten heeft hij een grote dolfijnenknuffel in een marinelandshopper gekregen. Hij had communie gedaan en dat is hier kennelijk echt een onwijs groot feest, meer dan verjaardagen.

Na de show heb ik weer helpen opruimen, verder nog even staan kletsen met Monica en 2 Nederlandse meiden van onze school die hier vorig jaar stage hebben gelopen. Die zijn nu geslaagd en hier op vakantie.

Nog wat emmers schoon gemaakt en lekker douchen!!
Het was vandaag echt bizar warm. Normaal zweet ik nauwelijks bij t werk bij het delfinarium, maar vandaag liepen de druppels overal langs! :O.

Straks naar de cervezzeria om naar de wedstrijd Nederland - Portugal te kijken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemieke

Actief sinds 31 Maart 2012
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 47551

Voorgaande reizen:

20 Februari 2014 - 01 Maart 2014

Weekje Jordanië

15 Juli 2013 - 22 Juli 2013

Weekje fietsvakantie

05 Januari 2013 - 03 Maart 2013

Stage AWF Tenerife

11 Mei 2012 - 03 Juli 2012

Stage Marineland Catalunya

Landen bezocht: