Viernes y guacamayos - Reisverslag uit Palafolls, Spanje van Annemieke Drok - WaarBenJij.nu Viernes y guacamayos - Reisverslag uit Palafolls, Spanje van Annemieke Drok - WaarBenJij.nu

Viernes y guacamayos

Door: Annemieke

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

01 Juni 2012 | Spanje, Palafolls

Vannacht heb ik behoorlijk slecht geslapen, daardoor was ik vandaag nogal moe. Ik kon ook vrijwel niet ontbijten en heb weinig gegeten.
Maar we hadden een rustig dagje vanwege de stress die ze afgelopen 2 dagen gehad hebben.

Het park was nog open, dus het is niet extreem slecht gegaan gister met de big boss erbij.

Ik ben weer begonnen in het aviarium, daar heb ik de grond weer schoon gespoten en de planten water gegeven.
Daarna heb ik het exhibitiegebouw schoon gemaakt.
Vlak voor de show was ik klaar met alles.

In de show had Tonvi weer niet zo veel zin om mee te werken, hij wou niet zingen.
Het was vandaag echt heel erg druk bij de show en dus ook in het park.

Bij de dolfijnen heb ik weer staan kletsen met Nuria (kwam er vandaag achter dat t geen lluria maar Nuria is). Gisteren ging er vanalles fout met de educatie van de scholen. Met Alberto ging het gelukkig wel goed met het praten.
Er zijn vandaag best wel veel foto's gemaakt, het ging best lekker allemaal. Geen problemen, iedereen was gewoon rustig en vertelde alles.
Silva (Juans 2e achternaam, zo wordt ie hier genoemd omdat er meer Juans zijn en hij de baas is) wilde dat ik ging dansen op de muziek die ondertussen op stond, maar ik vond toch niet dat ik dat kon maken op momenten dat ik klanten hielp.

Na de foto's zijn we terug gegaan naar het exhibitie gebouw, daar waren ze nog aan het puzzelen over hoe de nieuwe DVD-poster eruit gaat zien. Hier hebben wij even mee gedacht.
Wat later was het toch weer tijd om aan het werk te gaan. Ik heb alle waterbakken gevuld en alvast klaar gezet in de binnenkooien. Daarna heb ik met Veronique de ara's voorin hun fruithapje gemaakt en foto's van dichtbij gemaakt van de ara's die aan het eten waren. Dat mochten we in het verblijf doen, dat was wel erg leuk.
We hebben de flamingo's nog hun wortelrasp gegeven en de ara's een douche gegeven met de tuinslang die op wijde stand staat. Ze vinden het echt heerlijk! (op Franky na)

Daarna heb ik (en wat later samen) pinda's gepeld.
Eli wou eerst dat ik wat anders zou doen en ik moest mn laarzen aantrekken, maar toen ik een sok en een laars aan had kwam Anna binnen en zei dat ik de laarzen weer uit mocht trekken. We zouden rustig aan doen vandaag dus een rustig klusje in plaats van hele dag verder schoonmaken.
Dus dat werd het pinda's pellen.

Met de lunch kregen we aardappelblokjes met wortelstukjes, erwten en stukjes kip. Heb er beetje van gepakt, maar niet te veel. Als toetje hadden we weer aardbeiyoguhurtjes, lekker! Dat krijg ik dan makkelijker binnen, geen vet en lekker vloeibaar xD.
In de pauze zijn we naar het winkeltje gegaan, ze hebben allemaal nieuwe t-shirts, daar wil ik er nog wel eentje van halen. We hebben nu alleen wat kaarten gehaald zodat we straks alles kunnen sturen.

Na de pauze heb ik het verblijf van de flamingo's geharkt, dit was hard nodig want vooral bij het nachthok lag best veel. Ik heb er een hele volle zak (1,5x groter dan standaard vuilniszakken) uit gehaald.

Na het harken heb ik de ara's hun middagfruithapje, bannaan, gegeven en de voerbakken in de kooien daar binnen neergezet. Waterbakken gevuld en erin gezet, zo zijn de kooien weer helemaal klaar als we straks gaan afsluiten.

We hebben nog eventjes buiten bij Anna zitten kletsen en toen was het weer tijd om naar de dolfijnen te gaan voor de foto's. We hebben er maar 4 gemaakt en die gingen ook snel en goed, dus we waren snel klaar.

We waren zowaar eens ruim voor de show aanwezig. Ik ben boven bij Anna gaan zitten, want ik was wel benieuwd wat voor geluidsapparatuur daar allemaal stond en hoe het werkt.
We hebben daar gezeten en ik heb een deel van de show het geluid gedaan, het was nou niet bepaald lastig.

Na de show hebben we (zoals gewoonlijk) ff nagepraat en waren we ons klaar aan het maken voor het naar het aviarium gaan om schoon te maken.
We wilden eigenlijk ook nog foto's maken met Anna erbij, het was handiger om dat toen te doen dus dat hebben we ook gedaan.
Eerst hebben we Tonvi de kookaburra op de foto gezet, hij was nogal gestresst dus Anne heeft hem maar even vast gapakt. Daarna zijn we op de foto gegaan met Ronaldo (Ronny) de geelkuifkaketoe en Bob de blauwgele ara in hun buitenverblijf.
We zijn daarna naar de exhibitieruimte gegaan en hebben nog foto's gemaakt met Nancy de soldatenara (military macaw klinkt beter) en Tina de groenvleugel ara. Tina was niet heel lief, ze was mn hand aan t schrapen met de punt van haar snavel maar deed gelukkig niet zo'n pijn.
Wel apart is dat de groenvleugelara veel zwaarder is dan de blauwgele ara, ze zijn even groot en had ze dan ook ongeveer even zwaar verwacht.

Na de foto's zijn we toch het aviarium schoon gaan maken en de ibissen gaan voeren. Het was vandaag niet zo'n grote troep, dus we waren snel klaar.
Toen we daarmee klaar waren was alles al klaar en konden we lekker gaan douchen en naar huis.

Thuis hebben we 's avonds wat mensen van marineland toegevoegd op facebook, Anna en Henry/Enric hadden hun volledige naam opgeschreven om toe te voegen. Zo kunnen we ook foto's doorsturen.

Ik kwam ondertussen Nuria tegen en zijn sindsdien constant over vanalles aan het kletsen, zij is ook een grote anime en manga fan. Gezellig!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemieke

Actief sinds 31 Maart 2012
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 47567

Voorgaande reizen:

20 Februari 2014 - 01 Maart 2014

Weekje Jordanië

15 Juli 2013 - 22 Juli 2013

Weekje fietsvakantie

05 Januari 2013 - 03 Maart 2013

Stage AWF Tenerife

11 Mei 2012 - 03 Juli 2012

Stage Marineland Catalunya

Landen bezocht: