Calor y granizo - Reisverslag uit Palafolls, Spanje van Annemieke Drok - WaarBenJij.nu Calor y granizo - Reisverslag uit Palafolls, Spanje van Annemieke Drok - WaarBenJij.nu

Calor y granizo

Door: Annemieke

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

28 Mei 2012 | Spanje, Palafolls

Vanmorgen was ik toch nog aardig rood met het opstaan en ik kwam echt mn bed niet uit voor een work-out, dan vanavond maar weer.

We waren wat vroeg bij marineland, alles zat nog op slot. Maar gelukkig kwam Laura vrij snel.

Eerst mocht ik de zwarte zwenen met baby eten geven.
Ik begon vanmorgen weer bij de 6 ara's voorin, ik heb de ruimte schoon gemaakt. Daarna heb ik laura geholpen met het schoonmaken van het riviertje rond het eiland van de ara's.

Toen ik daarmee klaar was heb ik de verblijven van Coco en Lucho (de heilige ibissen) en Kini de seriema schoon gemaakt.
Daarna heb ik me omgekleed, ingesmeerd met zonnebrand en pet opgezet voor het helpen bij de show en daarna de foto's. Het was heel druk in het park, nu ook met Franse middelbare scholen.
Tijdens de show waren er veel lastige mensen die niet wilden meewerken.
Zo waren er bijvoorbeeld een stel Duitsers die tijdens de show waren weg gelopen, Ze liepen daarna gewoon door de rolstoelingang (wat verder dienstingang is) naar binnen. Veronique is daar heen gegaan, ze bleken de show niks te vinden en veel te luid en konden alleen maar klagen.

We zijn tijdens de show (na Tonvi en de kookaburra) weer naar het foto's maken bij de dolfijnen gegaan. Er zijn vandaag heel veel foto's gemaakt, tussen de 20 en de 30!

Na de foto's was het alweer 12 uur en was het weer tijd voor klusjes. Eerst moest ik het pad vegen en heb ik met Veronique boven op het dak van het exhibitie-gebouw planten gesnoeid. Dit moesten we doen zodat de ara's wel daarheen zouden durven vliegen en niet weer in de boom gaat zitten.
Het was zo warm! We waren blij toen het pauze was.

Als lunch kregen we vandaag weer penne met tomatensaus en kaas erop gesmolten, lekker! Als toetje was er een soort slagroom-cake-taart met een limoen-laagje bovenop.

Na de lunch heb ik de ara's voorin hun fruithapje mogen geven, peer, en de flamingo's hun wortelrasp in het water.
Daarna heb ik met Veronique in het aviarium planten gesnoeid.

Toen we daarmee klaar waren was het al weer min of meer tijd om naar het dolfinarium te gaan voor foto's. Daar werd het een beetje chaos aangezien er een kindje steeds ging huilen bij de foto, Marina wegliep om iets te halen (zij heeft de tickets en het geld) en er een groep geestelijk gehandicapte Nederlanders kwam. Toen ze erachter kwamen dat Veronique en ik Nederlands kunnen werden we niet meer met rust gelaten.

Na de foto's zijn we naar de show van de vogeltjes gegaan. Tijdens de show begon het te regenen en al vrij snel te onweren en stortregenen met hagel, dus zijn we toch maar achter langs naar het kantoortje gerend om binnen te kunnen zitten. De hagelstenen waren zo'n 6-7mm breed en dat vanaf ruim 30 graden en zon binnen 15-20 minuten.
Het weer was echt erg, zelfs het licht in een deel van het gebouw deed het niet. Henry en Eli hebben snel de foto's die nog buiten zaten binnen gezet.

Toen het weer wat minder erg was zijn we naar het aviarium gegaan voor de avondronde. We hoefden niet te harken, want dat heeft weinig zin. Ook de planten hoefden geen water meer.
We hoefden alleen de bakken af te wassen, de keuken te vegen en de ibissen eten te geven. Dit was zo gebeurt. Daarna hebben we de buitenverblijven schoon gemaakt, ook al waren die al vrij schoon door de regen.

Daarna mochten we gaan douchen, wat best lekker is na een stevige bui. Toen zijn we weer naar huis gegaan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemieke

Actief sinds 31 Maart 2012
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 47550

Voorgaande reizen:

20 Februari 2014 - 01 Maart 2014

Weekje Jordanië

15 Juli 2013 - 22 Juli 2013

Weekje fietsvakantie

05 Januari 2013 - 03 Maart 2013

Stage AWF Tenerife

11 Mei 2012 - 03 Juli 2012

Stage Marineland Catalunya

Landen bezocht: