Martes, los rios se rompe - Reisverslag uit Palafolls, Spanje van Annemieke Drok - WaarBenJij.nu Martes, los rios se rompe - Reisverslag uit Palafolls, Spanje van Annemieke Drok - WaarBenJij.nu

Martes, los rios se rompe

Door: Annemieke

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

29 Mei 2012 | Spanje, Palafolls

Vannacht heb ik echt heel slecht geslapen, dus ik kwam er vanmorgen niet echt makkelijk uit.

Toen we in het park aankwamen waren Anna en Eli al aan het werk, de aansluiting van de rivier was kapot en alles moest schoon gemaakt worden. De rivier loopt door bijna alle vogelverblijven van het park, van boven bij de exhibitie-gebouw naar beneden bij de ingang van het park.

Ik ben wel weer gewoon begonnen met het aviarium, de dieren moeten toch verzorgd worden.
Eerst de emmer met vis halen bij het dolfinarium, ook best zwaar zo'n 10kg een heuvel op dragen.
Er lag vandaag weinig poep op het pad, dat was door het weer van gisteravond grotendeels weggespoeld. Maar het pad lag wel vol met (wilge?)katjes, die moesten wel allemaal weg.

De eieren van de oca's (ganzen) en fazanten zijn weggehaald. Er werd niet goed op gezeten en de 2 fazanten zijn beide vrouwtjes, dus dat werd m toch niet. Dus ik kon achter ook weer schoonmaken zonder bang te zijn te storen.

Ik heb het voer dat Henry heeft klaargemaakt in de verblijven gezet en ben daarna naar het exhibitie-gebouw terug gegaan.
Daar moest alles nog schoongemaakt worden, dus ik ben vast begonnen met de afwas. Ondertussen heeft Anna alles schoon gespoten, daarna heb ik alles geschrobt, weer schoon gespoten en toen droog getrokken.

Toen ik daarmee klaar was begon het stadion al vol te lopen voor de show, dus was het tijd om zonnebrand op te doen, omkleden, pet op en de binnenkomst van mensen te coördineren.

Tijdens de show was het weer tijd om naar de dolfijntjes te gaan voor de foto's, we hebben er vanochtend zo'n 11 gemaakt.
Er blijven moeders met kinderen komen waarvan de kinderen niet willen en bang zijn.

Na het maken van de foto's zijn we terug gegaan naar het exhibitie-gebouw, daar heb ik nog een puntje van mijn chocoladetaart gehad. Nu is hij op.
Ik ben toen begonnen met de rotzooi uit het water bij de ooievaars te halen, hier lag heel veel in nu de rivier stil staat. Met een visnet ben ik het er allemaal uit gaan zeven, een tijde later kwam Veronique ook helpen.
Het was wel lekker werken met laarzen in het frisse water en muziek van de dolfijnenshow.
Ondertussen begon het gat in mijn hand (oké, klein gaatje dankzij die prikplanten van gister) toch wel pijn te doen. Het was gaan ontsteken en er kwam allemaal zooi uit.

Ik kwam Marina tegen bij het dolfinarium voor de zeeleeuwenfoto's en hoopte dat de desinfecterende spray er nog stond, maar die was helaas al weg.
Ik ben dus maar even naar de parkdokter Miguèl gegaan en die heeft het behandelt met betadine en er een pleister en wat tape omheen gedaan.

Lunchtijd! We kregen vandaag rijst met erwten, maar die waren niet echt lekker dus ik heb frietjes gehaald bij de kantine.

Na de lunch hebben we geharkt bij de flamingo's en dat opruimen. Ik kwam een kleine flamingoveer tegen precies toen lluria met een klas kinderen langs kwam, dus die was wel leuk voor haar uitleg.
Toen we ermee klaar waren hebben we hetzelfde bij de ooievaars gedaan.

Het was alweer tijd om naar de tweede fotosessie bij de dolfijnen van vandaag te gaan, het was niet zo druk en we waren vrij snel klaar.

We kwamen vlak voor de show het stadium binnen.
Eli en Anna wilden net gaan beginnen, het ging alleen niet zo geweldig deze keer.
Ze waren vergeten de 9 op te schrijven, Alex had geen zin, Kini liep eventjes weg en Tina werkte ook niet perfect mee.
Maar heel erg was het gelukkig niet.

Na de show was het weer tijd om het aviarium te harken en alles water te geven. Nog even de vis-emmer naar het dolfinarium terug brengen en het afval wegbrengen en we waren alweer klaar voor vandaag.

We wilden naar de aldi en aangezien de gratis bus naar Malgrat daar langs komt (en vorige keer ook stopte) zijn we daarmee gegaan. Ik vroeg aan de buschauffeur of hij daar wou stoppen en hij zei "Si". Dus wij die bus in, rijdt ie door naar Malgrat, hebben we het hele eind dus toch terug mogen lopen.. ><. Maar thuis lekker tortilla Espanola gegeten met aardbeiyoghurt toetje ^^.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemieke

Actief sinds 31 Maart 2012
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 47558

Voorgaande reizen:

20 Februari 2014 - 01 Maart 2014

Weekje Jordanië

15 Juli 2013 - 22 Juli 2013

Weekje fietsvakantie

05 Januari 2013 - 03 Maart 2013

Stage AWF Tenerife

11 Mei 2012 - 03 Juli 2012

Stage Marineland Catalunya

Landen bezocht: