Mi cumpleaños - Reisverslag uit Palafolls, Spanje van Annemieke Drok - WaarBenJij.nu Mi cumpleaños - Reisverslag uit Palafolls, Spanje van Annemieke Drok - WaarBenJij.nu

Mi cumpleaños

Door: Annemieke

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

26 Mei 2012 | Spanje, Palafolls

Vandaag was/is het mijn verjaardag, lekker uitgeslapen!

Toen we op stonden hebben we rustig ontbeten en zijn toen nog even thuis gebleven. We wilden eerst naar Santa Susanna, maar eer we daar zouden zijn zou de siësta al zowat beginnen. Dat heeft dan weinig zin om te winkelen. En aangezien we ook nog naar Blanes wilden om een bikini te halen die Veronique vorige week gezien had, hadden we het extra lopen ook liever niet erbij.

We zijn in het begin van de middag vertrokken, eerst lopen naar Malgrat de Mar, dan met de trein naar Blanes. De trein kwam weer op een ander spoor, maar deze keer zagen we het op tijd dus RENNEN!
In Blanes hebben we de heenweg naar het centrum gelopen. Veronique wou nog naar de elecotronica mercado om te kijken naar een UV-filter, maar die was gesloten wegens siësta.
Ik ben daarna twee winkels in geweest. Een schoenenwinkel waar ze zowaar WEL leuke hakjes in mijn maat hadden! (ging tot 41 maar vielen ruim). Een paar was zelfs precies wat ik wou, maar hadden hetzelfde probleem als de schoenen die ik Dronten geprobeerd had. Maar ze hadden hetzelfde probleem: te elastisch waardoor je hak los gaat zoals bij slippers, niet fijn met blokhakken.

Daarna ging ik nog een kledingwinkel in en daar heb ik een topje gekocht (daar had ik er echt nog meer van nodig).
We zijn verder gelopen naar het centrum (dat is nog best een eindje) en zijn daar op een terrasje op de boulevard gaan zitten eten met uitzicht op zee ^^.
Ik had een lekkere franse omelet (zit niets extra in) met wat frietjes en een kleine salade. We kregen ook grote bierpullen vol met drinken!
Na het betalen kregen we ook nog een hartjeslollie van de ober :P.
Daarna zijn we op zoek gegaan naar de bikini die Veronique vorige week had gezien en graag wou halen. Het duurde even voordat we hem gevonden hadden, hij hing niet meer in de etalage. We hebben hem gevonden bij de O'Neill winkel, iets te prijzig. Dus zijn we verder gaan zoeken naar een bikini, niet (betaalbaar) gevonden in Blanes.
Ondertussen heb ik wel nog een simpel kort broekje gevonden en meegenomen.
Langzaam maar zeker, langs winkeltjes struinend, zijn we weer terug gegaan naar het busstation. Hier hebben we de bus gepakt naar het station van Blanes en daar de trein naar Malgrat.
In Malgrat zijn we nog een paar winkeltjes af gegaan en ik ga er waarschijnlijk nog een wikkelrok(je) halen.

In Malgrat de Mar heeft Veronique toch nog een bikini gevonden op weg naar huis, dus die is toch ook nog geslaagd. Ook hebben we nog een lekker toetje gehad, luikse wafel met chocolade en evt nog slagroom en ijs.

We moesten teruglopen naar Palafolls, de bus reed niet meer volgens rooster (maar is tussendoor nog wel 2x langs gekomen.....). Thuis aangekomen zijn we op de bank geploft en dat was het. Voeten doen pijn, spieren vinden het niet zo leuk. Maar het was het waard!

Morgen lekker uitslapen en naar aqualand! Zin in!!

  • 27 Mei 2012 - 09:10

    Janny Klijn:

    Annemieke,

    Als je weer naar Blanes gaat, moet je eens het natuurpark met de prachtige planten en cactussen bezoeken. Erg groot park met fijne schaduwplekjes. Je moet daar echt een paar uur voor uittrekken. Het is vlakbij het strand en ligt tegen een heuvel, al vanaf de boulevard kun je het zien liggen.

  • 27 Mei 2012 - 09:39

    Annemieke Drok:

    Hey Janny,

    Ik had er al van gehoord inderdaad. Eind juni komen mijn ouders hierheen en daar wil ik met hen heen, ik denk dat ze dat wel leuk zullen vinden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemieke

Actief sinds 31 Maart 2012
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 47573

Voorgaande reizen:

20 Februari 2014 - 01 Maart 2014

Weekje Jordanië

15 Juli 2013 - 22 Juli 2013

Weekje fietsvakantie

05 Januari 2013 - 03 Maart 2013

Stage AWF Tenerife

11 Mei 2012 - 03 Juli 2012

Stage Marineland Catalunya

Landen bezocht: