como turista en marineland - Reisverslag uit Palafolls, Spanje van Annemieke Drok - WaarBenJij.nu como turista en marineland - Reisverslag uit Palafolls, Spanje van Annemieke Drok - WaarBenJij.nu

como turista en marineland

Door: Annemieke

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

27 Mei 2012 | Spanje, Palafolls

Vandaag zou het heerlijk weer woorden en wij zouden als toerist naar aquqland gaan.
Aqualand opent pas om half 1, dus hebben we vanmorgen weer lekker rustig aan gedaan.

We hebben ons was boven op het dak aan de lijn gehangen, daar is het een stuk zonniger en droogt het dus sneller.

Rond kwart over 12 zijn we richting marineland gaan lopen. Kennelijk had Juan toch doorgegeven aan de office (ook al zit hij op Mallorca) dat wij zouden komen, want ze wisten ervan en we konden zo naar binnen.
We zijn eerst naar aqualand gelopen, ondertussen kwamen we lluria tegen bij het kantoor van the dolphin encounter. We hebben even met haar gekletst en zijn toen doorgelopen. Bij het begin van aqualand kregen we te horen dat we een sleuteltje voor het kluisje bij het souvenirwinkeltje moesten halen. Dus we zijn weer terug gelopen naar het souvenirwinkeltje, daar kregen we het sleuteltje helemaal gratis (normaal 6 euro) omdat we er werken!

We hebben onze spullen in het kluisje gedaan, kleren erbij en zijn in bikini met handdoek en op slippers verder gegaan.
Eerst ben ik in de anaconda gegaan, een snelle glijbaan die alle kanten op gaat (overdekt). Daarna in de black hole, daar moet je met een band in, daar zie je bijna de hele glijbaan niet wat er gebeurt omdat het er pik donker is.
Ik ben daarna nog twee keer in de boomerang gegaan. Dat is een soort glijbaan waar je met een band eerst keihard naar beneden gaat en aan de andere kant omhoog (soort half pipe). Het was gaaf, maar ik stond naderhand nog wel op mn benen te trillen want je gaat heel steil en heel snel naar beneden.

Daarna zijn we lekker rustig gaan zwemmen en zonnen bij het gewone zwembad. Tussendoor nog lekker een ijsje gehaald en nog eens extra zonnebrand smeren en ontspannen maar.

Rond kwart voor vier hebben we rustig aan onze spullen bij elkaar gepakt, kleren aan getrokken en hebben we het sleuteltje terug gebracht naar het winkeltje. We kregen nog een klein zakje met schepsnoep van de vrouw van het winkeltje mee, gratis! Ik vroeg nog waar ik zo'n big shopper van marineland (met dolfijn erop) kon krijgen, ze zei dat ie 3 euro was. Dus ik portemonnee pakken en toen kreeg ik hem alsnog gratis mee!! We hebben die vrouw uitgebreid bedankt en zijn toen richting vogels gelopen (aangezien het hek van de dolfijnenshow nog dicht was). De vrouw van de winkel kwam achter ons aan lopen met nog een tas, ook een voor Veronique!
We zijn daarna even naar achter in het park gegaan en gaan kijken hoe duur het in het restaurantje mare nostrum/gelataria was. Daar heb ik een slush gehaald in een dolfijnenbeker :P.

Toen zijn we bij de ottertjes gaan zitten om te wachten tot de hekken van de dolfijnenshow open gingen. Niet veel later was dat ook het geval.

Eerst kwam de zeeleeuwenshow, die werd gedaan door Andrea en Monica. Hij was erg leuk, ze konden ermee dansen (leek wat op doggy dance) en vanalles mee. Ze zijn in ieder geval erg goed getraind.
Na zo'n 20 minuten was de zeeleeuwenshow afgelopen en dan begint na niet al te lang de dolfijnenshow, die was ook gaaf om te zien! Toch nog wel wat nieuwe dingen gezien.
Het was ook erg leuk om eindelijk eens te zien wat er nou gebeurt op die muziek die ik 2x per dag voorbij hoor komen.
De dolfijnenshow werd gedaan door Monica, Andrea, David en Serge.

Na de show zijn we naar huis gegaan, lekker gebakken aardappeltjes gegeten met een salade.