Bien fin de semena - Reisverslag uit Palafolls, Spanje van Annemieke Drok - WaarBenJij.nu Bien fin de semena - Reisverslag uit Palafolls, Spanje van Annemieke Drok - WaarBenJij.nu

Bien fin de semena

Door: Annemieke

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

25 Mei 2012 | Spanje, Palafolls

De laatste dag van de week alweer, het was wel te merken. Het was erg druk en veel mensen hadden er niet zo veel zin meer in.

De taart voor vanmorgen had ik al klaar gezet in de koelkast, hij moest ontdooien.

Ik ben vanmorgen weer begonnen in het aviarium, ik heb alle paden vogelpoep vrij gespoten, ik heb vis gehaald bij het dolfinarium en alle planten water gegeven.
Verder hebben we nog de rivier schoon gemaakt. Het was wel nogal smerig vandaag.
We waren vandaag maar met 4, dus alles ging wat langzamer.

Na het aviarium heb ik geholpen met het exhibitie gebouw schoon maken, dit hebben we niet af kunnen maken omdat het alweer tijd was om te helpen bij de show. Het was echt heel druk vandaag, dus we hadden nog best wat te doen.

Tijdens de show zijn we weer naar de dolfijntjes gegaan voor de foto's.
Het ging vanmorgen wel lekker snel en gemakkelijk bij de foto's. Ik moest van Engels en Frans nog overschakelen naar Duits op een gegeven moment, dat wordt toch verwarrend :P.

Na de foto's hebben we een stukje chocoladetaart gegeten, lekker!

Voor mij was het tijd om de verblijven van Kini, Coco en Lucho schoon te maken. Daar harken we eerst de rotzooi uit, dan leeg je de waterbak/waterbad door een hendel om te zetten. Dan maak je de bak schoon met de tuinslang en de rest van het verblijf dat nog vies is. Daarna doe je de hendel terug en spuit je het badje weer vol.

Toen dat klaar was heb ik achter het exhibitie gebouw bij de buitenverlblijfen klimop en bamboe weg snoeien en de grond harken.
Daar was ik mee bezig tot ongeveer de pauze.

Als lunch hadden we vandaag gekoookte aardappel met erwten erdoor, niet heel lekker gemaakt maar wel goed. Verder hadden ze nog de standaard salade-groenten (en olijven), ananas en watermeloen. Dat kon er wel in met zo'n warme dag.
In de pauze heeft Eli aan iedereen gevraagd in het Engels te praten, dit ging niet echt omdat niet veel mensen het kunnen. We hadden het over leeftijden, Eli is 35 jaar oud! Had haar eind 20 geschat!

Na de lunch hebben we het laatste stukje naast het aviarium netjes gemaakt, dat stuk dat gister niet meer gelukt was. Ik heb met een metalen hark een stuk grond vol schimmeldraden los gespit en we zijn allemaal lepeltjes IN de grond tegen gekomen... Vreemd..

Toen we daarmee klaar waren was het alweer tijd om naar de foto's te gaan, 's middags is het altijd minder druk en nu helemaal. We hebben 5 foto's gemaakt, daar bleef het bij.
We kwamen weer terug tijdens de show en zijn die gaan kijken.

Na de show heeft Eli dingen uitgelegd over het trainen van de papegaaien. Zo heeft Nancy die nu kleuren en vormen herkent eerst op rolschaatsen gereden en heeft Alex op een skateboard gereden.
Ze liet ook zien dat Yordi en Oscar (een vrouwtje), beide amazones, een paar jaar geleden een wagen konden rijden (zo'n romeinse strijdwagen). Oscar zat in het karretje en Yordi trok hem, ze liet met Yordi zien hoe dat ging.
Ze vertelde ook dat Anna en zij Nancy en Tina ook nieuwe dingen aan het leren zijn die al in de show voorkomen, maar dan met een andere vogel. Zo heb je meerdere vogels die hetzelfde kunnen zodat ze niet per sé hoeven als ze geen zin hebben en er voor hun afwisseling is.

Na deze uitleg zijn we naar het aviarium gegaan om die schoon te maken, het was daar weer echt een bende. Het duurde best lang voordat ik alles netjes bij elkaar geharkt had en daarna heb ik de planten nog water gegeven (wat ook niet heel snel klaar is aangezien het veel planten zijn die nog best wat water nodig hebben).

Toen ik daar klaar mee was mochten we gaan. Rustig aan omgekleed en naar huis gegaan. Weekend! Daar was ik wel aan toe! Het werk is leuk, maar ik ben wel echt kapot!

Morgen gaan we naar Santa Susanna en Blanes en zondag naar aqualand, eindelijk de glijbanen en dergelijke uitproberen waar we elke dag tegenaan kijken. We mogen daar gratis in omdat het een onderdeel is van marineland ^^.

  • 25 Mei 2012 - 20:46

    Thomas:

    Veel pleizer dit weekend! Kom lekker bij!

  • 26 Mei 2012 - 20:33

    Maaike:

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    Ik wou je even laten weten dat de taart ter gelegenheid van je verjaardag heerlijk smaakte.
    Heb je een fijne dag gehad?

  • 26 Mei 2012 - 21:14

    Annemieke Drok:

    Mooi dat ie lekker was, vandaag heb ik er geen op. Gister was dat.
    Heb het zeker naar me zin gehad vandaag (blog is inmiddels online), lekker dagje op pad geweest.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemieke

Actief sinds 31 Maart 2012
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 47585

Voorgaande reizen:

20 Februari 2014 - 01 Maart 2014

Weekje Jordanië

15 Juli 2013 - 22 Juli 2013

Weekje fietsvakantie

05 Januari 2013 - 03 Maart 2013

Stage AWF Tenerife

11 Mei 2012 - 03 Juli 2012

Stage Marineland Catalunya

Landen bezocht: