Sábado en Marineland - Reisverslag uit Palafolls, Spanje van Annemieke Drok - WaarBenJij.nu Sábado en Marineland - Reisverslag uit Palafolls, Spanje van Annemieke Drok - WaarBenJij.nu

Sábado en Marineland

Door: Annemieke

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

03 Juni 2012 | Spanje, Palafolls

Vanmorgen was het lastig mn bed uit komen, hij lag zooo lekker.

Na het ontbijt weer naar marineland gegaan. Vandaag een extra dagje wegens ons vrije dagje donderdag.

Ik ben voorin begon bij de flamingo's. Ik heb het voer opgehaald en het verblijf schoon gemaakt. Daarna het eten in het nieuwe schone water gedaan.
Bij de flamingo's zijn 2 vijvertjes. Eentje is een vijver waar ze redelijk diep kunnen staan en het einde is van de rivier die door het hele park gaat. Het andere vijvertje is 1m doorsnee en niet zo diep. Hier doe je het eten en de wortelrasp altijd in.
Dit tweede vijvertje laat je leeglopen door met een hendel het putje open te doen, dan haal je alle grote zooi eruit en spuit je hem schoon. Dan doe je het putje weer dicht en laat met een andere hendel er nieuw water in lopen.
Terwijl die volloopt ga je naar de grote vijver en spuit langs de randen om dat schoon te krijgen, hier liggen vaak takjes, bladeren en veren.
Als laatste doe je het voer in het kleine vijvertje als die weer vol is en ben je klaar.

Toen ik daarmee klaar was ben ik naar het exhibitie-gebouw terug gegaan en heb ik de verblijven van Coco, Lucho en Kini schoon gemaakt.
Toen ik daarmee klaar was heb ik de ochtend-afwas van het exhibitiegebouw gedaan (alle voer- en waterbakken).

Half 11, het was alweer tijd om rond te patrouilleren bij de show :P. Omkleden dus!
Juan/Silva kwam voorbij met een meid aan wie hij een rondleiding gaf, mij proberen te overtuigen dat dat zn vrouw is.. Zij stond er met een glimlach naast, maar ze begreep niks van dat Engels xD.

Vlak voor de show kwam Henry op mij af om te zeggen dat het rustig genoeg was en we wel voorin konden zitten en foto's konden maken van de show (stiekem wil hij gewoon leuke foto's van zichzelf). Dus heb ik toch maar snel mn camera gehaald en wat foto's gemaakt, Veronique ook. Tijdens de show meoesten we wel weg naar de dolfijntjes om te helpen bij het foto's maken, dus hebben we toen onze camera's aan Henry gegeven die ze binnen heeft gelegd.

Núria was vandaag vrij, dus Marina kwam aanlopen.
Het was best druk bij de foto's en we hebben er ongeveer 30 gemaakt, de mensen waren niet altijd even snel en werkten niet altijd even goed mee. Maar alles ging goed en het was weer gezellig.
Silva probeerde me weer aan de old-school disco moves te krijgen en david deed gezellig naast mij mee :P.

Na de foto's zijn we terug gegaan naar het exhibitie-gebouw, ik heb de wortels voor de flamingo's geraspt en de druiven voor de ara's gepakt.
Naar voren gelopen naar de ara's en ze de druiven gegeven, daarna de wortelrasp aan de flamingo's.
Verder heb ik nog het eiland van de ara's geharkt, Sandra kwam de hele tijd naar me toe om te kijken of ik nog meer druiven had.

Na het harken heb ik planten gesnoeid bij Ronny de kaketoe en Bob de blauwgele ara (zitten bij alkaar) in het verblijf. Zodra ik het hok binnenstapte en Eli zei dat Ronny wel eens op je schouder kon springen, sprong Ronny op mn schouder.
Hij kroop tegen mn hoofd aan en keek naar mn ogen alsof ie nog nooit eerder zoiets gezien had. I want to kidnap him!! Alhoewel het wel enigzins intimiderend om een snavel 2cm van je oog te hebben :P (hij doet niemand een vlieg kwaad gelukkig).
Ook is het vrij afleidend bij het snoeien.

Na het aparte snoeien was het alweer iets over 1 uur en mochten .we gaan lunchen. We hadden vandaag spaghetti met kaas, verder heb ik nog frietjes gepakt.
Silva was tegen ons aan het lullen in het Spaans en hij vond dat wij het moesten begrijpen, maar dat ging bij mij toch echt niet. Maar aan zn glimlach te zien was het verstandig om met "nee" te antwoorden :P.

Na de lunch hebben we eerst nog een tijdje in de office gezeten om de pauze vol te maken en omdat we te lui waren om iets te doen. Die siësta zou niet misstaan.

Na de pauze hebben we speeltjes gemaakt voor de papegaaien. Ik heb er drie gemaakt waaronder één hele uitgebreide. Die heb ik meteen opgehangen bij Ronny en Bob in het hok.
Ronny was het speeltje aan het aanstaren en is er later toch op gaan zitten.
Nog even de heg snoeien bij de achterkant van het exhibitiegebouw waar bezoekers kunnen komen.

Tijd voor foto's maken bij de dolfijntjes. Het waren er niet veel, dus we waren weer voor de show klaar. De middagshow hebben we ook weer foto's gemaakt, nu vanuit een andere hoek. Het was ineens wel echt onwijs warm zo in de volle zon!

Na de show zijn Veronique en ik het aviarium gaan schoonmaken zoals altijd, Eli en Oriol (nieuw vandaag met Viktor, mensen die elke zomer werken) hebben de rivier schoongemaakt en de grond gespit.

Ik heb nog even mogen helpen met papegaaien naar binnen zetten en toen was het weer tijd om te douchen en naar huis te gaan.

Morgen lekker een dagje vrij! Het wordt mooi weer, dus we gaan naar Santa Susanna voor het strand en de boulevard vol winkeltjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemieke

Actief sinds 31 Maart 2012
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 47570

Voorgaande reizen:

20 Februari 2014 - 01 Maart 2014

Weekje Jordanië

15 Juli 2013 - 22 Juli 2013

Weekje fietsvakantie

05 Januari 2013 - 03 Maart 2013

Stage AWF Tenerife

11 Mei 2012 - 03 Juli 2012

Stage Marineland Catalunya

Landen bezocht: