De terugreis - Reisverslag uit Dronten, Nederland van Annemieke Drok - WaarBenJij.nu De terugreis - Reisverslag uit Dronten, Nederland van Annemieke Drok - WaarBenJij.nu

De terugreis

03 Maart 2014 | Nederland, Dronten

Dus we zijn er weer.. terug in Nederland. Hadden we het zonnetje niet mee kunnen nemen? Helaas, te weinig kilo's over.

We zouden rond 11en opgehaald worden bij het hotel, dus we konden lekker rustig aan doen.
Eerst nog lekker wat lezen in bed, opstaan, douchen, beetje inpakken, rustig ontbijten en weer verder inpakken.
Natuurlijk waren er ineens allemaal dingen kwijt tijdens het inpakken, maar die kwamen weer terug. En rond half 11 zijn we naar beneden gegaan om bij de receptie uit te checken..

Samen met een hele bus vol andere Nederlanders (hoe kan het ook anders als je met een touroperater een week weg gaat) waren we op e bus aan het wachten en gingen we terug naar het vliegveld.

Op het vliegveld was het zo heerlijk geregeld...
We stonden met 2-3 bussen aan mensen in een klein halletje te wachten. Voordat we verder het vliegveld op mochten moest eerst onze bagage door een scan.. dus wij denken: shit, nu al alles leegdrinken! Iedereen de in de hotel verkregen waterflesjes en pakjes en blikjes drinken leeg drinken, maar.... geen wc hier. Heel fijn...

Na een half uur ongeveer werden de machines aangezet en mochten we door. Je mocht kennelijk wel water enzo meenemen..., de meiden achter ons hadden 2L water nog erin zitten en dat was geen probleem. Rare jongens die Jordaniërs.
Eerst inchecken en de koffer doei zeggen en dan snel naar de wc! (waarvoor ik onder een security-lint door moest, maar dat mocht)

Ok.. nu nog bijna 2 uur wachten tot het vliegtuig ging. Volgens de papieren van Arke zou hij 13:55 gaan, volgens het scherm op het vliegveld 14:40 en volgens ons boarding pass 15:40. Spannend, wat zal het zijn?
De souvenirwinkel op het vliegveld was best wel betaalbaar vergeleken met al die dingen op straat, hier heb ik nog een mooi boek gekocht over de vissen van de Rode Zee bij Aqaba :) en mn borrelglaasje dat ik van elke vakantieplaats meeneem. We kregen ons wisselgeld in euro's, dat was handig! Is dat ook meteen gewisseld.

Het vliegtuig waar wij mee weg zouden gaan is ongeveer 50 minuten te vroeg aangekomen (volgens planning) en daardoor zijn wij ook lekker vroeg, iets over 2en, weer vertrokken. Wat wel fijn is aangezien we wind tegen hadden en toch maar een half uur te vroeg zijn geland op Schiphol.

De vlucht ging vrij soepel, een paar keer een beetje turbulentie, maar niet zo erg. We zijn net als op de heenweg om Israël heen gevlogen, midden over de rode zee, dan via cyprus, oost-europa, duitsland en bij Enschede het land in. Via Almere zo de polderbaan op.
Tijdens de vlucht hebben ze weer een film gedraaid, best een goeie (Trouble with the curve) en verder lekker classic rock radio.

Na een paar uur weer in Nederland, daar werden we opgewacht bij de K+R door mn vader. Maar eerst wachten op de koffers, de mijne liet wel wat op zich wachten.
Het eerste wat we te horen kregen toen we Schiphol uit liepen was een taxibusje dat voorbij reed: "Need a taxi?" Argh! Nee! Niet hier ook al! Maar dat was de enige keer..

Ik zou doorgaan naar een feestje, dus ik heb mn jas en een tas met kleren bij mn vader uit de auto gehaald, mijn koffer erin gezet en ben doorgereisd met de trein naar Bilthoven.

Al met al ging de reis prima met wat culturele verschillen in het begin.. En het feestje was ook geslaagd! (maar dat hoort niet meer bij het blog)

Op naar de volgende vakantie! Al heb ik nog geen idee waar en wanneer dat zou zijn.. maar vast iets warms, want het weer is hier niet zo fijn als in Aqaba.