Trabajo duro - Reisverslag uit Palafolls, Spanje van Annemieke Drok - WaarBenJij.nu Trabajo duro - Reisverslag uit Palafolls, Spanje van Annemieke Drok - WaarBenJij.nu

Trabajo duro

Door: Annemieke

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

30 Mei 2012 | Spanje, Palafolls

Vandaag was best een chaotische dag.
Morgen komt de big big boss, dus alles moest op en top in orde zijn. Het schijnt een strenge man te zijn die overal fouten ziet en ze anders wel verzint.

Ik ben vandaag weer begonnen bij het aviarium, daar heb ik de deuren van slot gedaan, het pad schoon gespoten, en alles goed geschrobt. Alles moest extra schoon gemaakt wordem vandaag.
Na ongeveer een 5 kwartier was ik klaar en ben ik naar het exhibitie gebouw gegaan om daar schoon te gaan maken, ook dat moest schoner dan normaal.

Toen ben ik verder gegaan met het schoon maken van Lucho, Coco en Kini, maar wel snel want het was alweer tijd om te patrouilleren bij de show. Het was vandaag minder druk dan andere dagen, dus dat was wel fijn. Al hadden een aantal mensen niet echt zin om meteen te luisteren.

Tijdens de show zijn we weer naar het dolfinarium gegaan voor de foto's. Vandaag moest Alberto meekijken met mij omdat hij het morgen moet doen als de baas komt. Die arme man is compleet gestresst daarover omdat hij geen Engels spreekt en de meeste mensen daarin aangesproken moeten worden.
We hebben vandaag best veel foto's verkocht, zo'n 20 in de ochtend. Ik was (zoals altijd) een beetje op de muziek mee aan het bewegen tussendoor en Juan vond dat helemaal geweldig en ging uitgebreid dansen op t podium :P. Het blijft een gek! (bijna allemaal daar xD)

Na de show heb ik mijn vinger opnieuw ontsmet en pleister enzo eromheen gedaan, het zag er al een stuk beter uit.
Als klusje heb ik alle grond en algen van de bodem van 3 verblijven mogen scheppen, dit duurde nogal lang en is voor de pauze ook lang niet af gekomen. Als je met het net over de grond schraapt neem je veel mee, maar stuif je ook van alles op wat daarna weer ergens anders naar de bodem zakt. Het duurt dus wel ff voordat je het meeste weg hebt gehaald.

Met lunchtijd heb ik de spullen even uit zicht gebracht en zijn we naar de kantine gelopen. We hadden vandaag lasagne als lunch. Ik ben nog steeds aan het twijfelen wat erin zat (het leek op geperst gehakt), maar het was best goed te eten :P. Heb erbij nog spaghetti gegeten. En als toetje kregen we chocoladevla, mmmm... :P.
Tijdens de lunch zat er een jongen van onderhoud tegenover mij, ik zie hem vaker maar spreek m nooit omdat hij vrijwel geen engels kan. Hij was een deuntje aan het neuriën uit mijn favoriete anime-serie, dus dat herkende ik meteen. Toen zijn we toch nog aan de praat gegaan, toch fijn dat de namen in die series in japans, engels en spaans gelijk zijn :P.

Na de lunch ben ik weer verder gegaan met scheppen in het water (Veronique is later komen helpen). Juan kwam nog langs en vond dat ik moest dansend moest gaan werken. Ik zei dat ie dan muziek moest regelen, maar dat ging nu niet. Helaas.

Toen het tijd was om op te ruimen omdat we weer moesten helpen bij de foto's met de dolfijnen waren we net min of meer klaar met het schoonmaken van de bodem.

We hebben maar 5 foto's gemaakt 's middags, maar dan is het altijd rustiger.
We waren pas tijdens de vogelshow klaar met foto's want het ging nou niet bepaald snel dus zijn we daar lekker in de schaduw gaan zitten kijken.

Bij de show zaten een aantal irritante kinderen die constant aan het huilen waren omdat ze hun zin niet kregen (tijdens de show) of heen en weer aan het lopen overal heen.

Na de show hebben we even staan kletsen met Henry en Anna, daarna was het weer tijd om het aviarium schoon te maken. Ik heb extra goed geharkt vandaag zodat het morgen echt schoon is.

Daarna heb ik nog de container met vuilniszakken naar beneden gebracht, ik heb een andere route genomen omdat het te zwaar was om van de trap naar beneden te brengen.
Toen ik langs het verblijf van de zeehonden liep was Sergie (een dolfijnentrainer) die net aan het schoonmaken, spuit ie me nat met de tuinslang! Was best lekker met die warmte.

Toen ik alles weggebracht had was ik klaar met werken en kon ik lekker douchen en naar huis.

Vanavond op tijd naar bed, want morgen vroeg op voor dagje Barcelona!

  • 30 Mei 2012 - 21:17

    Jette:

    One Piece :D.
    Vet tof trouwens dat je het nog steeds red om dagelijks een blogje bij te houden O.o Je komt toch nog wel terug naar Nederland?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemieke

Actief sinds 31 Maart 2012
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 47566

Voorgaande reizen:

20 Februari 2014 - 01 Maart 2014

Weekje Jordanië

15 Juli 2013 - 22 Juli 2013

Weekje fietsvakantie

05 Januari 2013 - 03 Maart 2013

Stage AWF Tenerife

11 Mei 2012 - 03 Juli 2012

Stage Marineland Catalunya

Landen bezocht: